اخبار و رویدادها

ثبت بیش از 2 میلیون نفر، شب اقامت در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ثبت حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر شب اقامت نوروزی در استان اطلاع داد.

1 فروردین 1403

هشدار بزرگترین دانشمند جهان به رییس جمهور آمریکا

آلبرت اینشتین روی پروژه منهتن کار نکرد، اما منشأ این پروژه را می توان به نامه ای که در سال 1939 برای فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا، فرستاد و به او هشدار داد که احتمالاً آلمانی ها روی ساخت بمب هسته ای کار می کنند.

15 اسفند 1402

کشف دو دنیای بیگانه را در اطراف ستاره های مرده

هیچ ستاره ای مرگ آرامی ندارد. حتی آرام ترین مرگ های ستاره ای شامل فرآیندهایی مثل لرزه، فوران و انتشار اندازه زیادی جرم به فضای اطراف هستند. سرنوشت خورشید نیز همین خواهد بود. خورشید ما در انتها عمر خود به غول سرخ عظیمی تبدیل می گردد که می تواند تا مدار مریخ...

25 بهمن 1402

برترین برند های محصولات مراقبت از پوست در سال 2024

علیرغم آنچه که کمپین های بازاریابی با بودجه خوب ممکن است شما را به این باور سوق دهد، محصولات زیبایی لوکس و محصولات بالینی سنگین با برچسب قیمت بالا به طور اتوماتیک محصولات با کیفیت بهتری نیستند. در حالی که گاهی اوقات ارزش آن را دارد که ولخرجی کنید، چرخ...

11 بهمن 1402

زمان بندی متغیر سوپاپ چیست؟ ، همه چیز درباره این تکنولوژی قدیمی اما بسیار کارآمد

زمان بندی متغیر سوپاپ فناوری است که راندمان عملکردی و آلایندگی موتورها را متحول کرد. در دنیای همواره در حال تکامل مهندسی خودرو، پیشرفت هایی برای بهبود کارایی، عملکرد و تجربه کلی رانندگی وسایل نقلیه به طور مداوم انجام می گردد. یکی از مهم ترین پیشرفت ها...

29 دی 1402

تنها انسانی که در ماه دفن شده

در سال 1998، کاوشگر ماه ناسا با محموله خاکستر یوجین شومیکر، سیاره شناس معروف، اندکی بعد از مرگ او در سن 69 سالگی به فضا پرتاب شد.

19 دی 1402

آقای وزیر! آمارهای حوزه گردشگری را دریابید

در شرایطی که این روزها موضوع گردشگری به موضوع مهمی برای رهایی کشور از اقتصاد نفتی مطرح شده، اما هیچ آماری از نقاط ضعف و قوت این حوزه در دسترس نیست و تعیین نیست چه زمانی تدوین می گردد.

3 آذر 1402

اینجا گورستان ستاره ها است، عکس

ایسنا نوشت: ستاره شناسان، سحابی سیاره ای واقع در خوشه ستاره ای مسیه 37 را به گونه ای بررسی کرده اند که گویی صحنه یک جنایت کیهانی است. آنها می خواهند معین کنند که ستاره کوتوله سفید مرکزی آن چگونه مرده است.

24 مهر 1402

پیام امیرعبداللهیان پیش از عزیمت به نیویورک به همراه رئیسی

وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه عزیمت به نیویورک پیامی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

27 شهریور 1402

تکلیف مغانلو با پرسپولیس معین شد ، جابجایی برای ما تمام نشده است ، به خاطر یک جلسه این همه حاشیه درست کردند

سرپرست سپاهان گفت: در بازار جابجایی شایعات هست و تنها مختص تیم ما یا یک باشگاه خاص نیست.

3 مرداد 1402

ستاره استقلال رسماً جدا شد ، واکنش حجت کریمی به شایعه ممنوع الکاری!

مدافع باتجربه استقلال با سرانجام قراردادش از این تیم جدا شد و به تیم دیگری خواهد رفت.

10 تیر 1402

آزمون استخدام دبیر و هنرآموز 12 مرداد برگزار می گردد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام دبیر و هنرآموز 12 مرداد 1402 برگزار می گردد.

30 خرداد 1402

دث استرندینگ و بازی های آینده کوجیما به کامپیوترهای مک می آیند

هیدئو کوجیما به تازگی اعلام نموده است که Death Stranding: Directors Cut اواخر امسال میلادی برای مک عرضه شده و گفته می گردد که بازی های آینده استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) برای دستگاه های اپل نیز منتشر خواهند شد.

21 خرداد 1402

زمان رونمایی IOS17 اعلام شد، منتظر چه تغییراتی باشیم؟

iOS 17 اواخر امسال در کنار آیفون های تازه عرضه می شود، و گزارش تازهی که امروز از مارک گورمن در بلومبرگ منتشر شده است، به غیر از بهبود عملکرد همه جانبه، مقداری از انتظارات ما از نسخه بعدی سیستم عامل اپل را روشن می کند.

5 خرداد 1402

برترین های هفته سی ام؛ جام و دنیا به کام یحیی

هفته سی ام 34 گل داشت و رکورد گل، رکورد پرگل ترین بازی و پرگل ترین تساوی را یک جا شکست. همینطور رکورد میانگین گل در یک مسابقه…

29 اردیبهشت 1402

رونمایی دوباره هادی چوپان از گردنبند معروف طلایش

خبرنگاران- این روز ها کمتر کسی است که هادی چوپان را نشناسد. او سرشناس ترین بدنساز ایران است که حالا آوازه اش در کل جهان پیچده است. شاهکار چوپان هم همین سال میلادی جاری رقم خورد که توانست فاتح رقابت های مهم مسترالمپیا گردد و جایزه دلاری و ارزشمند این رقابت...

14 اردیبهشت 1402

داستان های قوافی تباهی موضوع تنهایی و حیرت دارند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مجموعه قوافی تباهی، شامل 13داستان کوتاه است، که در عین ارتباط و پیوستگی به تنهایی نیز داستانی مستقل و کامل اند.

10 اردیبهشت 1402

داستان نویسان معاصر از تأثیر سعدی می گویند

کورش کمالی سروستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در فارس، با بیان اینکه سعدی شاعر بزرگ ایران زمین منادی صلح و عشق و دوستی و شاعری ماندگار در فکر و زبان ایرانیان و دنیایان است، بیان کرد: سعدی شیرازه بند زبان و ادبیات فارسی و پایه گذار مکتب ادبی شیراز...

4 اردیبهشت 1402

نامه فوری یک وزیر به رئیس جمهور ، بگویید به وظیفه شان عمل نمایند!

وزیر اقتصاد طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار همکاری فوری دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف برای معین لیست کالاهای اساسی، دارو ، واکسن، تجهیزات پزشکی، شیرخشک، مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی معدنی و کشاورزی شد.

30 فروردین 1402

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر امید رضایی فر را به عنوان سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب کرد.

27 فروردین 1402
تعداد: (871)