معرفی پرطرفدارترین فستیوال های گرجستان

به گزارش وبلاگ ماریانا، فستیوال های گرجستان یکی از برترین راه ها برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان گرجی است. در این فستیوال ها اتفاقات هیجان انگیز و دیدنی رخ می دهد که همه گردشگران را به خود مجذوب می نمایند. جشنواره های گرجستان معمولا در روزهای خاصی از سال برگزار می شوند که گوشه ای از تاریخ و فرهنگ مردمان گرجی را به نمایش می گذارند. خیلی از گردشگران در سفر به گرجستان، می توانند اطلاعات بسیاری را از این فستیوال ها به دست آورند که در برقرار ارتباط با مردمان بومی و آشنایی با آن ها یاری زیادی می نماید. جشنواره هایی که در کشور گرجستان برگزار می شوند از تعداد بسیاری برخوردار هستند که در ادامه قصد داریم با بعضی از آن ها آشنا شویم. اگر شما هم از علاقه مندان سفر به کشور زیبای گرجستان هستید؛ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با بعضی از مهم ترین فستیوال های گرجستان آشنا شویم.

معرفی پرطرفدارترین فستیوال های گرجستان

مشهورترین فستیوال های گرجستان کدم اند؟

کشور گرجستان در قسمت شمالی ایران و در منطقه قفقاز واقع شده است که از فرهنگ و تاریخ غنی برخوردار می باشد. شاید تا به حال بعضی از جشنواره های معروف گرجی را دیده باشید که در سراسر دنیا شناخته شده هستند و بسیاری از گردشگران برای بازدید از این جشنواره ها راهی این کشور می شوند. این جشنواره ها همه ساله برگزار می شوند و اجراهای دیدنی را به نمایش می گذارند. فستیوال های گرجستان از عوامل تاثیرگذار بر صنعت گردشگری گرجستان به شمار می آیند که در ادامه به معرفی محبوب ترین آن ها می پردازیم.

فستیوال رنگ گرجستان

از هیجان انگیزترین فستیوال های گرجستان می توان به فستیوال رنگ اشاره نمود که قطعاً مانند آن را در کشورهای دیگری مثل هند مشاهده نموده اید. مکان برگزاری جشنواره بزرگ رنگ گرجستان در یکی از دیدنی ترین منطقه ها تفلیس یعنی دریاچه لاک پشت ها است که در آن علاقه مندان به شادی و هیجان دور هم جمع می شوند و بازی می نمایند. در این جشن رنگارنگ، شرکت نمایندگان پودرهای رنگی را به یکدیگر پرتاب می نمایند و در فضایی پر نشاط و مملو از رنگ غرق می شوند. در طول فستیوال موزیک های شاد پخش می شوند و گروه های پایکوبی بسیاری برای مهمانان حاضر در جشن اجراهای دیدنی را به نمایش می گذارند.

جشنواره جم گرجستان

جشنواره جم گرجستان یک جشن تمام عیار برای عاشقان موسیقی است که هر سال در گرجستان برگزار می گردد و از هزاران علاقمند میزبانی بی نظیری را به عمل می آورد. اگر علاقمند به موسیقی الکترونیک و هیجان فستیوال های شلوغ و پر سر و صدا هستید، پس جشنواره جم گرجستان می تواند انتخاب خوبی برای تخلیه انرژی و لذت بردن از موسیقی برای شما باشد. جشنواره جم گرجستان به طور دقیق از سال 2007 میلادی برگزار می گردد، مکان برگزاری این جشنواره شهر ساحلی آناکلیا است که می توانید در تاریخ های 14 جولای تا 14 آگوست به این مکان بروید از موسیقی های مختلف لذت ببرید. دی جی های معروف، آرتیست ها و خوانندگان مطرح از سراسر دنیا به این جشنواره می آیند تا از مهمانان میزبانی شایسته ای را به عمل بیاورند.

بسیاری از گردشگرانی که قصد سفر به گرجستان را دارند، تاریخ سفر خود را با تاریخ جشنواره هماهنگ می نمایند تا بتوانند تجربه ای وصف نشدنی از سفر خود به گرجستان را به دست آورند. بعلاوه امکانات رفاهی و تفریحی دیگری در این جشنواره برای مهمانان در نظر گرفته می گردد که می توان به پارک آبی مجهز در کنار محل برگزاری فستیوال و مجموعه ای تفریحی ورزشی اشاره نمود که استفاده از آن ها برای مهمانان به صورت رایگان امکان پذیر خواهد بود. در نهایت پس از تجربه یک فستیوال به یاد ماندنی، این فرصت را دارید تا در ساحل زیبای آناکلیا قدم بزنید و از فضای رویای این ساحل لذت ببرید.

فستیوال تبلیسوبا ، جشن روز تفلیس

جشنواره تبلیسوبا که با عنوان جشن روز تفلیس نیز شناخته می گردد، اولین بار در سال 1979 برگزار گردید و از آن موقع تا به امروز به صورت سالیانه می توان شاهد آن بود. جشنواره تبلیسوبا در واقع یک جشن رنگارنگ و شاد است که همه مردم در آن به پایکوبی و پایکوبی می پردازند؛ المان هایی که در این جشنواره به کار می رود معمولاً از طبیعت الهام گرفته شده اند و فضای کلی این جشن ملی شاد و فرح بخش است. خیلی از گردشگران سعی می نمایند زمان سفر خود را در حوالی جشنواره تبلیسوبا قرار دهند تا بتوانند شاهد شور و هیجانی که این جشن وارد شهر می نماید، باشند.

فستیوال جاز

جشنواره های موسیقی در بین فستیوال های گرجستان نقش پررنگی دارند، چرا که مردمان گرجی علاقمند سبک های مختلف موسیقی هستند. فستیوال جاز یکی از این فستیوال های منحصر به فرد و مجذوب کننده است که همه ساله در گرجستان برگزار می گردد. جالب است بدانید سازمان یونسکو در سال 2011 میلادی، تاریخ 30 آوریل با به نام روز دنیای موسیقی جاز نامگذاری کرد. از همان سال تا کنون، رهبری جشنواره بین المللی جاز بر عهده هنرمندان بزرگی مانند هربی هنکاک سفیر یونسکو و پیانیست ها و هنرمندان محبوب جاز در سراسر دنیا بوده و در کشورهای بسیاری جشنواره های موسیقی جاز در این تاریخ برگزار می گردد.

سال 2018 کشور گرجستان شاهد جمعیت بسیاری بود که برای لذت بردن از جشنواره جاز به این کشور می آمدند و از آن سال به بعد، فستیوال جاز به یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی این کشور تبدیل شد که گردشگران بسیاری مشتاق به شرکت در آن بودند. این جشنواره بزرگ همه ساله در شهرهای باتومی و تفلیس، با هدف ترویج موسیقی میزبان علاقه مندان از سراسر دنیا است.

برای این که بتوانید در جشنواره شرکت کنید، باید با استفاده از کردیت کارت هایی مانند مستر کارت و ویزا کارت از سایت رسمی جشنواره بلیط خود را تهیه کنید؛ مکان برگزاری جشنواره همواره شهرهای باتومی تفلیس می باشد. فستیوال جاز در بازه زمانی ماه اکتبر تا ماه نوامبر برگزار می گردد و بسیاری از موسیقی دانان و هنرمندان بزرگ دنیا نیز در آن اجرا خواهند داشت.

جشنواره پازی سوبا گرجستان

پازی سوبا یکی از فستیوال های گرجستان است که اولین بار در سال 1992 با هدف ایجاد تفریح و شادی برای مردم برگزار گردید و پس از چند سال برگزاری، با استقبال بی نظیر مردم رو به رو شد و اکنون به عنوان یکی از محبوب ترین جشنواره های گرجستانی شناخته می گردد. مهمانان در طول برگزاری جشن با موسیقی های زنده به پایکوبی و پایکوبی می پردارند و حتی بعضی از مسابقات ورزشی نیز در طول مراسم برگزار می شوند. سرو غذا و نوشیدنی به همراه فضایی گل آرایی شده، می تواند لحظاتی مفرح را برای مهمانان فراهم کند ، بعلاوه مکان برگزاری جشنواره پازی سوبا در شهرستان Pazis Pba می باشد؛ این شهرستان در ساحل شرقی دریای مدیترانه و بندر پوتی واقع شده است و مکانی عالی برای بازدید و گردش به شمار می آید.

جشنواره پنیر گرجستان

خیلی از گرجی ها عاشق پنیرهای مختلف و خوش طعم هستند؛ اگر شما هم از علاقه مندان به انواع پنیرهای رنگارنگ و لذیذ هستید، پیشنهاد می کنیم در سفر به گرجستان، زمانی را به بازدید از جشنواره پنیر گرجستان بگذارید. جالب است بدانید که جشنواره پنیر یک جشن بین المللی است که از سال 2015 به وسیله کشورهای ارمنستان، آذربایجان و گرجستان برگزار می گردد. در طول جشنواره انواع مختلف پنیرها که ترکیبات منحصر به فردی دارند به نمایش عموم گذاشته می شوند و خیلی از علاقه مندان به آشپزی نیز در جشنواره حضور پیدا می نمایند. در نهایت کشوری که به عنوان برنده جشنواره شناخته گردد؛ میزبان جشنواره پنیر در سال بعد خواهد بود.

برترین فستیوال های گرجستان کدم اند؟

محبوب ترین فستیوال های گرجستان عبارت اند از :

  • فستیوال رنگ گرجستان
  • جشنواره جم گرجستان
  • فستیوال تبلیسوبا ، جشن روز تفلیس
  • فستیوال جاز
  • جشنواره بازی سوبا گرجستان
  • جشنواره پنیر گرجستان

فستیوال تبلیسوبا در کدام شهر گرجستان برگزار می گردد؟

جشنواره تبلیسوبا یکی از جشن های ملی است که در شهر تفلیس گرجستان برگزار می گردد و همه ساله فرهنگ و تاریخ این کشور را به نمایش می گذارد. فستیوال تبلیسوبا برای نخستین بار در سال 1979 در تفلیس برگزار گردید و از آن سال تا به امروز همه ساله به عنوان یک جشن ملی در تفلیس برگزار می گردد. در طول فستیوال تبلیسوبا مردم گرجی در کنار آهنگ های شاد و فضای تزیین شده شهر به پایکوبی و پایکوبی می پردازند و غذاها و نوشیدنی های خوشمزه می خورند. بسیاری از گردشگران که علاقمند به آشنایی با تاریخ و فرهنگ گرجی هستند نیز در این فستیوال شرکت می نمایند.

محبوب ترین جشنواره گرجستان چیست؟

گرجستان سالانه میزبان جشنواره های ملی و موسیقی بسیاری است و گردشگران از سراسر دنیا نیز مجذوب این جشنواره ها می شوند. با این حال سال 2018 کشور گرجستان شاهد جمعیت بسیاری بود که برای لذت بردن از جشنواره جاز به این کشور می آمدند و از آن سال به بعد، فستیوال جاز به یکی از بزرگترین جشنواره های موسیقی این کشور تبدیل شد که گردشگران بسیاری مشتاق به شرکت در آن بودند. این جشنواره بزرگ همه ساله در شهرهای باتومی و تفلیس، با هدف ترویج موسیقی میزبان علاقه مندان از سراسر دنیا است.

نتیجه گیری

گرجستان مقصدی عالی و دیدنی برای سفرهای تفریحی به شمار می آید. این کشور با در اختیار گذاشتن امکانات مفرح برای گردشگران، توانسته صنعت گردشگری خود را در سال های اخیر بهبود بخشد، به طوری که گردشگران علاقه بسیاری به فرهنگ و دیدنی های این شهر نشان داده اند. در کنار همه این زیبایی ها، جشنواره هایی که در گرجستان برگزار می نمایند نیز از جمله جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آیند که میزبان بسیاری از علاقمند و گردشگران می باشند. شما این فرصت را دارید تا برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراکز دیدنی تفلیس و باتومی و آشنایی با فرهنگ و غذاهای این کشور از راهنماهای وبلاگ ماریانا استفاده نمایید و با اطلاعات کافی به گرجستان سفر کنید.

منبع: الی گشت

به "معرفی پرطرفدارترین فستیوال های گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرطرفدارترین فستیوال های گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید