علت قطعی برق در مناطق مختلف کشور چیست؟

به گزارش وبلاگ ماریانا، رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در برنامه گفت و گوی 18:30 شبکه خبر در مورد دلایل قطعی برق شرح داد: سال جاری با خشکسالی و افزایش دمای زودرس روبرو هستیم که منجر به کاهش 50 درصدی مخازن آب نیروگاه های برق آبی و کسری 3 هزار و 500 مگاواتی فراوری برق شده است.

علت قطعی برق در مناطق مختلف کشور چیست؟

او ادامه داد: همچنین سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش مصرف برق داشته ایم که بخشی از این رشد مصرف به استخراج رمزارز بر می گردد.

سخنگوی صنعت برق درباره میزان فراوری و مصرف برق در کشور گفت: میانگین فراوری برق در کشور حدود 55 هزار مگاوات است و پیش بینی مصرف برای تابستان هم همین رقم است، اما روز گذشته مصرف برق به 54 هزار و 500 مگاوات رسید، البته برنامه هایی با صنایع برای مدیریت مصرف برق داریم.

این مقام مسئول اضافه نمود: براساس تخمین های مراکز معتبر، استخراج نمایندگان غیرمجاز رمز ارز حدود 2 هزار مگاوات برق مصرف می نمایند. همچنین مصرف نمایندگان مجاز رمز ارز از روز گذشته از مدار خارج شده اند و در 4 ماه اوج مصرف اجازه فعالیت ندارند.

رجبی مشهدی در پاسخ به این سوال که چرا به جای قطع برق فراورینمایندگان غیرمجاز رمز ارز، به سرعت برق مصرف نمایندگان خانگی قطع می گردد و اینکه آیا نمی گردد از میزان مصرف برق (بالا رفتن غیر عادی رقم کنتور) فراورینمایندگان رمز ارز را شناسایی کرد؟گفت: بخش عمده ای از آن ها در شهرک های صنعتی، دامداری ها و … مستقر هستند و بعضی از آن ها از تجهیزاتی استفاده می نمایند که دستگاه قرائت کنتور را به خطا می اندازد.

او ادامه داد: در این بخش مردم می توانند به ما یاری نمایند و با شناسایی و معرفی آنها، پاداش دریافت نمایند که پاداش 20 میلیون تومانی برای معرفی استخراج نمایندگان غیر مجاز ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است. تا به امروز در مجموع حدود 1 میلیارد تومان پاداش هم پرداخت شده است.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: میزان مصرف هر ماینر (رایانه فراوری رمز ارز) به اندازه یک کولر گازی است.

معاون شرکت توانیر درباره بی برنامگی روز گذشته در قطعی برق گفت: متوسط رشد مصرف برق کشور در 10 سال گذشته 1.8 درصد بود و در شرایط اوج 3 تا 5 درصد، اما سال جاری 20 درصد افزایش مصرف را تجربه کردیم که جبران 9 هزار مگاوات کسری بسیار سخت است. البته بعضی مسائل فنی موجب شد که قطعی برق قبل از برنامه اعلام شده اتفاق بیفتد که تمام کوشش خود را برای برطرف آن انجام می دهیم.

رجبی مشهدی ضمن عذرخواهی از مسائل به وجود آمده، گفت: از مردم خواهشمندیم به ویژه در ساعات اوج مصرف برق با ما همکاری لازم را داشته باشند، هم اکنون احتیاج به 20 درصد کاهش مصرف برق داریم که مهم ترین یاری مردم در حوزه وسایل سرمایشی است.

او اضافه نمود: اگر دمای کولر های گازی حدود 25 یا 26 درجه تنظیم گردد، حدود 20 درصد صرفه جویی حاصل می گردد. سایه بان و دور کُند کولر آبی هم 30 تا 40 درصد مصرف برق و مقداری هم مصرف آب را کاهش می دهد.

دریافت خسارت ناشی از قطعی برق

سخنگوی صنعت برق کشور درباره نحوه دریافت خسارت ناشی از قطع برق گفت: مردم می توانند به سایت (bime.tavanir.org.ir) مراجعه و اعلام خسارت ناشی از قطعی برق نمایند. پس از طی مراحل مربوط خسارت از طرف بیمه پرداخت می گردد.

منبع: وبلاگ ماریانا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام وبلاگ ماریانا دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "علت قطعی برق در مناطق مختلف کشور چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت قطعی برق در مناطق مختلف کشور چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید