طراحی پنل پشتی گوشی شیائومی 12 اولترا لو رفت

به گزارش وبلاگ ماریانا، شیائومی قرار است سال جاری از گوشی پرچم دار خود با نام شیائومی 12 اولترا رونمایی کند که بارها شاهد انتشار خبرهایی پیرامون آن بوده ایم اما به تازگی توانستیم از طراحی پنل پشتی آن هم باخبر شویم.

طراحی پنل پشتی گوشی شیائومی 12 اولترا لو رفت

شیائومی اوایل سال 2022 از گوشی های سری 12 خود رونمایی کرد. این محصولات شامل سه گوشی تحت عنوان شیائومی 12، 12 پرو و 12X می شوند که طبیعتا مدل پرو از قابلیت های بسیار مجذوب کننده تر نظیر نمایشگر با کیفیت +QHD، باتری قدرتمندتر و شارژر سریع تر بهره می برد. البته هر سه گوشی از لحاظ قدرت پردازشی واقعا در سطح بالایی قرار می گیرند با این تفاوت که شیائومی 12X به خاطر استفاده از تراشه نسبتا قدیمی اما همچنان قدرتمند اسنپدراگون 870 در مقایسه با دو مدل دیگر که اسنپدراگون 8 نسل 1 را به عنوان قلب تپنده در خود دارند، عملکرد ضعیف تری دارد.

خبری که امروز منتشر شده در رابطه با مدل چهارم از این سری است که به احتمال بسیار زیاد باید اواخر سال جاری یا در نیمه دوم رونمایی و راهی بازار گردد. در رابطه با این گوشی خبرهای بسیار زیادی منتشر شده است و تا به امروز می توانیم بگوییم به نیمی از اطلاعات مورد نیازمان درباره این محصول دسترسی داریم اما هنوز پرسش های بی پاسخ زیادی به جای مانده اند که باید به مرور به تمام آن ها دست پیدا کنیم. یکی از این پرسش ها، طراحی ظاهری این گوشی است که خبر خاصی را در این رابطه شاهد نبوده ایم. اما امروز به لطف یکی از افشاگران معروف چینی یعنی Digital Chat Station توانستیم به تصویری از شیائومی 12 اولترا دسترسی داشته باشیم که نشان می دهد پنل پشتی آن چه طراحی خواهد داشت.

البته پیش از این هم بعضی از منابع خبری روی اینکه ماژول دوربین به کار رفته روی این محصول دایره ای شکل خواهد بود اتفاق نظر داشتند اما هیچ ایده ای از شکل ظاهری آن نداشتیم. اگرچه دو تصویر منتشر شده زیر هم بر اساس شایعات هستند اما چون افشاگر معروف تری پشت آن قرار گرفته است می توانیم تا حد زیادی به صحت آن اعتماد داشته باشیم.

طراحی پنل پشتی اما تمام ماجرا نیست. اینطور که به نظر می رسد، شیائومی می خواهد برای دوربین اصلی این گوشی، از سنسور IMX8XX ساخت سونی استفاده کند که متأسفانه هنوز اطلاعات دقیقی از مدل آن نداریم ولی انتظار می رود عملکرد آن مثل همواره بسیار عالی باشد و بار دیگر شیائومی را به صدر جدول DxOMark از لحاظ کیفیت دوربین برگرداند. می گوییم بار دیگر چون شیائومی 11 اولترا در مقطعی توانسته بود به لطف بهره مندی از سنسور 50 مگاپیکسلی قدرتمندش در صدر جدول این وب سایت از لحاظ کیفیت دوربین قرار بگیرد اما بعد از مدتی این رتبه را به هواوی واگذار کرد.

طبق خبرها و شایعات منتشر شده، شیائومی 12 اولترا به احتمال بسیار فراوان در ماژول دایره ای شکل بزرگی که روی پنل پشتی آن طراحی شده، سه دوربین قدرتمند خواهد داشت که شامل 50 مگاپیکسلی اصلی، 48 مگاپیکسلی تله فوتو با امکان زوم 5 برابری اپتیکال و 48 مگاپیکسلی فوق عریض می شوند. اما تفاوتی که بین دوربین 50 مگاپیکسلی این گوشی و سه مدل کنونی از سری شیائومی 12 وجود دارد، نوع سنسور به کار رفته خواهد بود. البته تصویر بالا وجود یک سنسور چهارم را هم قطعی می داند. حال نوع آن چه خواهد بود نمی دانیم.

شیائومی هنوز از سری 12 از پرچم دارهای خود برای بازار جهانی رونمایی نکرده است اما گفته می گردد این اتفاق حدودا 16 روز دیگر (24 اسفند) رخ خواهد داد. اینکه شرکت چینی مدل اولترا را هم راهی بازار جهانی کند تعیین نیست و از این بابت اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. البته حتی اگر تصمیم بر این کار هم گرفته گردد، باز هم مدل جهانی ماه ها بعد از عرضه اولیه در کشور چین عرضه خواهد شد. با این حال فعلا زود است بخواهیم در رابطه با عرضه این گوشی صحبت کنیم چون هنوز زمان رونمایی از آن هم به طور دقیق اعلام نشده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "طراحی پنل پشتی گوشی شیائومی 12 اولترا لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی پنل پشتی گوشی شیائومی 12 اولترا لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید