فروش مکمل های تغذیه ای و ورزشی در عطاری ها تخلف است

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/بوشهر کارشناس نظارت شبکه بهداشت دشتستان گفت: استقبال مردم از طب سنتی باعث شده بعضی افراد نسبت به ایجاد فروشگاه های عرضه گیاهان دارویی اقدام نموده و بعضی اقدامات غیراصولی از جمله دخالت در امور درمان، فروش داروهای گیاهی، و تجویز غیراصولی و خودسرانه را انجام دهند.

فروش مکمل های تغذیه ای و ورزشی در عطاری ها تخلف است

سرور قدیمی عصر روز گذشته در جلسه آشنایی با حیطه اختیارات فروشندگان گیاهان دارویی (عطاری ها) و قوانین مرتبط با حضور مسئولین عطاری های شهرستان دشتستان بیان کرد: آشنایی عطاران و فروشندگان گیاهان دارویی با ضوابط و قوانین موجب ارائه فعالیت های ایمن تر در جهت حفظ سلامتی شهروندان می گردد.

وی اظهار کرد: عطاران صرفا مجاز به فروش گیاهان و فراورده های دارویی استاندارد هستند و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز و ساخت دارو را نداشته و همچنین عرضه و فروش دارو، انجام فرمولاسیون و نیز عرضه و فروش گیاهان دارویی به شکل پودر شده در عطاری ممنوع است.

پزشک داروساز شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تاکید نمود: استفاده از هرگونه عنوانی که در برگیرنده محتوای درمانی یا طبی مانند مشاور، درمانگر طبیعی، معجزه طبیعت، شفاخانه، داروخانه طبیعی، گواهی سپری نمودن دوره های آموزشی مرتبط با گیاهان دارویی یا طب سنتی ایرانی و سایر موارد ممنوع است.

قدیمی توضیح داد: محل فروش فرآورده های شیمیایی، مکمل های تغذیه ای و ورزشی داروخانه ها هستند لذا وجود اقلام مذکور در عطاری تخلف محسوب شده و هرگونه ادعای پیشگیری، بهبود و یا درمان هرگونه اختلال یا بیماری بر روی بسته بندی و یا بروشور و تبلیغات آن ممنوع است.

وی اضافه کرد: تغییر دادن گیاهان دارویی، پودر کردن، درست کردن قرص، کپسول، شربت و یا قطره از آن ها برخلاف مقررات بوده و تحت هیچ شرایطی فراوری و بسته بندی اسانس ها و روغن های طبیعی نباید در عطاری صورت گیرد.

کارشناس نظارت بر امور داروخانه ها، عطاری ها و گیاهان دارویی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: استقبال مردم از طب سنتی باعث شده که بعضی افراد نسبت به ایجاد فروشگاه های عرضه گیاهان دارویی اقدام نموده و این امر بعضی اقدامات غیراصولی از جمله دخالت در امور درمان، فروش داروهای گیاهی، تبلیغات خلاف واقع و تجویز غیراصولی و خودسرانه را موجب شده است.

به گزارش وبلاگ ماریانا، فروش فرآورده های شیمیایی، مکمل های تغذیه ای و ورزشی در عطاری ها تخلف محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فروش مکمل های تغذیه ای و ورزشی در عطاری ها تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مکمل های تغذیه ای و ورزشی در عطاری ها تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید