معرفی مدل های مختلف گوشی شیائومی

به گزارش وبلاگ ماریانا، انتخاب بهترین گوشی از میان مدل های مختلف گوشی شیائومی شاید کار چندان راحتی نباشد. به این دلیل که فعالیت های این شرکت چینی روز به روز گسترش بیشتری می یابد. از همین رو هر روز کاربران بیشتری نسبت به خرید گوشی شیائومی ترغیب می شوند. کاربرانی که مسلما قصد انتخاب بهترین محصول این شرکت را دارند.

معرفی مدل های مختلف گوشی شیائومی

وبلاگ ماریانا | سرویس تکنولوژی - در بحث انتخاب بهترین گوشی شیائومی تنها به گزینش یک مدل خاص بسنده نخواهیم کرد. به جای آن به معرفی هفت مدل مختلف از شناخته شده ترین محصولات این شرکت چینی در رده های گوناگون خواهیم پرداخت و انتخاب نهایی را به خوانندگان این مطلب واگذار می کنیم. اما پیش از آن بد نیست نگاهی کوتاه به تاریخچه فعالیت فراوری نمایندگان گوشی شیائومی داشته باشیم.

تاریخچه گوشی شیائومی

جالب است بدانید که از زمان تاسیس شرکت چینی شیائومی تا به امروز حتی یک دهه هم نمی گذرد. در واقع این شرکت خصوصی چینی اکنون حدود هشت سال است که به فعالیت می پردازد و توانسته طی این مدت کوتاه راه هشت دهه را یک جا طی کند. در واقع شرکت شیائومی، که اکنون به یکی از غول های فعال در صنعت فراوری ابزارهای الکترونیک هوشمند در کشور چین تبدیل شده است، کار خود را در ابتدا به عنوان یک استارت آپ کوچک و بی نام و نشان شروع کرد. وظیفه اصلی این استارت آپ طراحی و فراوری تلفن هوشمندی به نام گوشی شیائومی بود. در واقع اعضای این استارت آپ قصد داشتند محصول خود را به وسیله اینترنت و شبکه های اجتماعی به فروش برسانند.

با این حال خیلی زود استارت آپ مذکور به یک شرکت فراوری ابزارهای الکترونیک هوشمند تبدیل شد. ابزارهایی نظیر تلفن های هوشمند، دستبندهای هوشمند، ساعت های هوشمند و محصولات دیگری نظیر هدفون، لپ تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و سایر موارد مشابه که خیلی زود توسط مهندسان و طراحان این شرکت چینی فراوری و با استقبال بی نظیری در میان کاربران روبرو شدند.

به طور کل سازندگان گوشی شیائومی توانستند با به کارگیری بازاریابی حرفه ای و هوشمندانه که پایه و اساس آن بر بازاریابی اینترنتی و استفاده مفید از شبکه های اجتماعی شکل گرفته بود، خیلی زود به یکی از عظیم ترین شرکت های خصوصی فعال در کشور چین تبدیل شوند و چالشی اساسی را برای رقیبانی نظیر هواوی ایجاد نمایند. در واقع گوشی شیائومی امروز نه تنها در کشور چین از محبوبیت فراوانی برخوردار است، بلکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نظیر هند، مالزی، سنگاپور، تایلند و سایر کشورهای مشابه نیز مخاطبان و کاربران فراوانی دارد.

حتی ابزارهای کاربردی و ارزان قیمت فراوری شده توسط سازندگان گوشی شیائومی و لوازمی نظیر دستبندهای هوشمند این شرکت، در قاره اروپا نیز طرفداران فراوانی برای خود یافته و در وسعت قابل توجهی به فروش می رسند. به این ترتیب گسترش روزافزون فعالیت های سازندگان گوشی شیائومی در کشورهای دنیا سوم و کشورهای در حال توسعه موجب شده است تا طی سال های اخیر شاهد ورود رسمی این شرکت به بازار ایران نیز باشیم. امری که موجب ارج و قرب یافتن مدل های مختلف گوشی شیائومی در بین کاربران ایرانی شده است.

از همین رو بد نیست در ادامه مطلب پیش رو نگاهی به بهترین مدل های موجود از این گوشی داشته باشیم. مدل هایی که بیشتر آنها جزو محصولات جدید شرکت شیائومی به شمار می فرایند و بعضی از آنها هم ظرف ماه های آینده و تا انتهای سال 2018 میلادی به بازار عرضه می شوند.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • تاریخچه گوشی شیائومی
  • گوشی Xiaomi Mi Mix 2S
  • گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro
  • گوشی Xiaomi Mi Mix 2
  • گوشی Xiaomi Mi 6
  • گوشی Xiaomi Mi A1
  • گوشی Xiaomi Redmi 5A
  • گوشی Xiaomi Mi Max 2

گوشی Xiaomi Mi Mix 2S

گوشی Xiaomi Mi Mix 2S به عنوان یکی از پرچمداران اصلی شرکت شیائومی در امسال شناخته می گردد و حدود یک ماه دیگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این گوشی شیائومی در حالت کلی مدل ارتقا یافته ای از گوشی Xiaomi Mi Mix 2 محسوب می گردد. به عبارت بهتر این گوشی جدید در عین برخورداری از اشتراکات فراوان با مدل پیش از خود، بهبودهای فراوانی را هم چه در بخش سخت افزاری و چه در بخش نرم افزاری به خود دیده است.

در این گوشی جدید شاهد استفاده از چیپست ده نانومتری مدل اسنپ دراگون 845 به عنوان قلب تپنده اصلی هستیم. ضمن آن که وجود رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی نیز مشخصات فنی این محصول را تکمیل می نماید. علاوه بر آن گوشی Xiaomi Mi Mix 2S به قابلیت ارتباطی LTE نیز مجهز است.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این گوشی جدید در قالب نسخه های مبتنی بر حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی نیز به بازار عرضه می گردد. نسخه هایی که به رم 6 گیگابایتی مجهز بوده و از وجود قابلیت ارتباطی LTE بی بهره هستند.

لازم به ذکر است که دوربین اصلی به کار رفته در گوشی Xiaomi Mi Mix 2S به عنوان یکی از باکیفیت ترین دوربین های موجود در محصولات شیائومی شناخته می گردد. این دوربین از دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجزا تشکیل شده است که سنسور اصلی آن از نوع IMX 363 سونی با بهره مندی از 1.4 میکرون پیکسل بوده و سنسور فرعی آن نیز لنز مبتنی بر خصلت عکاسی رادیویی شرکت سامسونگ را به نمایش می گذارد.

در مجموع می توان گوشی شیائومی جدید یعنی گوشی Xiaomi Mi Mix 2S را محصول توانمند و پرقدرتی توصیف کرد که از امکانات بسیار خوبی بهره می برد و قادر است تجربه مناسبی را برای کاربران خود رقم بزند.

گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro

بسیاری از کاربران مدل های مختلف از گوشی شیائومی را به عنوان محصولات مالی و به صرفه می شناسند. از جمله محصولات این شرکت چینی که به خوبی قادر است خصلت مذکور را بازتاب دهد گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro است.

این گوشی نسبتا جدید که در کشور هند فروش بسیار مناسبی را رقم زده و از طرفداران فراوانی برخوردار بوده است، در بازارهای دنیای با قیمتی در حدود 220 دلار به فرش می رسد. در واقع اگر قیمت این گوشی شیائومی را با قیمت 540 دلاری مدل Xiaomi Mi Mix 2S مقایسه کنیم، به قیمت مناسب آن پی می بریم.

با این حال قیمت نسبتا ارزان گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro موجب نشده است، تا این محصول از مشخصات فنی بسیار ضعیف بهره ببرد. در واقع مشخصات فنی این مدل مالی از گوشی شیائومی به عنوان یک گوشی متوسط کاملا مناسب جلوه می نماید.

گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro در عمل نخستین گوشی شیائومی و حتی نخستین گوشی دنیا است که از چیپست اسنپ دراگون 636 به عنوان قلب تپنده اصلی خود بهره می گیرد. چیپستی که نسخه کم مایه شده تر از چیپست اسنپ دراگون 660 محسوب می گردد.

با وجود مشخصاتی نظیر دوربین اصلی دوگانه، 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نمی توان ایراد چندانی را به کیفیت گوشی Xiaomi Redmi Note 5 Pro وارد دانست. به این ترتیب می توان این گوشی شیائومی را محصول میان رده ای با بهره مندی از مشخصات فنی مناسب و امکانات قابل قبول توصیف کرد. محصولی که می تواند عصای دست بسیاری از کاربرانی باشد که انتظارات چندان بالایی از تلفن هوشمند خود ندارند.

گوشی Xiaomi Mi Mix 2

همان گونه که در سطور پیشین این متن نیز به آن اشاره شد، گوشی Xiaomi Mi Mix 2S مدل ارتقا یافته ای از گوشی Xiaomi Mi Mix 2 به شمار می رود. بنابراین آن دسته از کاربرانی که قصد ندارند برای آپدیت های موجود در گوشی Xiaomi Mi Mix 2S مبلغ اضافه ای معادل 40 دلار بپردازند، می توانند با صرف هزینه ای در حدود 500 دلار مدل قدیمی تر این محصول یعنی گوشی Xiaomi Mi Mix 2 را در اختیار داشته باشند.

این گوشی به چیپست اسنپ دراگون 835 مجهز بوده و در نسخه های مبتنی بر 6 گیگابایت رم و 8 گیگابایت رم به بازار عرضه شده است. ضمن آن که حافظه داخلی این محصول نیز مبتنی بر سه نسخه 64 گیگابایتی، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی است.

از دیگر امکانات گوشی Xiaomi Mi Mix 2 می توان به دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، دوربین 5 مگاپیکسلی جانبی و ظرفیت باتری 3400 میلی آمپری این محصول اشاره نمود.

به هر حال گوشی Xiaomi Mi Mix 2 را می توان یک گوشی شیائومی همه فن حریف لقب داد که قادر است بسیاری از انتظارات کاربران خود را برآورده سازد.

گوشی Xiaomi Mi 6

گوشی Xiaomi Mi 6 را می توان به عنوان یکی از محصولات رده بالای حال حاضر شرکت شیائومی در نظر گرفت. این گوشی، نخستین محصولی است که از قیمت کمتر از 500 دلار برخوردار بوده اما در عین حال از وجود چیپست 2.45 گیگاهرتزی اسنپ دراگون 835 به عنوان قلب تپنده اصلی خود بهره می برد.

همچنین گوشی Xiaomi Mi 6 را باید نخستین گوشی شیائومی لقب داد که مانند نسخه های اخیر آیفون اپل اقدام به حذف درگاه 3.5 میلی متری هدفون نموده است. اقدامی که به منظور استفاده از یک باتری با گنجایش بالاتر انجام شده است. به عبارت بهتر گوشی Xiaomi Mi 6 از وجود یک باتری 3350 mAh بهره می برد که چیزی در حدود 15 درصد عظیم تر از باتری به کار رفته در مدل قدیمی تر این خانواده یعنی گوشی Xiaomi Mi 5 طراحی شده است.

از امکانات قابل توجه این گوشی شیائومی می توان به وجود دوربین اصلی دوگانه آن اشاره نمود. دوربینی با بهره مندی از لنز 12 مگاپیکسلی مبتنی بر زاویه عریض به عنوان لنز اصلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی مبتنی بر قابلیت عکاسی رادیویی که به عنوان لنز جانبی این محصول عمل می نماید.

از دیگر امکانات گوشی Xiaomi Mi 6 می توان به مواردی نظیر نمایشگر 5.15 اینچی تمام اچ دی، رم 6 گیگابایتی، دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی اشاره نمود. البته این گوشی شیائومی در مدل مبتنی بر حافظه داخلی 128 گیگابایتی نیز به بازار عرضه شده است.

گوشی Xiaomi Mi A1

گوشی Xiaomi Mi A1 نیز به عنوان یک گوشی شیائومی مالی و ارزان قیمت شناخته می گردد. محصولی که در بازارهای دنیای با قیمتی زیر 250 دلار به فروش می رسد.

این گوشی شیائومی از جمله نخستین محصولات این شرکت چینی به شمار می رود که نشان چندانی از رابط کاربری اختصاصی شرکت شیائومی، که با نام MIUI شناخته می گردد، در آن به چشم نمی خورد. در واقع این گوشی از لحاظ نرم افزاری به طور کامل بر اساس سیستم عامل اختصاصی شرکت گوگل و ویژگی های آن پیکربندی شده است. بنابراین به احتمال فراوان کاربران تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید ارتباط بیشتری با این محصول نسبت به سایر مدل های گوشی شیائومی برقرار خواهند کرد.

باید اعتراف کرد که گوشی Xiaomi Mi A1 نیز با توجه به قیمت خود از امکانات و قابلیت های نسبتا مقبول و معقولی برخوردار است. به عنوان مثال دوربین دوگانه اصلی به کار رفته در این گوشی تقریبا همان مدلی است که در گوشی Xiaomi Mi 6 مورد استفاده قرار گرفته است. دوربینی که همانند مدل یاد شده به زوم اپتیکال دو برابر حالت عادی مجهز است.

با این حال سایر امکانات گوشی Xiaomi Mi A1 ضعیف تر از گوشی Xiaomi Mi 6 به نظر می رسد که البته امری کاملا طبیعی است. در این گوشی شیائومی شاهد وجود امکاناتی نظیر نمایشگر 5.5 اینچی تمام اچ دی، چیپست اسنپ دراگون 625، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی، درگاه 3.5 میلی متری هدفون و باتری 3080 mAh هستیم. امکاناتی که برای محصولی در این رده قیمتی نسبتا مناسب و منطقی جلوه می نماید.

گوشی Xiaomi Redmi 5A

آن دسته از کسانی که به دنبال یک گوشی شیائومی کاملا ارزان قیمت می گردند، بهتر است به سراغ گوشی Xiaomi Redmi 5A بفرایند. محصولی که همان فرمول موفقیت آمیز نسخه پیشین یعنی مدل 4A را دنبال نموده است و تغییر خاصی را در این زمینه از سوی آن شاهد نیستیم.

گوشی Xiaomi Redmi 5A نیز همانند برادر عظیم تر خود یعنی مدل 4A بازار کشور هند را به عنوان بازار هدف خود برگزیده است و توانسته موفقیت های قابل توجهی را در این بازار کسب کند. بازاری که تشنه محصولات ارزان قیمت و کاربردی است و استقبال خوبی از محصولات شیائومی می نماید. ویژگی هایی که به راحتی در گوشی Xiaomi Redmi 5A نیز یافت می گردد.

این گوشی شیائومی که با قیمت 77 دلار به فروش می رسد، در دو نسخه مبتنی بر رم 2 و 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده است. صفحه نمایش این گوشی یک نمایشگر 720 پیکسلی 5 اینچی است که یک باتری 3000 mAh توان مورد احتیاج برای روشن ماندن آن را تامین می نماید.

این گوشی شیائومی دو سیم کارته همچنین به یک شیار اختصاصی حافظه میکرو اس دی نیز مجهز است و در کنار آن از وجود دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی بهره می برد. این در حالی است که یک دوربین جانبی 5 مگاپیکسلی نیز در بخش جلوی این گوشی قرار گرفته است.

در مجموع می توان ادعا کرد که گوشی Xiaomi Redmi 5A به عنوان یک گوشی شیائومی ارزان قیمت از امکانات مناسبی بهره می برد و قادر است احتیاجهای اصلی کاربران خود را برآورده کند.

گوشی Xiaomi Mi Max 2

بدون تردید عظیم ترین نقطه قوت گوشی Xiaomi Mi Max 2 باتری قدرتمند آن است. باتری توانمندی با گنجایش 5300 mAh که قادر است پس از شارژ کامل خود، این گوشی شیائومی را حدود دو روز کامل سرپا نگه دارد. این در حالی است که گوشی Xiaomi Mi Max 2 به یک نمایشگر کوچک مجهز نیست و به هیچ وجه یک گوشی کم مصرف محسوب نمی گردد.

در واقع این گوشی شیائومی به یک نمایشگر 6.44 اینچی با خصلت تمام اچ دی مجهز است که برای انجام کارهای مختلف بسیار کارامد جلوه می نماید. در درون این گوشی شیائومی یک چیپست مدل اسنپ دراگون 625 جا خوش نموده است که در کنار وجود یک رم 4 گیگابایتی مشخصات فنی این محصول را تکمیل می نماید.

علاوه بر آن می توان به مواردی از قبیل دوربین 12 مگاپیکسلی عقب، دوربین 5 مگاپیکسلی جلو و شیار مربوط به کارت حافظه میکرو اس دی اشاره نمود. ضمن آن که این گوشی شیائومی در قالب دو نسخه مبتنی بر حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

به هر حال اگر مایل به در اختیار داشتن یک گوشی شیائومی جدید هستید و این برند چینی را به عنوان انتخاب اصلی خود برگزیده اید، می توانید از میان محصولاتی که در متن پیش رو به آنها اشاره شد، یکی را به عنوان گوشی شاخص مد نظر خود برگزینید. البته پیش از آن حتما به موجود بودن این محصولات در بازار موبایل ایران توجه نمایید.

منبع: setare.com

به "معرفی مدل های مختلف گوشی شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مدل های مختلف گوشی شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید