مستقل ها، ناجی این روزها

به گزارش وبلاگ ماریانا، در ماهی که گذشت چندان خبری از بازی های خیلی بزرگ یا مورد انتظار نبود، البته به جز یکی دو مورد. با این حال ماه گذشته چندان هم بی رونق نبود، هرچند شاید بدون بوق و کرونا سپری شد. این هفته شش بازی مستقل را معرفی می کنیم که طی ماه گذشته منتشر شده اند و ارزش وقت گذاشتن و تجربه را دارند.

مستقل ها، ناجی این روزها

یک بلبشوی لذتبخش!

اگر از بازی های ساده و دو نفره با زمان گیم پلی کوتاه اما مملو از شادی و سرگرمی لذت می برید، به هیچ عنوان ROUNDS را نباید از دست دهید. یک بازی دو بعدی مینیمال و کارتونی که در آن هدف از بین بردن رقیب با استفاده از سلاح، دفاع به موقع و سکوبازی است. شخصیت های بامزه و رنگارنگ بازی شبیه نودل هستند و با آن دست های مسخره نودلی شان می توانند از شات گان و راک لانچر و سلاح های مختلفی که تیرشان با برخورد به سطوح برمی شود استفاده کنند. همچنین بیش از 65 نوع آپگرید مختلف در بازی وجود دارد که قابلیت ترکیب شدن با یکدیگر را نیز دارند. جذابیت اصلی این بازی با بیش از 70نقشه متفاوت، امکان تجربه آن به صورت رقابت آنلاین یا آفلاین است.

شلغمی که فرار مالیاتی کرد!

Tunip Boy Commits Tax Evasion دیگر بازی مستقل بامزه و جذابی است که باید سراغش بروید. ماجرای بازی در مورد شلغمی است که فرار مالیاتی کرده و به همین دلیل توسط شهردار سبزیجات که جناب پیاز باشد از خانه اش بیرون انداخته شده است. حالا شما باید در نقش این شلغم بانمک در دنیای بازی بگردید و با قبول انجام ماموریت هایی برای دیگر سبزیجات، پول مورد نیاز برای پرداخت بدهی تان را جور کنید. در این میان، معماهای جالب و مبارزه با حیوانات ریز و درشت، بدنه اصلی گیم پلی را تشکیل داده اند. اگر به میوه ها و سبزیجات و داستان و روابط بانمکی که ممکن است بین شان وجود داشته باشد علاقه مند هستید، توصیه می کنیم سری به این بازی تک نفره، کارتونی، دو بعدی و البته مفرح و جذاب بزنید!

یک بار هم شما ضدحال باشید!

تا حالا شده که برای چیزی مثلا بیرون رفتن مدت ها برنامه ریزی کرده باشید و ناگهان در روز موعود یک باران ناگهانی همه چیز را به هم زده باشد؟ Rain On Your Parade شما را در نقش همان ابر ضدحالی قرار می دهد که با قدرت ها و ابزارهای گوناگونی بتوانید در بیش از 50مرحله بازی به برنامه ها و مناسبت هایی که مردم تدارک دیده اند، گند بزنید! بازی بسیار کمدی با لحظاتی مسخره و طنزآمیز است و سبک گرافیکی کارتونی و دلنشینی دارد. هر مرحله بازی یک هدف دارد و شما برای رسیدن به آن باید هر طور شده آشوب و بهم ریختگی خلق کنید. تگرگ باراندن روی فسیل دایناسورها، تبدیل یک عروسی آفتابی به هوای بارانی، خراب کردن محصولات مزرعه داران، رعد و برق راه انداختن در شهرها و... ازجمله کارهایی است که می توانید انجام دهید.

بازگشت خرگوش سِگا در لباسی جدید

این یکی خوراک آن نوستالژی بازهایی است که دل شان برای بازی های پلتفرمینگ 30 سال پیش تنگ شده است. Kaze and the Wild Masks در مورد جزیره ای به اسم Crystal Islands است که گرفتار نفرین شده و شما باید در نقش Kaze که یک خرگوش سمج است دوست تان Hogo را نجات دهید. میوه ها و سبزیجات تسخیر شده، دشمنان اصلی شما در زمین و آسمان و دریا هستند و شما نیز در عوض با به دست آوردن ماسک هایی ویژه در طول بازی می توانید قدرت ببر، عقاب، کوسه و مارمولک را برای پشت سر گذاشتن دشمنان و چالش ها به دست بیاورید. بازی بیش از 30 مرحله اصلی و 50 مرحله جایزه دارد و گرافیک دو بعدی اما تمیز و پررنگ و لعاب آن حسابی شما را از نظر بصری به وجد خواهد آورد. انتظار یک بازی پلتفرمر روان و چالش انگیز و صد البته خاطره زنده کننده را داشته باشید!

خفن ترین نقش آفرینی اخیر!

کامل ترین و بهترین نسخه Disco Elysium که خود یکی از برترین بازی های نقش آفرینی چند سال اخیر است با پسوند The Final Cut در ماه گذشته منتشر شد و تاکید می کنم نباید آن را از دست بدهید! شما در نقش یک کارآگاه قرار دارید و بازی یک سیستم درخت توانایی های منحصربه فرد و خارق العاده در اختیارتان قرار داده و یک بخش از شهر نیز محدوده استحفاظی شما به شمار می رود تا جهت سرنوشت زندگی تان را در آن رقم بزنید. مصاحبه و بازپرسی با شخصیت های فراموش نشدنی، پرده از راز جنایت ها برداشتن و بستن پرونده آنها و حتی رشوه دریافت از مجرمان کارهایی است که می توانید انجام دهید و بر همین اساس شخصیت تان را شکل دهید که یک قهرمان عدالت طلب هستید یا به فاجعه ای در تاریخ بشریت تبدیل خواهید شد!

آتشی که به جان طبیعت افتاد

مهار کردن آتش در طبیعت یکی از سخت ترین کارهاست و به مهارت و استراتژی نیاز دارد. Wildfire Swap این استراتژی را در قالب یک بازی تایلی یا موزاییک محور درآورده است.

120مرحله بازی با این موضوع جریان دارند که سر و کله آتش در جایی از طبیعت پیدا شده و شما باید با تدبیر و حساب شده موزاییک های مرحله را طوری جا به جا کنید که علاوه بر مهار و کنترل آتش، مانع از سرایت یا آسیب زدن آن به بخش های دیگر و به ویژه خانه ها شوید.

فقط حواس تان باشد که حرکات تان را خیلی حساب شده انجام دهید زیرا آتش سریع سرایت پیدا می کند و اگر از کنترل خارج شود، دیگر مهار کردنش غیرممکن می شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "مستقل ها، ناجی این روزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستقل ها، ناجی این روزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید