پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش بنیان

به گزارش وبلاگ ماریانا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری امروز در آئین انعقاد توافق نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت نفت در زمینه بومی سازی تجهیزات و فناوری های گلوگاهی صنعت نفت که در معاونت علمی برگزار گردید گفت: وزارت نفت در استفاده از کارگروه بار اول برای فراوری داخل رتبه اول را کسب نموده است.

پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش بنیان

وی با بیان اینکه بزرگترین مجموعه صنعتی کشور عزم نموده است تا به حوزه های فناورانه ورود کند، گفت: این حوزه نفت، گاز، پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگترین قرارداد کلان بین اکوسیستم دانش بنیان و صنعت نفت منعقد شده است، گفت: این توافقنامه همکاری در بومی سازی و فراوری داخل و دستیابی به 15 قلم از تجهیزات گلوگاهی است که 2 میلیارد دلار ارزش دارد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه این یک بازار بزرگ غیر قابل مقایسه ای را در حوزه نفت ایجاد خواهد نمود، گفت: اکنون وزارت نفت به عنوان بازار مصرف کننده با تمام توان پای کار است.

به گفته وی، اما از سوی دیگر شبکه شرکت های دانش بنیان و دیگری شبکه سیستم تأمین مالی در این زمینه مهم است تا محصولات این حوزه بومی سازی گردد.

وی گفت: اگر اقتصاد دانش بنیان در جریان باشد ما احتیاج به ابرشرکت هایی داریم که از چندین شرکت، منبع سرمایه گذاری، شرکت های اجرایی، منابع سرمایه گذاری و بهره برداری زیادی برخوردار باشند.

دهقانی گفت: در جهان شرکت های بزرگ تعداد کمی دارند و تعداد اندکی ابرشرکت هستند که از تکنولوژی بهره می برند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی وزارت نفت در استفاده از محصولات دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید