گلکسی زد فولد 4 ممکن است با دوربین و لولای بهتر عرضه گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، طی چند سال گذشته سامسونگ پیروز شده بخش بسیار بزرگی از بازار گوشی های تاشو را از آن خود کند. در رابطه با گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 4 طی ماه های گذشته گزارش های زیادی منتشر شده و حالا بر اساس یک گزارش تازه، ظاهرا باید انتظار بهره گیری از دو دوربین تازه و لولای بهتری را داشته باشیم.

گلکسی زد فولد 4 ممکن است با دوربین و لولای بهتر عرضه گردد

با وجود اینکه گلکسی زد فولد 3 مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته و رسانه های زیادی کیفیت بالای این گوشی را ستایش نموده اند، اما دوربین های این گوشی به عنوان یکی از نقاط ضعف آن در نظر گرفته می گردد. باید خاطرنشان کنیم در پنل پشتی این گوشی سه دوربین 12 مگاپیکسلی تعبیه شده که اگرچه دوربین های ضعیفی نیستند، ولی با توجه به قیمت هنگفت این گوشی، کاربران انتظار بیشتری از این دوربین ها دارند.

در همین رابطه باید به بهره گیری گوشی های S22 و S22 پلاس از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین زوم بهتر اشاره کنیم. حالا اگر این گزارش تازه صحت داشته باشد، گلکسی زد فولد 4 قرار است با دوربین زوم 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری اپتیکال عرضه گردد. اگرچه رزولوشن این دوربین نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا نموده، اما در عوض زوم بهتری را ارائه می دهد. از سوی دیگر اگرچه در خصوص دوربین اصلی این گوشی گزارش موثقی منتشر نشده، اما ممکن است دوربین اصلی آن مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی باشد. اما هنوز در این رابطه نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

برای یادآوری باید بگوییم که گلکسی زد فولد 3 با دو دوربین سلفی 4 و 10 مگاپیکسلی عرضه شده که دوربین 4 مگاپیکسلی زیر نمایشگر تعبیه شده است. حالا گفته می گردد برای زد فولد 4 به جای دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی، با دوربین 10 مگاپیکسلی روبرو خواهیم شد.

در رابطه با همین گوشی یک گزارش دیگر هم منتشر شده که طبق آن، سامسونگ از لولای مبتنی بر طراحی بهتری استفاده نموده است. به طور معین، برخلاف نسل قبلی که مبتنی بر لولای دوگانه بود، این گوشی از لولای واحد بهره می برد و همین رویکرد به سامسونگ اجازه می دهد که ضخامت بدنه را تا حدی کاهش دهد و از سوی دیگر در محیط داخلی بدنه هم فضای بیشتری برای تعبیه قطعات ایجاد می گردد.

با وجود اینکه در حال حاضر بخش بسیار بزرگی از بازار گوشی های تاشو را در اختیار دارد، اما به زودی چندین رقیب هم گوشی های تاشو خود را راهی بازارهای جهانی خواهند کرد. اگرچه در سال 2021 شرکت هایی مانند آنر و اوپو هم وارد بازار گوشی های تاشو شدند ولی فقط کاربران ساکن چین می توانند این گوشی ها را خریداری نمایند. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که کارشناسان از افزایش قابل توجه استقبال از گوشی های تاشو طی چند سال آینده خبر می دهند. به عنوان مثال شرکت کانالیس مدتی قبل گفت که در سال 2024 حدود 30 میلیون گوشی تاشو به دست کاربران می رسد. بعلاوه احتمالا تا این سال میانگین قیمت این نوع گوشی ها به حدود هزار دلار می رسد.

اگر شرکت های چینی در سال 2022 بتوانند گوشی های تاشوی مجذوب کننده خود را در کشورهای مختلف عرضه نمایند، کاربران علاقه مند به گوشی های تاشو به گزینه های متنوع تری دسترسی پیدا می نمایند و از طرف دیگر احتمالا با کاهش قیمت این نوع گوشی ها روبرو خواهیم شد. در رابطه با چالش های پیش روی این گوشی ها هم می توانیم به بحث دوام و مسائلی نظیر چین خوردگی نمایشگر اشاره کنیم. اما شرکت هایی مانند آنر و اوپو نشان داده اند که از بین بردن چین خوردگی نمایشگر تا حد زیادی امکان پذیر است و دوام بدنه آن ها هم به مرور زمان بهبود پیدا می نماید. مسائل مربوط به نرم افزار این گوشی ها هم مورد انتقاد گسترده ای قرار می گیرد که گوگل برای حل این مشکل اندروید 12L را توسعه داده است. هنوز نسخه نهایی این سیستم عامل منتشر نشده و باید ببینیم گوگل برای حل چالش های نرم افزاری گوشی های تاشو چه رویکردی را در نظر گرفته است.

منبع: 9to5google

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی زد فولد 4 ممکن است با دوربین و لولای بهتر عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی زد فولد 4 ممکن است با دوربین و لولای بهتر عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید