تعطیلی 150شهر و منع تردد شبانه از اول آذر در شهرهای قرمز

به گزارش وبلاگ ماریانا، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تعطیلی 150 شهر و کلانشهر از روز شنبه اول آذر به مدت 2 هفته خبرداد و گفت: منع تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح در شهرهای قرمز اعمال می شود.

تعطیلی 150شهر و منع تردد شبانه از اول آذر در شهرهای قرمز

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خاتمه نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد 124 شهر در کشور، شرایط قرمز، حدودا 150شهر نارنجی و 98 شهر هم شرایط زرد دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به 25 مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز موضوع دیگر منع تردد درون شهری از ساعت 9 شب تا 4 صبح است که علاوه بر منع تردد بین شهری است که در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می شود.

وی ادامه داد: همه کلانشهرها جزء این 25 شهر هستند و همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت ها، امداد و نجات و بخش های درمانی، بیمارستان ها، مراکز درمانی مانند مطب ها و امثالهم. در حوزه اداری هم حدبیشتر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد در مناطقی که در سطح هشدار سه و دو یعنی سطح قرمز و نارنجی هستند، گفت: تردد هایی که ایجاد می شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد.بیشتر جرائم توسط دوربین ها اعمال می شود.

رییسی شرح داد: همه مدارس و دانشگاه ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می شوند و در این مناطق بحث برگزاری نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری جلسات در مناطق هشدار سه و دو گفت: در مناطق قرمز جلسات اداری که می خواهد برگزار شود حدبیشتر 15 نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود بیش از 15 نفر نباید برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی تواند در تهران با بیش از 15 نفر تشکیل شود.

وی اضافه کرد: این به معنای تعطیلی نیست بلکه به صورت ویدئو کنفرانس با هم ارتباط داشته باشند. در شهر های نارنجی یا سطح هشدار دو، حدبیشتر افراد میتـ وانند 20 نفر و در شهرهای زرد 30 نفر در جلسات فیزیکی حضور یابند. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است.

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت ها به هیچ وجه راهکار اصلی نیست و تنها راهی که میتواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل ها را رعایت کنند.

وی شرح داد: تعداد مبتلایان کارمندان بانکها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک ها خیلی خطرناک است و از بانک ها هم خواسته ایم تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

شرحات وزیر کشور

  • رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت:
  • تا به امروز 43 جلسه تشکیل و 370 مصوبه برای مقابله با کرونا صادر شده است.
  • امروز آقای نمکی اعلام کردند از سه شنبه تست های فوری در اختیار قرار می گیرد و تست ها را به صد هزار در روز می رسانیم.
  • افرادی که شناسایی می شوند و در بیمارستان بستری نمی شوند رصد و کنترلی روی آنها صورت نمی گیرد. اما از این به بعد با اپلیکیشن ماسک و با کمک وزارت ارتباطات این افراد از طریق موبایل آنها رصد می شوند.
  • در ممنوعیت ساعت 21 تا 4 صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش بینی من این است که بین 50 تا 60 درصد خود مردم رعایت می کنند.
  • کارمندان دستگاه ها از طریق سازمان خود شماره های پلاک خودروهای خود را به نیروی انتظامی می دهند تا جریمه نشوند اما نیروی انتظامی حتما با ترددها با حفظ کرامت مردم برخورد می کند.
  • جریمه افراد از ساعت 21 تا 4 صبح با دوربین ها انجام می شود که مبلغ 500 هزار تومان است.
  • فعالیت تاکسی های اینترنتی، تاکسی ها، آژانس ها و… ایرادی ندارد و جریمه ای برای این افراد صادر نمی شود.
  • بانک ها، اداره برق، برخی ادارات در تمامی استان ها باید باز باشند و خدمت ارائه دهند.
  • ادارات تعطیل نیستند و تا یک سوم می توانند دورکار باشند و اگر با کمتر از یک سوم هم کار انجام شدنی است ممنوعیتی برای دورکاری تعداد بیشتری از کارکنان نیست.
  • کادر اداری در مدارس و دانشگاه ها تعطیل هستند مگر عواملی که سامانه و کارهای کامپیوتری و غیرحضوری را اداره می کنند.
  • اگر افراد ممنوعیت خروج از شهرهای قرمز را رعایت نکنند و از راه در رویی خارج شدند و در جاده ها دیده ها شدند اگر از شهرهای قرمز باشند یک میلیون تومان جریمه می شوند و اگر از شهرهای نارنجی باشند 500 هزار تومان جریمه می شوند
منبع: فرارو

به "تعطیلی 150شهر و منع تردد شبانه از اول آذر در شهرهای قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 150شهر و منع تردد شبانه از اول آذر در شهرهای قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید