پرداخت وام نهضت ملی مسکن در 4 مرحله انجام می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، متقاضیان خرید مسکن ملی می توانند وام 250 تا 450 میلیون تومانی بگیرند. اما کل این وام یکجا به متقاضیان پرداخت نمی گردد. بلکه این وام در چهار مرحله به متقاضیان داده می گردد.

پرداخت وام نهضت ملی مسکن در 4 مرحله انجام می گردد

به نقل از اقتصادنیوز، وام ساخت نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله و بر اساس اندازه پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می گردد.

این خبری است که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شرایط و جزئیات پرداخت وام مسکن ملی را تشریح نموده و گفته این وام در چهار مرحله پی کنی و فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری پرداخت می گردد.

بر این اساس متقاضیان ساخت وام مسکن نمی توانند کل مبلغ را یکجا دریافت نمایند و در هر مرحله بخشی از این وام به متقاضی پرداخت می گردد.

نکته مهم دیگری که درباره وام ساخت نهضت ملی مسکن عنوان می گردد این است که این وام قرار نیست به افراد تعلق بگیرد. بلکه این تسهیلات قرار است به سازندگان مسکن یعنی انبوه سازان تعلق بگیرد.

البته پیش از این هم عنوان شده بود به شرطی که یک فرد بیش از دو واحد مسکونی بسازد، انبوه ساز تلقی می گردد و می تواند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت کند. اما این وام به افراد و متقاضیان مسکن داده نمی گردد و وام سازندگان مسکن است.

نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و مدت بازپرداخت آن 20 ساله است. اما اگر متقاضی بتواند اقساط را در مدت کمتری پرداخت کند، اندازه سود کاهش پیدا می نماید.

در تبصره 15 این ماده آمده است: با عنایت به طولانی بودن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه در صورت تمایل و درخواست متقاضی تقسیط تسهیلات مزبور در دوره های زمانی کوتاه تر (8، 10، 12، 15 و.. ساله) امکان پذیر است.

مراحل و مبلغ پرداخت وام 450 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن
مرحله فیزیکیدرصد پرداخت واممبلغ پرداخت وام
پی کنی - فونداسیون10 درصد45
اسکلت - سقف40 درصد180
سفت کاری25 درصد112
نازک کاری25 درصد112
منبع: بلاگ دیوار

به "پرداخت وام نهضت ملی مسکن در 4 مرحله انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت وام نهضت ملی مسکن در 4 مرحله انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید