ارتقای پایگاه اینجرلیک با قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون

به گزارش وبلاگ ماریانا، وزارت دفاع آمریکا به منظور ارتقاء و بهینه سازی پایگاه هوایی اینجرلیک در ترکیه قرارداد هایی به ارزش 95 میلیون دلار منعقد کرد.

ارتقای پایگاه اینجرلیک با قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماریانا به نقل از اسپوتنیک، در شرایطی که دولت آنکارا مقامات واشنگتن را به بستن دو پایگاه نظامی مورد استفاده نیرو های آمریکا در خاک ترکیه تهدید می کند، وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که به منظور ارتقا و بهینه سازی پایگاه هوایی اینجرلیک، چندین قرارداد با ارزشی بالغ بر 95 میلیون دلار منعقد کرده است.

طبق اعلان رسمی پنتاگون که بر روی تارنمای رسمی این وزارتخانه قرار گرفت، مبلغ پیش بینی شده در این قرارداد ها که با هشت شرکت ترکیه ای منعقد شده است، برای تأمین الزامات طراحی- ساخت، طراحی نیمه کامل و کامل زیرساخت ها اختصاص یافته است.

این قرارداد ها که ظاهراً پروژه هایی کوتاه مدت نیستند-، زیرا تاریخ پایان آن ها سی و یکم دسامبر 2024 تعیین شده است- نشان می دهند که پنتاگون اجرایی شدن تهدید های ترکیه را غیرمحتمل می انگارد.

گفتنی است که قانونگذاران در کنگره آمریکا به تازگی قانون ارتقا امنیت ملی آمریکا و پیشگیری از تجدید فعالیت داعش را طرح کرده اند که به موجب آن، وضع تحریم های اقتصادی علیه ترکیه به بهانه خرید سامانه های پدافند هوایی اس- 400 از روسیه مجاز شمرده می شود.

اما رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به طرح این لایحه در کنگره آمریکا تهدید کرده است که دو پایگاه هوایی اینجرلیک و کورچیک در خاک خود را تعطیل می کند.

بنا به گزارشها، پایگاه هوایی اینجرلیک محل نگهداری تسلیحات هسته ای تاکتیکی آمریکا و پایگاه کورچیک محل استقرار ایستگاه رادار هشدار اولیه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارتقای پایگاه اینجرلیک با قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای پایگاه اینجرلیک با قرارداد 95 میلیون دلاری پنتاگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید