ورزش هایی ساده برای داخل هواپیما

به گزارش وبلاگ ماریانا، نشستن طولانی مدت بر روی جایگاه هواپیما در سفرهای هوایی طولانی باعث گرفتگی عضلات و خسته شدن بدن می شود. برای جلوگیری از این حالت این ورزش های ساده را در هواپیما انجام دهید.

ورزش هایی ساده برای داخل هواپیما

این ورزش ها اطرافیان تان را اذیت نخواهند کرد و تنها در فضای یک جایگاه قابل انجام هستند.

ورزش کششی و چرخشی گردن

بر روی جایگاه تان راست و قائم بنشینید و راحت باشید. چانه تان را به آرامی بالا ببرید و به آرامی سرتان را به سمت شانه راست تان بچرخانید تا زمانی که در سمت چپ گردن تان کشش و فشار کمی احساس کنید. دوباره سرتان را به حالت عادی برگردانید، دوباره چانه تان را بالا بگیرید و به آرامی سرتان را به سمت شانه سمت چپ تان بچرخانید تا زمانی که در سمت چپ گردن تان کشش و فشار کمی احساس کنید. دوباره سرتان را به حالت عادی برگردانید. این حرکت را 5 بار در هر طرف تکرار کنید.

کشش کمر

راحت بر روی جایگاه تان بنشینید و در حالتی راست و قائم قرار بگیرید. دستان تان را پشت سرتان قرار دهید. نفس عمیقی بکشید و همانطور که به آرامی باز دم می کنید، ستون فقرات تان را به سمت جلو خم کنید و سرتان را بین دو زانو قرار دهید. سپس به آرامی به شرایط اولیه برگردید و در این زمان تصور کنید که مهره های کمرتان را یکی پس از دیگری روی هم قرار می دهید و بالا می آیید، درست مانند روی هم گذاشتن آجرهای یک ساختمان. حالا دوباره صاف بنشینید. این حرکت کششی را 5 بار انجام دهید.

شرایط فعالی داشته باشید

این ورزش را می توانید در حالت نشسته یا ایستاده انجام دهید. اگر ایستاده اید به یک دیوار طوری تکیه دهید که سر، شانه ها و مفصل ران هاتان به دیوار چسبیده باشند و پاهاتان کمی از دیوار فاصله داشته باشند. اگر این ورزش را نشسته انجام می دهید، جوری بنشینید که مفصل ران هاتان به جایگاه چسبیده باشند و سرتان را هم به آرامی به پشتی جایگاه فشار دهید. چانه تان را کمی به طرف پایین خم کنید و نفس عمیقی بکشید. همانطور که باز دم انجام می دهید تیغه های شانه تان را به آرامی به سمت عقب و به طرف جایگاه حرکت دهید. عضلات پایینی شکم تان را به سمت داخل و به طرف ستون فقرات تان بکشید. به آرامی نفس بکشید و دم تان را برای 5 ثانیه نگه دارید سپس بازدم را انجام دهید. مطمئن شوید سرتان بر روی پشتی جایگاه قرار گرفته است. این ورزش را 3 بار انجام دهید.

ورزش کششی بالای گردن

بنشینید و سرتان را به آرامی به پشتی جایگاه تکیه دهید. اگر ایستاده هستید سرتان را به دیوار تکیه دهید. ماهیچه های جلویی گردن تان را خیلی ریلکس نگه دارید و لب هاتان را ببندید. همانطور که سرتان به پشتی جایگاه تکه داده، چانه تان را پایین ببرید. برای 5 ثانیه در این شرایط بمانید و سپس گردن تان را ریلکس کنید. این ورزش را 20 بار انجام دهید.

ورزش کششی پا

بایستید و چیزی را بگیرید تا تعادل تان حفظ شود. پای چپ تان را بلند کنید و آن را به سمت پشت بدن تان ببرید و با دست چپ تان در این موقعیت نگهش دارید. زانو هاتان را هم راستا به هم نگه دارید. استخوان دمبالچه تان را به سمت پایین فشار دهید و ماهیچه های پایینی شکم تان را تو دهید و کشش و فشاری را که به ران هاتان می آید احساس کنید. 36 ثانیه در این شرایط بمانید. همین فرایند را با پای راست تان تکرار کنید.

حرکت کششی پاها و کمر

بایستید و پاهاتان را به مقدار عرض لگن تان از هم باز کنید. وزن تان را به طور مساوی بر روی پاشنه و انگشتان پا تقسیم کنید. یک دم عمیق بکشید. باز دم کنید و همانطور که به سمت پایین به طرف زمین خم می شوید، ماهیچه های قسمت پایینی شکم تان را به طرف ستون فقرات، به داخل فشار بدهید. بازو هاتان را ریلکس نگه دارید و دست تان را به زمین بزنید و زانوهاتان را کمی خم کنید. تصور کنید مهره های کمرتان مانند یک زنجیره به هم متصل یکی پس از دیگری خم می شوند و در پی هم تکان می خورند. زمانی که کشیدگی را در قسمت عقبی پاهاتان احساس کردید، دم و بازدم انجام دهید و ماهیچه های قسمت پایینی شکم تان را به سمت ستون فقرات تان داخل دهید و به آرامی به حالت ایستاده برگردید. همانطور که بدن تان را به سمت بالا برمی گردانید احساس کنید مهره های کمرتان یکی پس از دیگری روی هم قرار می گیرند. این حرکت کششی را 5 بار انجام دهید.

منبع: فوت و فن / qantas.com

به "ورزش هایی ساده برای داخل هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش هایی ساده برای داخل هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید