جاذبه های گردشگری ایران با فناوری های نوین معرفی گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، وزیر میراث فرهنگی گفت: باید با روش های ابداعی و بهره برداری از ظرفیت های #فناوری های نوین، راستا اثربخش و متفاوتی را در معرفی جاذبه های #گردشگری ایران ارائه گردد.

جاذبه های گردشگری ایران با فناوری های نوین معرفی گردد

به گزارش دنیای سفر از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، سیدعزت الله ضرغامی که به دعوت زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان دنیای توریستی (UNWTO) در مادرید اسپانیا به سر می برد، در یک نشست صمیمی و کارشناسانه، پای درددل فعالان توریستی نشست و در جریان مسائل و موانع پیش روی آنان در رونق حضور توریستان خارجی در ایران نهاده شد.

فقدان برندینگ مناسب برای انگیزه بخشی به توریستان، ایران هراسی و اطلاع نداشتن از شرایط اجتماعی، سیاسی کشور، ضعف امکانات و مراکز اقامتی، ضرورت راه اندازی بخش ویژه توریستی در سفارتخانه ها برای ارائه تسهیلات و راهنمایی لازم توریستان، غفلت و معرفی نکردن ظرفیت های آیینی برای مقاطع زمانی خاص کشور، ضعف در راهنمایان زبان های خاص به ویژه اسپانیولی، معرفی نکردن حرفه ای توریستی خوراک و مزیت های نسبی کشورمان در این بخش و ضرورت تخصیص بخشی از درآمدهای ناشی از خروج توریست از کشور به زیرساخت های توریستی و حمایت مالی از آسیب دیدگان این حوزه در شرایط بحرانی از جمله موارد مورد تاکید فعالان حوزه توریستی در این نشست بود.

باید غفلت های گذشته را به سرعت جبران کنیم

ضرغامی در این ملاقات با تشکر از کوشش های فعالان حوزه توریستی کشورمان بر ضرورت مقابله با ایران هراسی و معرفی صحیح شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورمان در کنار سایر جاذبه های توریستی تأکید کرد و از آنان خواست تا در این زمینه با طرح و برنامه مناسب و تأثیرگذار اقدام نمایند.

وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با تشریح اقدامات وزارتخانه در ماه های اخیر به ویژه در حوزه ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های حاکمیتی و اجرایی کشور، به عزم جدی نظام برای رونق توریستی و برطرف موانع پیش روی آنان اشاره نمود و اضافه کرد: باید به سرعت غفلت های گذشته از این حوزه مهم مالی و فرهنگی را جبران کنیم.

ضرغامی با تأکید بر حضور فعالان توریستی در نمایشگاه های مهم دنیا، از آنان خواست تا با روش های ابداعی و نو و پرهیز از مدل های قدیمی، کلیشه ای و ناکارآمد و بهره برداری از ظرفیت های فناوری های نوین، جهت اثربخش و متفاوتی را در معرفی جاذبه های توریستی ایران ارائه دهند.

تسهیل صدور ویزا به شیوه های الکترونیکی

در این نشست حسن قشقاوی سفیر کشورمان در اسپانیا نیز با اشاره به رشد 40 درصدی صدور ویزای ایران در اسپانیا قبل از کرونا گفت: با توجه به امکان صدور ویزای فرودگاهی در ایران و روش الکترونیکی دریافت اطلاعات از متقاضیان، نیازی به حضور آنان در محل سفارت در مادرید نیست.

به گزارش دنیای سفر، چهل و دومین نمایشگاه فیتور (FITUR) به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای تخصصی صنعت توریستی، عصر چهارشنبه -29 دی 1400- در محل برگزاری نمایشگاه های (IFEMA) در مرکز شهر مادرید در اسپانیا افتتاح شد.

در این نمایشگاه که در سایه شیوع سویه اُمیکرون و تحت تدابیر شدید بهداشتی و دستورالعمل های دنیای برگزار می گردد بیش از 100 پاویون کشورهای مختلف و در مجموع حدود 600 غرفه دار و 7 هزار شرکت از فعالان صنعت توریستی (هتل داران، تورگردانان، دفاتر خدمات سفر) حضور دارند.

نمایشگاه فیتور 2022 تا 3 بهمن 1400 ادامه دارد و برگزارنمایندگان این رویداد انتظار دارند در طول دوره پنج روزه این نمایشگاه، حدود 90 هزار نفر از این رویداد بازدید نمایند که 60 هزار نفر از آن ها متخصص صنعت توریستی هستند. دو روز پایانی این نمایشگاه پذیرای عموم علاقه مندان به توریستی از سراسر دنیا خواهد بود.

ارقام نمایشگاه فیتور 2022 هنوز با آمار ثبت شده در سال 2020 (که قبل از آغاز همه گیری برگزار گردید) فاصله زیادی دارد. در نمایشگاه فیتور 2020، بیش از 900 غرفه دار، 11 هزار شرکت، 165 کشور و 250 هزار بازدیدنماینده شرکت نموده بودند.

در پاویون ایران که به مساحت 120 مترمربع با نماهایی از معماری ایرانی-اسلامی و دوران صفوی طراحی شده و در بخش اروپایی نمایشگاه فیتور 2022 قرار گرفته است، 14 شرکت تخصصی فعال صنعت توریستی حضور دارند تا ضمن معرفی جاذبه ها و ظرفیت های توریستی ایران، راه های توسعه همکاری با همتایان خود در سایر کشورهای دنیا برای احیا و رونق توریستی در پساکرونا را آنالیز نمایند.

هماهنگی، برنامه ریزی حضور و مدیریت پاویون ایران در فیتور 2022 را کانون دنیاگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی بر عهده گرفته است.

منبع: دنیای سفر

به "جاذبه های گردشگری ایران با فناوری های نوین معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ایران با فناوری های نوین معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید