اپلیکیشن تفکیک از مبدا در ارومیه راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از راه اندازی اپلیکیشن تفکیک از مبدا در ارومیه خبرداد.

اپلیکیشن تفکیک از مبدا در ارومیه راه اندازی می گردد

به گزارش گروه استان های وبلاگ ماریانا، هادی بصاری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از پیگیری ها جهت راه اندازی اپلیکیشن تفکیک از مبدا جهت استفاده شهروندان در شهر ارومیه طی آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: فقط مشارکت شهروندان و رسانه های جمعی منجر به تسهیل در جهت تفکیک زباله از مبدا می گردد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند شهری یکی از مهم ترین گام ها و ابزار ها برای رسیدن به توسعه پایدار است، بیان نمود: آموزش شهروندی یکی از استراتژی ها و راه حل ها در این زمینه است.

به گفته وی هر شهر باید از ابزار مناسب و شرایط فرهنگی و اجتماعی خاص خود جهت امر آموزش برای کاهش اندازه زباله تولیدی و همکاری در برنامه های تفکیک از مبدا و بازیافت برای رسیدن به هدف استفاده کند.

بصاری آموزش چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و فضای مجازی را از روش های آموزش اصولی در مقوله تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند دانست.

وی با بیان اینکه از سال های اخیر، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نگاه ویژه ای به مقوله مهم تفکیک پسماند از مبدا دارد، اضافه نمود: به همین دلیل، فرهنگ سازی و آموزش در اولویت برنامه های تفکیک از مبدا واقع شده است.

بصاری فعالیت غرفه های تفکیک از مبدا، واگذاری نواحی 6 گانه به بخش خصوصی جهت جمع آوری پسماند های خشک، جمع آوری پسماند های خشک ادارات و سازمان ها، مجهزکردن تمام فرهنگسرا ها به مخازن ویژه پسماند های خشک، آموزش چهره به چهره شهروندان، اجرای برنامه ها، شروع آموزش و جمع آوری پسماند های خشک در مجتمع های مسکونی شهر و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی برای بچه ها جهت آموزش مقوله تفکیک از مبدا را از جمله اقدامات سازمان برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه بچه ها در اولویت برنامه های آموزشی قرار دارند، ابراز کرد: بچه ها از مهم ترین اقشار در جامعه هدف ما برای فرهنگ سازی مقوله تفکیک زباله از مبدا است.

وی با اعلام این که نیازمند همراهی و مشارکت شهروندان ارومیه در زمینه مدیریت پسماند هستیم، اظهار کرد: با تحقق این مهم، به اهداف از پیش معین شده با سرعت بیشتر نزدیک می شویم.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اپلیکیشن تفکیک از مبدا در ارومیه راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن تفکیک از مبدا در ارومیه راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید