20 اردیبهشت روز خرم آباد؛ شهر هزار چشمه

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 20 اردیبهشت به عنوان روز خرم آباد نامگذاری شده، دیاری که وجود چشمه ها و سراب های زیبا آن را به شهر هزار چشمه شهره نموده است.

20 اردیبهشت روز خرم آباد؛ شهر هزار چشمه

سید امین قاسمی امروز بیشتم اردیبهشت ماه در جمع وبلاگ ماریانا، اظهار کرد: ویروس کرونا نباید سبب گردد روز خرم آباد به فراموشی سپرده گردد و اگر امکان برگزاری این جشن با حضور مردم ممکن نیست، شهرداری و اصحاب رسانه استان می بایست به وسیله فضای مجازی برگزارکننده این جشن و نکوداشت شهر تاریخی و زیبای خرم آباد باشند.

وی با بیان اینکه سال جاری به خاطر شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم آباد برگزار نمی گردد افزود: در هفته نکوداشت خرم آباد باید توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد گردد و از این فرصت برای معرفی جاذبه های گردشگری و ایجاد حس انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پیشینه دره خرم آباد توضیح داد: این منطقه با توجه به یافته های غار تاریخی کلدر دارای بیش از 54 هزار سال سابقه حیات انسانی بوده و در حقیقت می توان گفت پاسداشت خرم آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده ای از تمدن بشری و تاریخ پرافتخار ایران است.

قاسمی گفت: در سال های گذشته با هماهنگی های اجرا شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم آباد، 20 اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام گذاری شد و همین مسئله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه های گردشگری آن را دوچندان نموده است.

وی افزود: این روز دستاورد دیگری هم داشت که خوشبختانه هرساله در روز جشن خرم آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت نموده اند توسط مسئلان استان تجلیل می شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: استان با دارا بودن حدود 60 آبشار منحصربه فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و 100 پل تاریخی به سرزمین چشمه ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل های تاریخی معروف بوده به همین خاطر نامگذاری روز خرم آباد بهانه خوبی است که این ظرفیت های بی بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

قاسمی ادامه داد: لرستان و به ویژه شهر خرم آباد دارای ظرفیت های منحصربه فردی است و مسلماً اگر از همه این ظرفیت ها استفاده گردد، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و شرایط مالی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

لازم به ذکر است، خرم آباد با حدود 450 هزار نفر جمعیت، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز لرستان است که در ارتفاع 1147٬8 متری از سطح دریا و در میان کوه های زاگرس و در 490 کیلومتری تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "20 اردیبهشت روز خرم آباد؛ شهر هزار چشمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 اردیبهشت روز خرم آباد؛ شهر هزار چشمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید