خبرنگاران دانشگاه فنی وحرفه ای دوره مهارت آموزی برای دانشجویان برگزار می نماید

به گزارش وبلاگ ماریانا، تهران- خبرنگاران- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه در ماموریت جدید خود برگزاری دوره های مهارت آموزی و مهارت ورزی را برای سایر دانشگاه ها و دانشجویان رشته های نظری بر عهده گرفته است.

خبرنگاران دانشگاه فنی وحرفه ای دوره مهارت آموزی برای دانشجویان برگزار می نماید

محسن جهانشاهی امروز یکشنبه در نشست خبری با وبلاگ ماریانا با اشاره به پیوند این دانشگاه و وزارت علوم گفت: این دانشگاه در آنالیز تمام دوره های لازم مهارتی برای استان ها 300 دوره را برآورد نموده است. اکنون در مرحله عقد قرارداد بین دانشگاه های تعیین و مراکز فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

به گفته وی، دانشجویی که در دانشگاه در حال آموزش است باید مهارت هایی را نیز به دروس نظری خود اضافه کند. اگرچه در حال حاضر ارتباطی میان دانشگاه های با سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد اما تفاوت این سازمان با دانشگاه فنی و حرفه ای در این است که این دانشگاه تنها متولی حرفه در کشور است که می تواند متخصصان لازم برای بازار کار را را تربیت کند.

وی ادامه داد: این دانشگاه به دنبال فناوری ها سطح متوسط و پایین است.

جهانشاهی با اشاره به اشتغال 70 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای با 181 دانشکده و آموزشکده، یک دانشگاه جامع دولتی محسوب می گردد. از این رو، علاوه بر تقویت مسئولیت حوزه مهارت، نقش موثری برای مراکز خود قائل است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه 150 تا 200 هزار دانشجوی فعال دارد. همچنین 23 تا 24 هزار مدرس حق التدریس و حدود یک هزار و 500 کادر هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می نمایند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان داشت: بودجه آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی دانشگاه در سال های 95 و 96، 12 میلیارد تومان بود. این مبلغ در سال بعد به 20 میلیارد تومان افزایش یافت. این در حالی است که بودجه تجهیز آزمایشگاه ها در سال های 98 تا 99 بیش از 220 میلیارد تومان افزایش یافت. این میزان در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

جهانشاهی ادامه داد: بیش از 3 هزار 400 آزمایشگاه در کل کشور فعالیت می نمایند که به شبکه آزمایشگاهی وصل هستند.

وی ادامه داد: در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز گام های خوبی برداشته شده است. این دانشگاه در ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری، دارای 5 مرکز نوآوری در کشور است که این تعداد به 10 شرکت دانش بنیان افزایش خواهد یافت.

به بیان جهانشاهی، هم اکنون دانشگاه فنی و حرفه ای دارای 42 مرکز و کانون خلاقیت و شکوفایی است و به زودی نیز 15 مرکز به مجموعه مرکز رشد اصلی دانشگاه اضافه کرده خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دانشگاه فنی وحرفه ای دوره مهارت آموزی برای دانشجویان برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه فنی وحرفه ای دوره مهارت آموزی برای دانشجویان برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید