5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی مطب از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ ماریانا، برخلاف آنچه که به نظر می رسد، منشی های پزشکان وظیفه حساسی را بر عهده دارند. آن ها باید با صبر و حوصله ارتباط بین پزشک و بیماران را برقرار نمایند. این کار در شرایطی که بیمار از درد رنج می برد و ممکن است از شلوغی احتاقتصادی مطب هم کلافه شده باشد، کار ساده ای نیست. منشی های مطب پزشکی، وظایف دفتری را انجام می دهند. مانند دیگرانی که در مشاغل حمایتی مراقبت های بهداشتی کار می نمایند، کار آنها برای عملکرد هر موسسه ای که خدمات مراقبت از بیمار را ارائه می دهد بسیار مهم است. آنها مکاتبات و گزارش ها را تایپ می نمایند، پرونده ها را نگهداری می نمایند، هزینه های ویزیت را دریافت و ثبت می نمایند، به فرم های بیمه رسیدگی می نمایند و پرونده بیماران را کامل می نمایند. منشی مطب پزشک، در طول روز با مردم تعامل دارد، تماس های تلفنی می گیرد، قرار دیدار می گذارد و کارهای اقتصادی مطب را انجام می دهد. بنابراین پیش از انتخاب شغل منشی مطب به عنوان حرفه آینده تان، بهتر است تمامی جوانب را در نظر بگیرید. در ادامه سعی می کنیم به بعضی از سؤالات اساسی درباره این حرفه پاسخ دهیم.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی مطب از خود بپرسید

1- وظایف و مسئولیت های اصلی منشی مطب کدامند؟

به طور کلی منشی مطب کارهای زیر را انجام می دهد:

  • دریافت تماس های تلفنی را مدیریت و پیغام ها
  • رسیدگی به فاکتورها، گزارش ها و یادداشت ها
  • برنامه ریزی ویزیت ها و جراحی های بیمار و یادآوری های ویزیت و پیگیری به وسیله تماس یا ایمیل
  • مدیریت ایمیل ها و فکس های دریافتی
  • پردازش صورتحساب بیمار و مطالبات بیمه پزشکی
  • انجام مدیریت پایگاه داده و فایل سیستم مطب

    منشی پزشک برای پردازش دقیق و کارآمد اطلاعات بیمار، از جمله پرداخت ها و مطالبات بیمه، مدیریت پایگاه داده مطب و سوابق بیمار و مدیریت برنامه پزشک، باید مهارت های کامپیوتری خوبی داشته باشد. آنها بعلاوه باید قادر به نوشتن و تهیه گزارش و رونویسی و تایپ گزارش های پزشکی باشند.

2- مدارک مورداحتیاج برای انتخاب شغل منشی مطب کدامند؟

منشی های مطب پزشکی احتیاجی به مدرک پیشرفته ندارند، هرچند گذراندن دوره های آموزشی و کسب گواهینامه های اضافی هم در انجام این کار مفید هستند. به نظر می رسد برای یک منشی مطب حداقل دیپلم دبیرستان یا معادل آن الزامی است. این موقعیت شغلی، مستلزم مهارت های اداری اولیه و دانش اصطلاحات پزشکی و روش های بیمارستانی، کلینیک یا آزمایشگاهی است. این مهارت ها را می توان به وسیله آموزش در کلاس یا آموزش در حین کار به دست آورد. تسلط به کامپیوتر هم انتخاب شغل منشی مطب لازم است.

3- ویژگی های عمومی یک منشی مطب چیست؟

برای موفقیت در این شغل، به ویژگی های شخصی خاصی احتیاج دارید که به آنها مهارت های نرم می گویند که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

  • ارتباط کلامی: شما باید بتوانید اطلاعات لازم را به سایر کارکنان پشتیبانی و متخصصان پزشکی و بعلاوه بیمارانی که به مطب مراجعه می نمایند، منتقل کنید.
  • گوش دادن فعال: توانایی خوب گوش دادن به شما این امکان را می دهد که احتیاجهای بیماران و دستورالعمل های پزشک یا سایر متخصصان پزشکی را درک کنید.
  • نوشتن: منشی های پزشکی اغلب باید مکاتبه کتبی با سایر مطب های پزشکی، شرکت های بیمه و بیماران داشته باشند.
  • مهارت های بین فردی: این مجموعه مهارت که شامل توانایی درک زبان بدن، مذاکره و متقاعد کردن افراد است، به شما در تعامل با بیماران، پزشکان یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی و همکاران یاری می نماید.
  • مهارت های سازمانی: شما باید فرم های بیمه، برنامه ها، پرونده های بیماران و لوازم اداری را پیگیری کنید.

4- محیط کار منشی مطب چگونه است؟

منشی های پزشکی معمولاً در یک محیط هایی مانند مطب پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کار می نمایند. محیط های کاری شامل بیمارستان ها، کلینیک های سرپایی و امکانات جراحی است. بنابراین با انتخاب شغل منشی مطب باید از حداقل علاقه به این محیط برخوردار باشید و برای چالش های آن هم آمادگی لازم را داشته باشید.

5- عایدی یک منشی پزشک چقدر است؟

این مسئله به نوع و تنوع وظایف شما در یک مطب بستگی دارد. حقوق منشی های مطب در ایران از پایه وزارت کار تا 10 میلیون تومان متغیر است. این اندازه تغییر عایدی به مهارت، سابقه کار، نوع تخصص پزشک، اندازه مراجعات و تخصص شما به عنوان منشی بستگی خواهد داشت.

برترین آگهی های استخدام منشی مطب را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی مطب از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی مطب از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید