مشکل شبکه بانکی برای فروش سهام عدالت تا چند روز آینده حل می شود

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: تعدادی از بانک ها هنوز نتوانستند زیرساخت های خود را برای فروش سهام عدالت اصلاح کنند، بنابراین اعلام مشکل شبکه بانکی از سوی مردم درست است که ظرف چند روز آینده حل می شود.

مشکل شبکه بانکی برای فروش سهام عدالت تا چند روز آینده حل می شود

حسن مونسان در گفت وگو با وبلاگ ماریانا، با اشاره به مسائل شبکه بانکی برای فروش سهام عدالت، شرح داد: وزارت اقتصاد اعلام کرده که همه بانک ها باید عاملیت فروش را داشته باشند. آخرین اطلاعاتی که دریافت کردیم، این بود که تعدادی از بانک ها هنوز نتوانستند زیرساخت های خود را درست کنند، بنابراین مشکل مردم درست است. ما به مدیران از طریق کمیسیون اعلام کردیم تا پیگیری کنند، البته این موضوع استانی نیست، بحث کشوری است، زیرا زیرساخت کشوری آنها باید مهیا شود.

وی ادامه داد: در برخی بانک ها هنوز اتفاقی نیفتاده، اما بسیاری از بانک ها از سه شنبه شروع کردند و کار را با سرعت و بدون دغدغه و دردسر انجام می دهند. بانک های ملت و ملی به خوبی کار می کنند، اما سامانه برخی بانک ها هنوز راه انداری نشده و مدیران استانی پیگیر هستند، این کار باید از مرکز انجام شود. قاعدتا باید ظرف چند روز آینده مشکل حل شود، زیرا این دستور وزارت اقتصاد است که بانک ها باید سریعا بسترها را فراهم کنند تا کسانی که شماره شبای همان بانک را دارند و سود به حسابشان واریز می شده، بانک مربوطه عاملیت فروش را داشته باشد و بتوانند جوابگوی دارندگان سهام باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در خصوص میزان چک های برگشتی در استان، اظهار کرد: آمار چک های برگشتی تنها در اختیار بانک مرکزی است و ما آماری از چک های برگشتی در استان نداریم، بانک ها و مرکز هم آماری ندارند، درصد افزایش چک های برگشتی نیز تعیین نیست، البته شرایط چک های برگشتی با توجه به کرونا نسبت به قبل از شیوع این ویروس افزایش داشته، اما آمار و درصد دقیقی نداریم.

وی در خصوص تاثیر تاخیر در اقساط مردم بر میزان تسهیلات بانک ها، گفت: با توجه به اینکه پرداخت اقساط به پایان دوره اردیبهشت ماه منتقل شده و پرداخت تسهیلات بانک ها نیز معمولا اواخر اردیبهشت و خرداد ماه شروع می شود، تاثیر چندانی بر اعطای تسهیلات نداشته، اما در شرایط کرونا که بانک ها را به تعطیلی کشاند، حضور کارمندان در بانک ها باید دو سوم یک سوم انجام می شد و شعب بانک ها تعطیل شدند، تاثیر زیادی داشت که فعالیت بانک ها کم شود و نتوانند تسهیلات را پرداخت کنند.

مونسان افزود: در بحث اقساط با توجه به اینکه سه ماهه بوده و فعالیت بانک ها نیز در ابتدای سال همیشه دوره ای بوده و تا زمانی که سیاست اعتباری بانک ها ابلاغ شود، کمتر فعالیت داشتند، این موضوع تاثیر چندانی نداشته، گرچه اگر مطالبات بانک ها در سطح کلان وصول نشود، ممکن است اثرات خود را بگذارد و ما باید تمهیداتی در نظر بگیریم که بتوانیم مبالغی که توسط شبکه بانکی پرداخت شده به چرخه نقدینگی برگردانیم تا بتوانند تسهیلات جدید پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مشکل شبکه بانکی برای فروش سهام عدالت تا چند روز آینده حل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل شبکه بانکی برای فروش سهام عدالت تا چند روز آینده حل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید