بازگشایی خلیج مایا به روی گردشگران پس از سه سال

به گزارش وبلاگ ماریانا، تایلند خلیج مایا را که برای بیش از سه سال با هدف احیای اکوسیستم منطقه تعطیل شده بود، به روی گردشگران باز کرد.

بازگشایی خلیج مایا به روی گردشگران پس از سه سال

ایرنا: خبرگزاری رویترز، خلیج مایا که در سال 2000 با فیلم ساحل با بازی لئوناردو دیکاپریو معروف شده بود، پس از بیش از سه سال بار دیگر پذیرای توریستان خواهد بود.

مقامات تایلند در سال 2018 با این استدلال که صخره های مرجانی و ساحل این جاذبه توریستی در اثر فعالیت مستمر توریستان در منطقه آسیب دیده اند، خلیج مایا را به روی تمام جهانگرد ها بستند.

یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn)، از مقامات توریستی تایلند، در گفت وگو با رویترز گفت: کوسه ها به خلیج بازگشته اند، صخره های مرجانی دوباره رشد نموده اند و آب تمیز شده است. تمام این ها نشان می دهد که اگر به طبیعت زمان دهیم خود را ترمیم خواهد نمود.

به دستور مقامات تایلندی برای حفاظت از این منطقه از این پس توریستان تنها مجازند در گروه های 375 از این خلیج بازدید نمایند و در حال حاضر شنا کردن در این منطقه ممنوع است. بعلاوه، قایق ها تنها مجازند در منطقه ای که در پشت خلیج برای آن طراحی شده پهلو بگیرند تا به صخره های مرجانی آسیبی وارد نشود.

پیش از شیوع ویروس کرونا، توریستی حدود 12 درصد از اقتصاد تایلند را تشکیل می داد و محرک اصلی رشد مالی در این کشور بود؛ این کشور در سال 2019، 40 میلیون توریست داشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازگشایی خلیج مایا به روی گردشگران پس از سه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی خلیج مایا به روی گردشگران پس از سه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید