ولاسکو از استعدادها خوب استفاده کرد، فاصله زیادی با سطح یک داریم

به گزارش وبلاگ ماریانا، بهروز عطایی در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره سطح رقابت های والیبال قهرمانی جهان گفت: مسابقات قهرمانی جهان و المپیک ساز و کار خاص خودش را دارد، تیم های برتر جهان ابتدا برای حضور در المپیک و بعد رقابت های قهرمانی جهان برنامه ریزی می نمایند. رویدادهایی مانند لیگ ملت ها، جام جهانی و سایر تورنمنت ها مسیری برای آماده سازی تیم ها است. تیم های تراز اول جهان بعد از المپیک سرمایه گذاری خود را برای 4 سال آینده آغاز و در این راه آغاز به پوست اندازی و جوانگرایی می نمایند. آنها با حضور در مسابقات قهرمانی جهان بازخورد خوبی از عملکردشان به دست می آورند. معمولا در جمع 6 تیم برتر مسابقات قهرمانی جهانی تیم های سطح یک حضور دارند و کم تر دیده می گردد تیمی مانند فرانسه و یا آرژانتین FIL آن راه یابد.

ولاسکو از استعدادها خوب استفاده کرد، فاصله زیادی با سطح یک داریم

کارشناس والیبال با بیان اینکه تیم ایران با سطح یک دنیا فاصله دارد گفت: والیبال ایران هنوز با تیم های سطح یک فاصله دارد، اگر بخواهیم ارزش گذاری واقعی داشته باشیم، شاید جز تیم های 10-14 باشیم. از نظر زیر ساخت و سازماندهی مسائل بسیاری وجود دارد. ممکن است در بعضی مواقع تیم هایی مانند برزیل، آمریکا و روسیه را شکست دهیم اما والیبال ما هنوز فاصله دارد و این حقیقت انکار ناپذیر است.

مربی تیم جوانان با اشاره به نتایج تیم ملی در رقابت های قهرمانی دنیا گفت: تیم ملی عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی نداشت، این نشان می دهد والیبال احتیاج به بازنگری بهتری دارد. در مرحله نخست مسابقات قهرمانی دنیا در گروه آسانی قرار داشتیم و به جز لهستان سایر تیم ها از نظر رنکینگی پایین تر از ما بودند و طبیعی بود که به عنوان تیم دوم صعود کنیم. درمرحله دوم نیز به جز آمریکا دو تیم بلغارستان و کانادا از نظر رنکینگ پایین تر از ما بودند اما متاسفانه 3 بازی را واگذار کردیم. علیرغم آغاز خوبی که داشتیم اما خاتمهِ خوبی نداشتیم و نمی توان یک نفر را در سیبل قرار دهیم و او را مقصر نشان دهیم، باید تمام جوانب را آنالیز کرد.

کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که آیا نقدها نسبت به ایگور کولاکوویچ درست است یا خیر؟ گفت: ایگور قطعاً تحت فشار اشتباهاتی را انجام داده است باید خودش دلایل را شرح دهد، نباید یک طرفه صحبت کنیم، در سال های اخیر همواره سرمربی را مورد نقد قرار داده ایم. زمانیکه در پیروزی و موفقیت همه شریک هستند در شکست نیز همه باید شریک باشند. بزرگ ترین اشتباه در دوران ولاسکو این بود که همه چیز را به پای او تمام کردیم و الان نیز می خواهیم کولاکوویچ را مقصر جلوه دهیم. در زمان ولاسکو کادر و فدراسیون خوب عمل کرد. در حال حاضر نیز باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. اینکه بگوییم تعویض های ایگور باعث ناکامی شد کمی ساده انگارانه است.

وی ادامه داد: کولاکوویچ بسیار با احتیاط کار می نماید و شرایط ریسک پذیری نداشت. تیم ملی در بعضی از بازی ها مانند بازی با آمریکا احتیاج به ارائه یک بازی ریسک پذیر داشته باشد.

عطایی در پاسخ به این سوال که آیا والیبال به آخر خط رسیده و باید از ابتدا آغاز کنیم؟ گفت: خیر، پشتوانه خوبی داریم، تیم نوجوانان و جوانان قهرمان آسیا هستند. پشتوانه و استعداد در ایران وجود دارد اما مدیریتی برای استفاده درست از این استعدادها وجود ندارد. ولاسکو تنها مربی بود که از استعدادها خوب استفاده کرد و حتی کولاکوویچ هم نتوانست از استعدادها به خوبی استفاده کند. می توانیم دوباره به 5-6 سال گذشته و زمان اوج والیبال برگردیم به شرطی که استعدادها به خوبی مدیریت شوند.

وی در خاتمه درباره آغاز لیگ با 14 تیم نیز گفت: تعداد بالای تیم ها کیفیت لیگ را کاهش می دهد. والیبال ما ظرفیت 14 تیم را ندارد. بسیار سخت است بخواهیم از 28 لیبرو و یا 28 پاسور برای بازی ها استفاده کنیم. با توجه به رفتن تعداد زیادی از بازیکنان به خارج این مشکل نیز بیش تر خواهد شد و کار والیبال سخت تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ولاسکو از استعدادها خوب استفاده کرد، فاصله زیادی با سطح یک داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولاسکو از استعدادها خوب استفاده کرد، فاصله زیادی با سطح یک داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید