آنالیز نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور

به گزارش وبلاگ ماریانا، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعلام نموده است که نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور آنالیز خواهد شد.

آنالیز نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از آنالیز موضوع نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور اطلاع داد. او گفت:

سوال از وزیر ارشاد در رابطه با نام گذاری این روز در تقویم در هفته قبل از تعطیلات مجلس در دستور کار مجلس نهاده شد، اما از آنجا که وزارت ارشاد قول پیگیری جدی تر موضوع سوال را داده و همین طور موضوع از طرف دولت به وزارت کشور ارجاع داده شده، این طرح فعلاً به مدت یک ماه متوقف شده است.

طبق گفته بهرام پارسایی، این موضوع باید قاعدتاً به وزارت ارشاد ارجاع می شد، اما به وزارت کشور ارسال شده و قرار است جلسات تخصصی بین وزارت کشور و وزارت ارشاد برگزار گردد تا جمع بندی مشخصی دراین باره به دست آید.

این نماینده مجلس اعلام نمود:

من این درایت را در وزارت کشور تحسین می کنم که به جای امنیتی کردن مسئله، با راهبردهای اجتماعی به آن نگاه می نماید. نظر ما این بود که چند کارشناس و تاریخ دان روزی که تناسبی با کوروش داشته باشد را به نام او نام گذاری نمایند. البته روز 7 آبان بین مردم جاافتاده و با انتخاب این روز می توان کسانی که می خواهند از نارضایتی های اجتماعی بهره برداری نمایند، خلع سلاح کرد.

نام گذاری روزی به نام روز کوروش، فرصتی استثنایی برای جذب توریست و انسجام ملی است که می تواند منجر به تقویت احساس غرور و هویت ملی گردد و علاوه بر این، برای استقلال کشور نیز مورد احتیاج است. نماینده مردم شیراز با اشاره به برگزاری مراسم روز حافظ و سعدی در شیراز گفت که اگر همین نام گذاری نیز انجام نمی شد، می توانست مشکلاتی را ایجاد کند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نام گذاری روز کوروش در وزارت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید