زنبق دریایی چیست؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، زنبق دریایی یکی از زیباترین و در عین حال عجیب ترین موجودات دریازی است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا این جانور شگفت انگیز را بیشتر بشناسیم.

زنبق دریایی چیست؟

دنیای زیر آب، دنیایی ناشناخته و پر رمز و راز است که رازهای پنهان آن به مرور زمان برای ما آشکار شده و باعث شگفتی ما می شوند. دنیای زیر آب بسیار زیبا و شگفت انگیز است و بسیاری از جنبه های آن فرای تصور ما است. برخی از جانوران زیر آب بسیار عجیب هستند و بسیاری دیگر ما را حیرت زده می نمایند.

یکی از این جانوران زنبق دریایی است که آن را با نام اصلی Feather Star می شناسیم. این جانور با ستاره دریایی و خیار دریایی در یک خانواده قرار می گیرد. تمامی این جانوران به خانواده بزرگ تری تعلق دارند که تک تک اعضای آن را به واسطه بازوهای زیادی که دارند می شناسیم.

تاریخچه حضور این جانوران در زیر آب به میلیون ها سال پیش بازمی گردد و بسیاری از اعضای این خانواده تا به امروز منقرض شده اند که امروزه آن ها را از روی فسیل هایشان می شناسیم. تمام این جانوران در دسته خارپوستان قرار می گیرند.

زنبق دریایی بر خلاف دیگر خارپوستان، تا زمانی که هنوز به میزان کافی رشد ننموده است، به وسیله اندام ساقه مانندی به کف اقیانوس می چسبد و همان طور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، همانند یک گل می گردد و به همین علت به او نام زنبق دریایی را اختصاص داده اند. هنگامی که این جانور به میزان کافی بالغ می گردد، جسم ساقه مانند را از خود جدا نموده و در دریا شناور می گردد.

اما موردی که بیش از هر چیز دیگری این جانور را از دیگر اعضای خانواده اش جدا می نماید، اندام های بسیار ریزی است که سرتاسر بازوهای آن را پوشانده و آن را شبیه پَر نموده است که از همین رو نام Feather Star را به این جانور اختصاص داده اند. زنبق دریایی از این اندام های ریز برای سهولت در یافتن غذا یاری می گیرد و این اندام ها به جانور یاری می نمایند تا موجودات ریزی همانند پلانکتون ها را به راحتی شکار نموده و بخورد.

اگر مایل به تماشا این جانور از نزدیک هستید، خبر خوب این است که زنبق دریایی در بیشتر نقاط دنیا یافت می گردد. تنها مشکل برای مشاهده آن ها این است که این موجودات معمولا در اعماق دریا زندگی می نمایند و رسیدن به آن ها کار چندان ساده ای نخواهد بود.

زنبق های دریایی همانند گل های شناور در دریا هستند که تمام افرادی که برای بار اول این جانور را می بینند را شگفت زده می نماید.

نظر شما در خصوص زنبق دریایی چیست؟ نظرات خود را با وبلاگ ماریانا در میان بگذارید.

منبع: کجارو / treehugger.com

به "زنبق دریایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنبق دریایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید