جاذبه های گردشگری امارات ، آنچه در این کشور عربی باید ببینید

به گزارش وبلاگ ماریانا، امارات، در سال های اخیر با سرعت چشمگیری پیشرفت داشته است. جاذبه های گردشگری امارات از جمله بناهای تاریخی مانند برج خلیفه سر به فلک کشیده دبی و مسجد مدرن شیخ زاید ابوظبی، این کشور را به عنوان یک مقصد لوکس و مدرن توصیف می نماید. حتی اگر بازدیدی سطحی از این شهر داشته باشید، متوجه خواهید شد که چیزهایی بیشتر از آسمان خراش ها، مراکز خرید و سواحل شنی وجود دارد. مقصدهای مختلف در امارات متحده عربی، شامل کارهای زیادی برای دوستداران فرهنگ است. پیش از هر گونه کاوشی، در دژهایی که مدت ها قبل از ظهور آسمان خراش ها، از خطوط ساحلی محافظت نموده اند، گذشته بادیه نشین کشور را در شب های ستاره باران بیابان آنالیز کنید. برای عشاق طبیعت، بیابان از جایی آغاز می گردد که شهرها تمام می شوند و قله های تیز کوه های حجر آماده ماجراجویی گردشگران هستند. با خبرنگاران در سفر به امارات همراه شوید.

جاذبه های گردشگری امارات ، آنچه در این کشور عربی باید ببینید

برج خلیفه

برج خلیفه، یکی از مشهورترین ساختمان های امارات متحده عربی و یک بنای تاریخی سر به آسمان برافراشته دبی است. برج خلیفه، نه تنها بلندترین ساختمان دنیاست، بلکه عنوان بلندترین بنای مستقل دنیا (بنایی که به بنای دیگر متصل نیست و به وسیله چیزی پشتیبانی نمی گردد)، مرتفع ترین بالکن دنیا (برای مشاهده فضای بیرونی برج) و طولانی ترین آسانسور به لحاظ مسافت را نیز یدک می کشد. سفری به بالکن برج، با چشم مقدارای وسیعش از دبی در زمره جاذبه های گردشگری امارات به شمار میرود. اگرچه برای آن هایی که از سرگیجه رنج می برند، بازدید از این بالکن، برترین زمانیست تا از شر سرگیجه خود خلاص شوند.

مسجد شیخ زاید، ابوظبی

مسجد شیخ زاید یک مسجد مدرن با زیبایی خارق العاده است. این مسجد، در حالی که از طراحی مدرن و ساخت باستانی بهره می برد، سبک ها و تکنیک های مدرن و باستانی را به صورت کاملا هماهنگ و موزون با هم ترکیب می نماید تا درک جدیدی از معماری اسلامی ارائه دهد. با مقادیر زیادی از طلا، کاشی های طرح دار، کارهای شیشه ای و مقادیر زیادی از مرمر که در طراحی داخلی و سنگ سفیدی که در طراحی خارجی این بنا استفاده شده و به طور محسوسی با آسمان آبی امارات کنتراست دارد، این بنا هرگز در خیره کردن چشمان شما کم نمی آورد. در سفر به امارات، تماشا این بنا را از دست ندهید.

کوه های حجر

کوه های حجر از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری امارات به شمار می روند. جاده های پیچ در پیچ هوایی با منظره ها زیبایی که در امتداد مسیر وجود دارند، روستاهای کوچک منطقه را به هم وصل و این منطقه را به بهشت سفرهای جاده ای تبدیل می نمایند. عشاق طبیعت، کلی فرصت های پیاده روی و تماشا پرندگان را خواهند داشت و گشت و گذار در بستر خشک رودخانه ها و دره های ناحیه هم به عنوان یک تفریح و از جاذبه های گردشگری امارات شناخته می گردد.

موزه هنر شارجه

موزه هنر شارجه، مهم ترین موزه اختصاصی هنر در امارات است (تا زمانی که بالاخره موزه لوور و گوگنهایم در طی چند سال آینده در ابوظبی باز گردد). این موزه، منزلگاه متنوع ترین مجموعه هنری می باشد. این موزه به دو علت به رسمیت شناخته می گردد: اول، مجموعه آثار هنرمندان عربی و دوم، آثار مهمی از هنرمندان اروپایی به خصوص آن ها که در کشیدن نقاشی از دنیا عرب متخصص هستند. این موزه بعلاوه به علت برگزاری نمایشگاه های موقت در طول سال، مشهور است.

جبل حفیت

قله جبل حفیت، برای تمام آن هایی که می خواهند از یک منظره فوق العاده عکس بگیرند، یک مقصد ضروریست و از ابوظبی و العین یک سفر روزانه برگزیده به شمار میرود. این دومین قله بلند در امارات متحده عربیست و هنگامی که به وسیله مسیرهای پیچ در پیچ از آن بالا بروید، منظره ها وسیع و باشکوهی از بیابان به شما خوش آمد خواهند گفت. در واقع بعد از جاده پیچ در پیچ کوهستانی، شما قادر خواهید بود که منظره وسیعی از بیابان را مشاهده کنید.

محله بستکیه

میدان بستکیه دبی، آخرین بخش به جامانده از دبی قدیمیست و نباید در سفر به امارات، آن را از دست بدهید. این منطقه باستانی کوچک، گذشته ساده تر و صد البته نجیب تر شهر را به خاطر افراد می آورد، قبل از آنکه آسمان خراش ها ظاهر شوند و سر به آسمان بکشند. خانه هایی که به همان سبک معماری عرب حفظ شده اند و بسیاری از آنها برج های بادگیر دارند، در جاده های باریک این منطقه به صف شده اند. موزه های گوناگون، این اجازه را به شما می دهند که وارد این خانه ها شده و نماهای داخلی عربی را داخل این اقامتگاه ها ببینید و قادر خواهید بود که مسجدها و یک بخش کوچک از بقایای خیان اصلی شهر دبی را نیز ببینید.

صحرا

علاقه مندان به اکتشاف، بهتر است که هر چه زودتر سری به پهنه گسترده و خالی صحرا بزنند که خط ساحلی بیرون شهرها را پوشانده است. در صحرا، چیزهای زیادی برای انجام دادن دارید، از سفرهایی با چهار چرخه و اتومبیل های شن رو گرفته تا بورد (تخته) سواری روی شن، پیاده روی و سفرهایی با شتر. بسیاری از افراد، سفر صحرایی خود را از دبی برنامه ریزی می نمایند، ولی ابوظبی و فوجیرا نیز از جمله مکان های خوب برای آغاز صحراگردیست. اگر می خواهید زیبایی صحرا را تجربه کنید، ناهارهایی به سبک بادیه نشینان، جایگزین بی دردسرتری خواهد بود.

ساحل ها

برای هر آدم با هر سلیقه ای، ساحلی در امارات متحده عربی وجود دارد. از سواحل مرتفع شهری در امتداد ساحل دبی و سواحل شنی و طلایی ابوظبی گرفته تا جاده های لوکس شنی در اطراف عجمان و سواحل عریض تر فوجیرا. شما انتخاب های زیادی دارید. بسیاری از هتل های لوکس، محوطه های شنی خصوصی دارند که حتی افرادی که مهمان آنها نیستند، می توانند در ازای پرداخت هزینه یک روز، از آن ها استفاده نمایند. ورزش های آبی مثل شیرجه، جت اسکی، موج سواری ایستاده و غواصی نیز در بسیاری از مکان های تفریحی در دسترس است.

کشتی سواری در دبی

درست است که شاید از بالای برج خلیفه به تصاویری مشهور از افق شهر برسید، ولی نمادین ترین تصاویر دبی همچنان مربوط به آب است. دبی کریک شهر را قطع و به دو قسمت تقسیم می نماید و برترین راه برای تجربه دبی از فراز یکی از قایق های سنتی عربی به نام dhow می باشد که در نهر تردد می نمایند. کشتی های تفریحی که در هنگام غروب خورشید تردد می نمایند (و معمولا ناهار و تفریحات گوناگون دارند)، هنگامی که انوار ساختمان های بلند در غروب خورشید آغاز به چشمک زدن می نمایند، به شدت زیبا هستند، یا اگر در پی یک قایق گردشگری مقرون به صرفه قیمت هستید، وارد یک قایق محلی شوید که در مسیر آبی بین دوبی و دیره تردد می نماید.

مسجد بدیه

مسجد بدیه، قدیمی ترین مسجد امارات متحده عربی و یکی از مهم ترین منطقه ها تاریخی کشور و فوجیراست. علی رغم شکل و مقدار مبه وسیلهش، این ساختمان خشتی به زیبایی طراحی شده و قالب های تهویه هواهای آن هنوز در دیوارها قابل مشاهده است. تمام محیط اطرافش، یک مکان باستان شناسی است. جایی که صنایع دستی فلزی و سفالگری از زیر خاک درآورده می شوند. علاقه مندان به تاریخ، می بایست حتما این مجسد کوچک را ببینند که تضاد خوبی با شکوه و جلال مسجد شیخ زاید ابوظبی دارد. در سفر به امارات، بازدید از این مکان را از دست ندهید.

بازارهای عربی

برای بسیاری از گردشگران، خرید کردن در سفر به امارات، یکی از مجذوب نمایندهیت های اصلیست. فروشگاههای باشکوه و سنگی زیادی در این کشور وجود دارند، ولی چنانچه رویکردی محلی به خرید در سفر دارید، باید خیابان های این بازارها را بپیمایید. در دبی، محدوده دیره با بازارهای طلای مشهور در دنیا و بازارهای ماهی واقعی، مقصد اصلی است، ولی تمام شهرهای اماراتی محدوده های بازاری خود را دارند که می توانید در آن ها بگردید. این بازارها مکانی هستند که شما می توانید به معامله های خوبی برسید. معامله هایی روی صنایع دستی محلی و (با اندکی چانه زدن) روی قیمت های خیلی بهتر برای محصولاتی که شاید در یکی از فروشگاه های بزرگ نیز ببینید.

موزه تمدن اسلامی شارجه

یکی از برترین موزه های کشور برای تمرکز روی وسعت تاریخ و فرهنگ اسلامی -نه فقط تاریخ محلی- موزه تمدن اسلامی شارجه است که ثروتی از نمایشگاه های مجذوب نمایندهی را در خود نگه می دارد که اسلام را از سال های اولیه تا توسعه آن در آسیا و آفریقا و تا به امروز دنبال می نماید. بسیای از نمایشگاه ها کتاب های دست نویس و اسناد مذهبی نایابی را به نمایش می گذارند و گردشگر ها به واسطه بوردهای اطلاعاتی این نمایشگاه ها، چنین کتاب ها و اسنادی را خیلی راحت متوجه می شوند.

منبع: همگردی

به "جاذبه های گردشگری امارات ، آنچه در این کشور عربی باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری امارات ، آنچه در این کشور عربی باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید