در قرعه کشی خودرو از هر هزار نفر 2 نفر برنده می شوند

به گزارش وبلاگ ماریانا، آقای احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان می گوید: به علت سیاست غلطی که در توزیع خودرو اتخاذ کردیم و از آنجایی که این سیستم باعث ایجاد رانت شد، مردم از این شرایط ناراضی هستند، کمیته خودرو در عید سال جاری 11 هزار مجوز پیش فروش به ایران خودرو داد که هفته بعد از آن 5 میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان می دهد از هر یک هزار نفر، 2 نفر برنده می شوند.

در قرعه کشی خودرو از هر هزار نفر 2 نفر برنده می شوند

به گزارش باشگاه وبلاگ ماریانا، نعمت بخش می گوید اگر قرعه کشی حذف گردد و خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، قیمت خودرو در کارخانه به حاشیه بازار نزدیک می گردد که باعث می گردد تقاضا کم شده و هفته ای 5 میلیون تومان قیمت خودرو کاهش می یابد و در مدت 3 ماه خودرو تک نرخی می گردد. به عنوان مثال پژو پارس هم در کارخانه و هم در بازار به 200 میلیون تومان می رسد.

به گفته او 80 درصد شرکت کنندگان قرعه کشی، تقاضای کاذب است که علت آن هم اختلاف قیمت بالای بین کارخانه و بازار است.

در طرح عمومی احتمال تصاحب یکی از چهار هزار خودروی عرضه شده معادل یک به هزار و 250 نفر خواهد بود. فقط دو میلیون و 500 هزار نفر برای خرید پارس TU5 ثبت نام نموده اند این درحالی است که ایران خودرو این دوره یک هزار و 500 دستگاه از آن عرضه می نماید. به این ترتیب شانس برنده شدن هر کدام از متقاضیان یک به هزار و 700 نفر خواهد بود.

در جدول زیر احتمال برنده شدن هر یک از خودرو های ارایه شده را مشاهده می کنید

قرعه کشی خودرو از سال 97 برگزار شده و از آن موقع تا به امروز مورد انتقاد مسئولان و کارشناسان قرار گرفته است.

منبع: فرارو

به "در قرعه کشی خودرو از هر هزار نفر 2 نفر برنده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در قرعه کشی خودرو از هر هزار نفر 2 نفر برنده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید