خبرنگاران شمایل گردانی رهبر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ ماریانا، مسکو - خبرنگاران - رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه روز جمعه برای مقابله با گسترش کرونا در پایتخت تزارها در حالی که شمایل حضرت مریم را در دست داشت در خیابان ها و کمربندی معروف مسکو چرخید و دعا کرد اهالی مسکو و مردم روسیه هر چه زودتر از شر ویروس همه گیر کرونا خلاص شوند.

خبرنگاران شمایل گردانی رهبر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اینترنتی کلیسای ارتدوکس روس، پاتریارک کریل، در حالی این اقدام را انجام داد که سوار بر خودرو در راس یک کاروان خودرویی حرکت می کرد.

در تصاویر تلویزیونی چند شبکه مذهبی روسیه که این مراسم را به صورت زنده پوشش می دادند رهبر کلیسای ارتدوکس روس دیده می شد که شمایل حضرت مریم با نام اومیلنیا (به روسی: شادی بخش) را که به عقیده پیروان این کلیسا معجزه بخش است، در دست دارد.

برخی از کشیشان و اسقفان کلیساهای مسکو و مناطق حومه پایتخت نیز وی را در این حرکت همراهی می کردند.

رهبر کلیسای ارتدوکس روس در حین مراسم مذهبی از مردم روسیه خواست به محدودیت های اعمال شده از سوی دولت که در جهت مقابله با کرونا وضع شده است، احترام بگذارند.

از چندین شهر روسیه از جمله سن پترزبورگ، نیژنی نووگراد، یکاترینبورگ و کازان نیز خبر می رسد که مراسم های مشابه ای برای دفاع در برابر هجوم ویروس کرونا در این شهرها برگزار شده است.

بیش از 70 درصد جمعیت روسیه را مسیحیان ارتدکس تشکیل می دهند،در ابتدای گسترش کرونا در روسیه با وجود آنکه مساجد و کنیسه ها بیان نمودند که برای مقابله با شیوع کرونا تعطیل خواهند شد اما رهبران کلیسا بیان نمودند که به هیچ عنوان درهای کلیسا به سوی مومنان مسیحی بسته نخواهد شد با این وجود آغاز طرح انزوای خانگی در روسیه از یک هفته گذشته، عملا امکان حضور روسها در کلیسا را غیر ممکن کرد.

از سوی دیگر نیز خبر رسیده است که اسقف ایلاریون رئیس اداره روابط خارجی کلیسای ارتدوکس روس به پیروان این کلیسا گفته که می توانند تلفنی یا با اسکایپ به گناهان خود اعتراف کنند.

اسقف ایلارویون همچنین گفت که مراسم عید پاک مسیحیان ارتدوکس روس هم در کلیساها برگزار می شود اما این مراسم را فقط می شود از طریق تلویزیون تماشا کرد.

وی گفت که به دلیل محدودیت هایی که بر اثر شیوع بیماری کرونا در روسیه اعمال شده است، مردم نمی توانند در کلیساهای ارتدکس روس حضور بیابند.

عید پاک مسیحیان ارتدوکس در روسیه روز 19 آوریل (31 فروردین ماه) برگزار می شود.

ستاد هشداردهی و پیشگیری از کرونا در روسیه امروز جمعه بیان نمود که در زمان حاضر 4149 نفر در روسیه به بیماری کرونا مبتلا شده و 281 نفر مبتلا به این بیماری بهبود یافته اند.

تا به امروز 33 نفر نیز بر اثر ابتلای به کرونا در روسیه فوت کرده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمایل گردانی رهبر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمایل گردانی رهبر کلیسای ارتدکس روسیه در مسکو برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید