تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است

به گزارش وبلاگ ماریانا، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: عملکرد صادراتی کشور با توجه به تراز تجاری مثبت و رشد 40 درصدی صادرات در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با گذشته بهتر شده که این نشان از عملکرد قابل قبول وزارت صمت در یکسال اخیر دارد.

تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است

جبار کیانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: رییس جمهور در همایش روز ملی صادرات به افزایش تراز تجاری کشور در 6 ماهه نخست سال اشاره نمود و این بدان معنی است که به رغم همه مسائل پیش روی بخش خصوصی، در حوزه صادرات غیرنفتی عملکرد مثبت بوده و این مهم نیز نشان دهنده کارکرد مثبت وزارت صمت است.

وی با اشاره به اینکه سیدرضا فاطمی امین از بدنه وزارت صمت است و با مسائل و مسایل مربوط به بخش های صنعت و معدن آشنایی کامل دارد، تاکید نمود: وی انسان پاک دستی است و با کوشش و پیگیری پیروز به حذف خیلی از عوامل فساد و امضاهای طلایی در مجموعه وزارت صمت شده که این اقدامات از منظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی، ارزشمند و قابل دفاع است.

کیانی اضافه کرد: در شرایطی که کشور با مسائلی در حوزه های اقتصادی از جمله بخش صنعت و معدن روبرو است، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی خواهان ثبات مدیریتی در این عرصه هستند و بی ثباتی و تغییر مدیریتی را به صلاح بخش فراوری و اقتصاد نمی دانند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: فاطمی امین از جنس صنعت و معدن و آشنا به مباحث این حوزه است و رونق فضای کسب و کار، تامین معیشت مردم و تنظیم بازار از جمله ملاک ها و برنامه های اصلی مدیریتی وی در وزارت صمت است.

او بعلاوه با اشاره به حمایت های وزارت صمت در زمینه ترغیب سرمایه گذاری و رونق فراوری، گفت: یکی از وظایف وزارت صمت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله توسعه و توانمندسازی شهرک های صنعتی است که در این حوزه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط فعلی مناسب است ضمن اینکه فعالیت های وزارت صمت در زمینه ارائه تسهیلات برای رونق فراوری نیز قابل قبول است هرچند واحدهای صنعتی و فراوریی با مشکل تامین اقتصادی روبرو هستند.

کیانی در مورد مسائل مرتبط با تامین منابع اقتصادی موردنیاز بخش خصوصی در عرصه فراوری و واحدهای صنعتی و اقتصادی نیز گفت: منابع اقتصادی در اختیار وزارت صمت نیست و در اختیار بانک ها قرار گرفته است که همین امر هم(به رغم عقد تفاهم نامه و موافقت نامه برای اعطای تسهیلات و ارائه منابع اقتصادی) یکی از مسائل اساسی بخش صنعت برای تامین منابع اقتصادی است.

وی، تسهیل ارتباط با اتاق بازرگانی سایر کشورها و دعوت از هیات های تجاری خارجی را از دیگر اقدامات قابل توجه وزارت صمت در یکسال اخیر برشمرد و گفت: برقراری ارتباط تجاری با کشورهای خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

وبلاگ ماریانا کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز مثبت تجاری و رشد صادرات کشور نشانه موفقیت وزارت صمت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید