افزایش 20 درصدی پذیرش در رشته های پزشکی کنکور قطعی است

به گزارش وبلاگ ماریانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آنچه مهم و قانونی است، این است که ظرفیت پذیرش برای رشته های پزشکی در سال 1401 باید 20 درصد افزایش پیدا کند.

افزایش 20 درصدی پذیرش در رشته های پزشکی کنکور قطعی است

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل ظهر امروز، 22 اردیبهشت ماه، در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع وبلاگ ماریانا با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد پیشگیری از مسائل احتمالی در برگزاری کنکور سراسری اظهار کرد: اقداماتی در جهت پیشگیری از بروز هر گونه اشکال در آزمون سراسری انجام شده که به عنوان مثال می توان به تعداد پاسخ نامه ها اشاره نمود که از یک به 2 یا سه برای هر زیرگروه آموزشی افزایش پیدا نموده است؛ به گونه ای که برای هر 2 درس یک پاسخنامه جداگانه وجود دارد.

وی اضافه نمود: کوشش شده آزمون ها به صورت سیستماتیک تر و منطقی تر برگزار گردد که دغدغه داوطلبان تا جایی که امکان دارد نسبت به کنکور کاهش پیدا کند، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد نحوه تاثیر سوابق تحصیلی مصوباتی را دارد که در حال آنالیز و نهایی شدن است که اگر نهایی و ابلاغ گردد، در سال های آینده علاوه بر کنکور سوابق تحصیلی دانشجویان نیز به جای تاثیر مثبت تاثیر قطعی در نتایج آزمون خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در رابطه با افزایش پذیرش و سهمیه های کنکور اعلام کرد: طبق قانون هر سهمیه ای که قانونی بوده، استمرار پیدا می نماید، اما سهمیه جدیدی ایجاد نشده است. در مورد افزایش سهمیه ها نیز باید گفت اگر دانشگاهی طالب باشد که در هر رشته ای که بخواهد، افزایش ظرفیت داشته باشد، این کار حتما صورت می گیرد، اما ما کوشش می کنیم که طبق اعلام احتیاج دانشگاه ها دانشجو بپذیریم چراکه موضوع در اختیار دادن خوابگاه و امکانات رفاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر برخلاف تعداد احتیاج دانشگاه ها دانشجو بپذیریم، دانشگاه ها حتما در خدمات دهی دچار مشکل خواهند شد؛ لذا ما خود را موظف می دانیم ظرفیتی که دانشگاه ها اعلام می نمایند را رعایت کنیم.

زلفی گل گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد رشته های پزشکی مصوبه ای دارد که باید پذیرش برای این رشته ها 20 درصد افزایش پیدا کند.

البته که این 20 درصد به نفع منطقه ها محروم است و سازمان سنجش بابت آن جلساتی را برگزار کرد. بعلاوه قرار شد که جلسات کارشناسی مجدد بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش برگزار گردد تا مبنی بر چگونگی اعمال این 20 درصد تصمیم گیری گردد. با این حال آنچه مهم و قانونی است، این است که ظرفیت پذیرش برای رشته های پزشکی در سال 1401 باید 20 درصد افزایش پیدا کند.

منبع: فرارو

به "افزایش 20 درصدی پذیرش در رشته های پزشکی کنکور قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 درصدی پذیرش در رشته های پزشکی کنکور قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید