کاوشگر های ویروسی آزمایش های کرونا را دقیق تر انجام می دهند ، اقدامی نوین برای خدمت به مناطق بدون کادردرمان

به گزارش وبلاگ ماریانا، مهندسان نانوی دانشگاه کالیفرنیای سن دیه گو کاوشگر های جدید و بهبود یافته ای را طراحی نموده اند که آزمایش های تشخیص کووید 19 را سریع تر و دقیق تر انجام می دهند.

کاوشگر های ویروسی آزمایش های کرونا را دقیق تر انجام می دهند ، اقدامی نوین برای خدمت به مناطق بدون کادردرمان

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ ماریانا، مهندسان نانوی دانشگاه کالیفرنیای سن دیه گو کاوشگر های جدید و بهبودیافته ای را طراحی نموده اند که آزمایش های تشخیص کووید19 را سریع تر و دقیق تر انجام می دهند. به گفته محققان این کاوشگر یک کنترل مثبت است؛ به این معنا که از ذراتی شبیه به ویروس درست شده و ساختار آن پایدار و ساخت شان هم آسان است.

محققان می گویند که این کنترل ها نه تنها آزمایش های جدید کووید19 را ساده تر، سریع تر و ارزان تر می نمایند، بلکه امکان انجام آزمایش را در خارج از آزمایشگاه نیز میسر می سازند.

مهندسان نانوی دانشگاه کالیفرنیا همچنین می گویند: هدف ما از توسعه چنین آزمایشی فقط بیمارستان ها نیست، زیرا بیمارستان ها خودشان از تجهیزات پیشرفته برخوردارند. هدف ما مناطق دورافتاده و کم برخورداری است که ممکن است از زیرساخت های پیشرفته یا پرسنل آموزش دیده برخوردار نباشند.

کنترل های مثبت جزء اصلی در آزمایشگاه ها هستند و برای آنالیز اینکه یک آزمایش واقعا موثر است یا نه مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل های مثبتی که اساسا برای تائید آزمایش های کووید 19 استفاده می گردد، RNA های مصنوعی برهنه، پلاسمید ها یا نمونه های RNA از بیماران آلوده است، اما مساله اینجاست که RNA ها و پلاسمید ها مانند ذرات ویروسی پایدار نیستند. این ذرات به راحتی تخریب می شوند و به یخچال احتیاج دارند جز این ها، حمل ونقل و نگهداری طولانی مدت آن ها بسیار هزینه بر است.

به همین دلیل، محققان دانشگاه سن دیه گو در نوامبر گذشته مقاله ای را منتشر کردند و در آن گزارش دادند که با بسته بندی بخش هایی از RNA ویروس سارس- کووید 2 به ذرات شبه ویروس، کنترل های مثبتی را برای آزمایش های کووید19 ایجاد نموده اند که پایدار هستند و می توان آن ها را به مدت یک هفته در دمای 40 درجه سانتی گراد نگهداری کرد. آن ها همچنین گزارش دادند که این کنترل های مثبت بعد از یک ماه ذخیره سازی تا 70 درصد فعالیت خود را حفظ می نمایند و بدون آلوده سازی به عنوان یک ویروس کرونا آشکارسازی شوند.

بر همین اساس تیم تحقیقاتی دو کنترل مثبت فراوری کرد؛ یکی ساخته شده از نانوذرات ویروس گیاهی و دیگری از نانوذرات باکتریوفاژ (یا باکتری خوار ها یا به اختصار فاژها، ویروس هایی که به باکتری ها حمله می نمایند و آن ها را از بین می برند). استفاده از این کنترل ها ساده است. آن ها درست در کنار یک نمونه از بیمار آغاز به تجزیه و تحلیل می نمایند و یک شاخص قابل اطمینان برای نتیجه آزمایش مثبت به شمار می آیند.

محققان می گویند: این روش نسبتا ساده فناوری نانو برای دقیق تر کردن آزمایش هایی با سطح فناوری پایین است. به این معنا که می تواند در مکان های غیرپیشرفته و غیرزمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه براین، بسیار دقیق و ارزان تر هم هست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاوشگر های ویروسی آزمایش های کرونا را دقیق تر انجام می دهند ، اقدامی نوین برای خدمت به مناطق بدون کادردرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر های ویروسی آزمایش های کرونا را دقیق تر انجام می دهند ، اقدامی نوین برای خدمت به مناطق بدون کادردرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید