هوای آذربایجان غربی تا یک شنبه 14 اردیبهشت بارانی است

به گزارش وبلاگ ماریانا، کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: آنالیز نقشه های پیش بینی و پیش یابی بیانگر ادامه بارندگی ها تا یک شنبه چهاردهم اردیبهشت در استان است.

هوای آذربایجان غربی تا یک شنبه 14 اردیبهشت بارانی است

به گزارش وبلاگ ماریانا آنلاین، مهدی کریمی آدینه 12 اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: رعد و برق، رگبار باران و وزش باد پدیده غالب در استان تا روز یکشنبه خواهد بود و پیش بینی می گردد در نیمه جنوبی آذربایجان غربی طی ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد بیشتر گردد.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها نیز دور از انتظار نبوده و ضروری است تا تدابیر لازم بکار گرفته شده و شهروندان از تردد در راستا سیلاب ها خودداری نمایند.

کریمی در مورد دمای هوای استان طی 24 ساعت گذشته اظهار کرد: در این مدت تکاب با 2 درجه سانتی گراد بالای صفر، سردترین و پلدشت نیز با 23 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهراستان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: دمای هوای ارومیه نیز در این مدت بین 6 و 20 درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی دارد.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (1398) در آذربایجان غربی 201 میلی متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار 303.7 میلی متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز 189 میلی متر است.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.

بارش های استان از شهریورماه آغاز می گردد و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای آذربایجان غربی تا یک شنبه 14 اردیبهشت بارانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای آذربایجان غربی تا یک شنبه 14 اردیبهشت بارانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید