صدها میلیون کودک در آفریقا و جنوب آسیا فاقد شناسنامه هستند

به گزارش وبلاگ ماریانا، در جهان توسعه یافته گواهی تولد (شناسنامه) یک امر مسلم اداری است در حالی که در سراسر کشورهای غربی آفریقا و جنوب آسیا ده ها میلیون کودک هرگز صاحب شناسنامه نمی شوند.

صدها میلیون کودک در آفریقا و جنوب آسیا فاقد شناسنامه هستند

به گزارش وبلاگ ماریانا، محرومیت ده ها میلیون کودک از داشتن گواهی تولد می تواند پیامدهای منفی در ارتباط با مساله تحصیل، مراقبت های درمانی، فرصت های شغلی و حقوق قانونی آنان داشته باشد.

بچه هایی که فاقد مدارک هویتی هستند بیشتر احتمال دارد پیش از رسیدن به سن قانونی مجبور به ازدواج شوند، به سربازی فرستاده شده یا وارد بازار کار شوند. در دوران بزرگسالی هم آنان برای رای دادن، اخذ پاسپورت و مشمول ارث شدن دچار مشکل می شوند.

با تلاش های صندوق بچه ها ملل متحد (یونیسف) و چندین سازمان غیردولتی، بسیاری از کشورها نرخ صدور گواهی تولد را بهبود داده اند. برای مثال در اوگاندا که شمار قابل توجهی از بچه ها از این حق مسلم محروم هستند به خانه های روستاییان مراجعه می شود و ثبت اطلاعات تمامی بچه ها مورد بررسی قرار می گیرد.

ایندیپندنت در گزارشی در این باره نوشت: آخرین آمار یونیسف در سال 2013 حاکی از آن است که تولد حدود 230 میلیون کودک زیر پنج سال یعنی 35 درصد مجموع جمعیت جهان هرگز به ثبت نرسیده است. هرچند در گزارش جدید این سازمان که که قرار است اواخر سال منتشر شود نشان داده خواهد شد که این آمار به دلیل به دست آمدن پیشرفت هایی در ویتنام، نپال، اوگاندا، مالی و ساحل عاج به کمتر از 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدها میلیون کودک در آفریقا و جنوب آسیا فاقد شناسنامه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها میلیون کودک در آفریقا و جنوب آسیا فاقد شناسنامه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید