کروات ها با ایران بیشتر آشنا می شوند

به گزارش وبلاگ ماریانا، فستیوال کشورهایی که ماته به آن سفر کرد به معرفی ایران و خاطرات ماته شیمونویچ ـ توریست کروات ـ در جریان سفر به ایران در سال 1937 خواهد پرداخت.

کروات ها با ایران بیشتر آشنا می شوند

ایسنا: ایوان جُگیچ، نویسنده کتاب پرفروش ایران اکنون، راستا سفر ماته شیمونویچ Mate Šimunović را دوباره بازسازی می نماید و ضمن بازخوانی روایت های شیمونویچ از مشاهداتش در سفر به ایران، کشورمان را به مخاطبان در کرواسی معرفی خواهد نمود.

ماته شیمونویچ، توریست معروف کرواسی سال 1900 میلادی در شهر ورگوراس در جنوب شرقی کرواسی به دنیا آمد و طی 19 سال و راستای 360 هزار کیلومتری با قایق، دوچرخه و پیاده به 70 کشور دنیا سفر کرد و یادداشت هایی از مشاهدات خود به جای گذاشت. ماته در سال 1937 و در راستا خود، منطقه ها مختلف ایران را بازدید کرد و تصاویری از این سفر هم در آلبوم اختصاصی او در ورگوراس موجود است.

وقایع جالب درباره ایرانِ گذشته و اکنون، روز یکشنبه 5 سپتامبر 2021 (14 شهریور 1400) در تراس یکی از رستوران های شهر ورگوراسِ کرواسی روایت خواهد شد.

در حاشیه این برنامه با سرو غذای ایرانی و اجرای موسیقی سنتی به وسیله محمد پورصاحبقران از مهمانان استقبال می گردد.

در برنامه دیگری، روز شنبه 4 سپتامبر (13 شهریور) و با همکاری کتابفروشی زنجیره ای Hoću knjigu، ایوان جگیچ به ارائه و معرفی کتاب خود در نزدیکی دریاچه یارون زاگرب در کنار باشگاه Aquarius خواهد پرداخت. ایوان جُگیچ نویسنده کتاب ایران اکنون که اخیرا چاپ دوم آن منتشر شد، شهروند کروات است که در ایران زندگی می نماید و در بخش گردشگری فعالیت دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "کروات ها با ایران بیشتر آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروات ها با ایران بیشتر آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید