آشنایی با دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین

به گزارش وبلاگ ماریانا، برای بسته بندی مواد غذایی و دیگر محصولات دارویی و شیمیایی از ظروف پلاستیکی در شکل های مختلف استفاده می گردد. دستگاه سیل وکیوم یکی از دستگاه های بسته بندی است که با استفاده از آن، یک لایه سلفون بر دهانه ظروف مختلف پرس می گردد.

آشنایی با دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین

به گزارش وبلاگ ماریانا، بنابر اعلام آرادماشین، بسته بندی انواع سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، سالاد و ترشی تک نفره، عسل، لبنیات، میوه خشک، آبمیوه و ... در ظروف پلاستیکی، به یاری دستگاه سیل انجام می گردد.

از شرکت های سازنده بنام و پیروز در زمینه ساخت دستگاه های بسته بندی، شرکت آراد ماشین است. برای مطالعه مشخصات، مشاهده فیلم کارکرد و اطلاع از قیمت دستگاه سیل وکیوم به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

دستگاه سیل چیست؟

کلمه سیل در زبان انگلیسی به معنای مهر و موم کردن است. در دستگاه های بسته بندی سیل نیز هدف مهر و موم کردن دهانه ظروف جهت جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی و میکروب به داخل ظرف است. این کار به حفظ و نگهداری محصول یاری می نماید و مراحل باربری و انتقال آن را آسان تر خواهد نمود.

علاوه بر موارد فوق با تزریق گاز و وکیوم کردن ظرف، می توان زمان ماندگاری مواد غذایی را افزایش داد. به آن دسته از دستگاه های سیل که قابلیت وکیوم کردن را داشته باشند دستگاه سیل وکیوم گفته می گردد.

لفاف دستگاه سیل

لفافی که روی ظرف پرس می گردد می تواند از جنس های مختلف(پلی اتیلن، فوبل آلومینیوم و...) باشد. اما برای چسبیدن این سلفون به ظرف، لایه ای مطابق با جنس ظرف روی لفاف مورد نظر لمینیت می گردد. این لایه داخلی باید با جنس ظرف همخوانی داشته باشد تا پس از گرم شدن به آن بچسبد و بسته بندی به خوبی انجام گردد.

چه ظروفی را می توان سیل کرد؟

ظروف پلاستیکی(PP، PE و ...) و شیشه ای قابلیت سیل شدن دارند و برای هر کدام باید از دستگاه های مخصوص به آن استفاده کرد. به عنوان مثال برای ظروف شیشه ای از دستگاه های سیل القایی استفاده می گردد.

انواع دستگاه بسته بندی سیل پک

در دستگاه های سیل برای چسباندن سلفون و پلمپ کردن دهانه ظرف از دو روش حرارتی و القایی استفاده می گردد. همین امر سبب شده تا دستگاه های سیل به دو دسته اصلی دستگاه های سیل حرارتی و سیل القایی تقسیم شوند.

در هر دو مدل القایی و حرارتی به وسیله دو عامل گرما و فشار سلفون به دهانه ظرف می چسبد.

دستگاه سیل حرارتی

دستگاه های سیل حرارتی با مکانیزم های کشویی، روتاری و خطی ساخته می شوند. قالب دستگاه با توجه به شکل ظرف ساخته می گردد و برای کار با آن محدودیتی از نظر شکل ظرف وجود ندارد. بنابر این می توان از ظرف های پلاستیکی در اشکال دایره، چهار گوش، بیضی و ... برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده کرد.

دستگاه سیل حرارتی کشویی (رومیزی)

دستگاه سیل رومیزی، از دستگاه های پرکاربرد در صنعت بسته بندی است. این دستگاه در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات ساخته می گردد و برای بسته بندی محصولات مختلف در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی مناسب است.

امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن حرارتی نیز روی این دستگاه وجود دارد.

دستگاه سیل وکیوم روتاری

دستگاه سیل وکیوم روتاری(چرخشی) دارای سرعت بالاتری نسبت به دستگاه سیل کشویی است. در این دستگاه نیز امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن حرارتی وجود دارد.

دستگاه سیل وکیوم خطی(ریلی)

دستگاه سیل وکیوم خطی در مدل های تک لاین، دو لاین، سه لاین یا بیشتر ساخته می گردد. در کارخانه های بزرگ صنعتی برای بسته بندی محصولات در تیراژ بالا، سیل ریلی مناسب است.

در خط فراوری محصولات مختلف می توان با نصب ظرف گذار، پرکن و تاریخ زن یک خط اتوماتیک داشت.

دستگاه سیل حرارتی با امکان تزریق گاز و وکیوم

در تمامی دستگاه های سیل حرارتی که در بالا معرفی گردید بجز سیل رومیزی دستی و نیمه اتومات امکان نصب سیستم تزریق گاز و تاریخ زن وجود دارد.

برای بعضی از محصولات مانند میوه خشک، گوشت و ... پیش از پرس شدن سلفون بر دهانه ظرف، احتیاج است تا هوای داخل آن تخلیه و تزریق گاز نیز انجام گردد. دستگاه های سیل وکیوم رومیزی فول اتومات، سیل های روتاری و خطی شرکت آراد ماشین این قابلیت را دارند.

دستگاه سیل القایی

دستگاه سیل القایی نوع دیگری از دستگاه های بسته بندی است که تنها برای بسته بندی ظروف گردی که دارای در هستند قابل استفاده است. این دستگاه در مدل های دستی، نیمه اتومات و اتومات طراحی و ساخته می گردد.

شرکت سازنده دستگاه بسته بندی سیل

یکی از شرکت های سازنده ای که در زمینه ساخت دستگاه های بسته بندی فعالیت دارد آراد ماشین است. متخصصین این شرکت با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه ها، ماشین آلات و خطوط فراوری مواد غذایی، یکی از شرکت های معتبر و نام آشنا در این حوزه بوده و خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه می دهد:

· یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش

· امکان حضور در کارخانه و تست دستگاه های بسته بندی سیل

· قابلیت طراحی و ساخت دستگاه سیل برای ظروف در ابعاد و اشکال مختلف.

· ارسال دستگاه به سراسر ایران و کشورهای خارجی.

· نصب، راه اندازی و آموزش رایگان کار با دستگاه.

· پشتیبانی در تمام ساعات شبانه روز.

· ارائه مشاوره های رایگان راه اندازی کسب و کار

سایت آراد ماشین: Aradmachinery.com

شماره تماس بخش فروش: 09120807304

شماره تلفن کارخانه: 02165766028

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آشنایی با دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با دستگاه سیل وکیوم آراد ماشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید