سرشماری پستانداران پارک ملی دریاچه ارومیه شروع شد

به گزارش وبلاگ ماریانا، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سرشماری پستانداران شاخص پارک ملی دریاچه ارومیه با هدف مشخص مقدار نرخ زاد ولد و نیز مدیریت زیستگاه ها، گونه و مشخص تعارضات و تاثیر آن برجمعیت در منطقه ها یاد شده شروع شد.

سرشماری پستانداران پارک ملی دریاچه ارومیه شروع شد

سعید شهند گفت: آگاهی از مقدار جمعیت و پراکندگی آن ها در راستای مدیریت و حفاظت از زیستگاه ها بسیار اهمیت دارد و این اقدام هرساله در فصل پاییز انجام می گردد که در آن از محیط بانان، کارشناسان، همیاران و علاقه مندان محیط زیست انجام می گردد.

وی با بیان اینکه از 120 محیط بان استان در کنار سایر کارشناسان و تشکل های زیست محیطی برای تحقق سرشماری استفاده می گردد، ادامه داد: سرشماری در جزایر کبودان و آرزو با جمعیت غالب قوچ و میش ارمنی آغاز شده و در مراحل بعدی جزایر اسپیر و اشک با جمعیت غالب گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی سرشماری می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه نمود: هم اکنون به دلیل با تلاقی بودن منطقه سرشماری در جزایر اسپیر و اشک مقدور نیست، ولی به زودی در این منطقه نیز سرشماری انجام می گردد.

وی اضافه نمود: شرایط زیست جانداران در جزایر برای حیات وحش مطلوب است و پایش شرایط به صورت مستقیم و با دوربین ها انجام می گردد.

شهند با بیان اینکه فراهم آوردن آمار دقیق از شرایط گونه های گیاهی و جانوری و زیستگاه های طبیعی استان، بطور حتم برای برنامه ریزی هدفمند و اعمال مدیریت بهینه منطقه ها موثر خواهد بود، یادآور شد: محیط بانان و ماموران اجرایی محیط زیست با وجود تمامی سختی ها و مسائل، متعهدانه و دلسوزانه از محیط زیست کشور حفاظت می نمایند.

وبلاگ ماریانا آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرشماری پستانداران پارک ملی دریاچه ارومیه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرشماری پستانداران پارک ملی دریاچه ارومیه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید