برترین های هفته سی ام؛ جام و دنیا به کام یحیی

به گزارش وبلاگ ماریانا، هفته سی ام 34 گل داشت و رکورد گل، رکورد پرگل ترین بازی و پرگل ترین تساوی را یک جا شکست. همینطور رکورد میانگین گل در یک مسابقه…

برترین های هفته سی ام؛ جام و دنیا به کام یحیی

این هفته هر 3 مدعی بالای جدول بردند. استقلال 7 گل به تراکتور زد که البته نه تاثیری در حال خودش داشت و نه در رتبه چهارمی تراکتور!

سپاهان در کرمان مس را 2-1 برد، اما این پیروزی برای این تیم جام به همراه نداشت. مس کرمان که در خانه باخت هم با لیگ برتر خداحافظی کرد چرا که چند کیلومتر آن طرف در سیرجان، صنعت نفت آبادان گل گهر را برد تا در لیگ بماند.

پرسپولیس در قائمشهر 4 گل در یک بازی بدون حرف و حدیث به نساجی زد تا جام قهرمانی را برای بار پانزدهم بالای سر ببرد. نساجی در این مسابقه دو اخراجی داد، درست مثل بازی استقلال و تراکتور.

در هفته آخر فولاد و آلومینیوم 2-2 کردند. تقابل دو کاندیدای بالقوه نیمکت آبی ها. ذوب آهن و طرفدار هم در اصفهان به تساوی رسیدند، تقابل دو شاگرد مکتب فیروز کریمی!

پیکان برابر مس رفسنجان به تساوی 1-1 رسید، تقابل دو کاندیدای اصلی نیمکت تیم ملی امید! نفت مسجدسلیمان هم در گودبای پارتی با لیگ برتر ایران ملوان را برد. اگر مازیار زارع از تصمیمش منصرف نگردد خداحافظی تلخی برای او با قوی سپید بود.

در خاتمه فصل شهریار مغانلو با 13 گل آقای گل شد. آلوس با 13 پاس سلطان پاس گل و علیرضا بیرانوند برنده دستکش طلایی حالا چه با 18 کلین شیت و چه با 19 فرقی نمی نماید! حسین پورحمیدی که هفته آخر گل خورد هم رکورد بیشترین پنالتی گرفتن را به نام خود ثبت کرد؛ و در نهایت یحیی گل محمدی که گفته بود قرار نیست اجازه دهند قهرمان گردد، قهرمان شد!

تیم هفته: پرسپولیس

برای کسب قهرمانی باید پیروز می شد و کاری به هیچ چیز دیگر نداشت. همان دقیقه اول گل زد و بعد از اخراج بازیکن میزبان و زدن گل دوم، در همان نیمه اول کار را یکسره کرد. گل محمدی مسرور ترین روز عمرش را پشت سر گذاشت. پرسپولیس با سه گل از هافبک ها و یک گل از مدافعان جشن باشکوهی در شمال برپا کرد و برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر شد. قرمز ها که در خاتمه دور رفت هشت امتیاز از استقلال و 5 امتیاز بیشتر از سپاهان داشتند، پس از باخت به سپاهان و رد شدن استقلال و سقوط به رتبه سوم، به خود آمدند و در سال 1402 همه بازی هایشان را بردند تا هیچ حرف و حدیثی برای قهرمانی به جا نماند.

مربی هفته: عبدالله ویسی، صنعت نفت آبادان

وقتی به این تیم آمد برزیلی ها هشت امتیاز کمتر از مس کرمان در پله چهاردهم داشتند، با تفاضل گل وحشتناک و تقریبا سقوط دو تیم نفتی و خوزستانی برای خیلی ها مسجل شده بود، اما ویسی کاری کرد کارستان. تیم را به خود آورد و با کسب پیروزی در خانه و تساوی بیرون خانه و البته شکست مقابل سپاهان، تیمش را به کورس بقا برگرداند و انتها در همان استان کرمان با پیروزی مقابل گل گهر بقای تیمش را در لیگ برتر مسجل کرد.

ستاره هفته: مهدی قایدی، استقلال

در همان نیمه اول تکلیف تراکتور را تعیین کرد. قایدی بعد از رضا اسدی، محمد عباس زاده، طالب ریکانی و مهدی ترابی پنجمین بازیکنی بود که این فصل هت تریک می نماید. حریف را زمین گیر کرد و وقتی به عدد 12 در صدر جدول گلزنان با شهریار مغانلو رسید تازه همه متوجه شدند با نزدن پنالتی های بازی های قبل چه ظلمی به خودش و استقلال نموده است! شهریار مغانلو که در کرمان گل زد، قایدی عنوان آقای گلی را از دست داد و البته وقتی بازی های این هفته به خاتمه رسید تعیین شد آخرین هت تریک را هم به نام خود ثبت ننموده و سعید سحرخیزان بازیکن جوان طرفدار با زدن سه گل در فولادشهر ششمین بازیکن فصل شد که هت تریک می نماید.

منبع: فرارو

به "برترین های هفته سی ام؛ جام و دنیا به کام یحیی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین های هفته سی ام؛ جام و دنیا به کام یحیی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید