اپل احتمالا در بدترین زمان ممکن وارد بازار واقعیت مجازی می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا، در چند ماه گذشته حجم خبرها و شایعات مربوط به اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل چندین برابر شده است. اما با توجه به شرایط بازار هدست های واقعیت مجازی، به نظر می رسد اپل می خواهد در بدترین زمان ممکن وارد این بازار پرریسک گردد.

اپل احتمالا در بدترین زمان ممکن وارد بازار واقعیت مجازی می گردد

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در همین زمینه گزارشی منتشر نموده و در این گزارش برای تشریح شرایط بازار واقعیت مجازی، داده های مهمی را ارائه داده است. در این گزارش آمده که سونی ظرفیت فراوری PS VR2 برای سال 2023 را 20 درصد کاهش داده است. از سوی دیگر آمار عرضه محصولات شرکت Pico که بزرگ ترین شرکت چینی فعال در صنعت واقعیت مجازی محسوب می شود، در سال 2022 بیش از 40 درصد پایین تر از انتظار بوده است.

این یعنی با وجود اینکه سونی انتظارات زیادی بابت محبوبیت هدست PS VR2 داشته، ولی این محصول هم نتوانسته توجهات زیادی را جلب کند و در این میان باید به پایین بودن آمار فروش هدست Meta Quest Pro هم اشاره کنیم. به طور کلی بر اساس شواهد موجود، کاربران نسبت به هدست های واقعیت مجازی رده بالا و گران قیمت استقبال زیادی نشان نمی دهند. به عنوان مثال شرکت متا فقط 4 ماه پس از عرضه Quest Pro، قیمت آن را از 1500 دلار به 1000 دلار کاهش داده که این اصلا نشانه خوبی برای این شرکت نیست. از سوی دیگر گفته می شود اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمت حدود 3000 دلار راهی بازار می شود و اگرچه این شرکت هواداران پروپاقرص زیادی دارد، ولی احتمالا برای فروش این هدست با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

بخشی از این قیمت بسیار بالا، به امکانات گسترده این محصول اپل برمی شود. بر اساس گزارش های منتشر شده، این هدست از سنسورهای پیشرفته برای ردیابی حرکات دست بهره می برد تا کاربران دیگر نیازی به استفاده از کنترلر نداشته باشند. بعلاوه تامین انرژی آن از طرف باتری اکسترنال صورت می گیرد که با رویکرد همیشگی اپل برای طراحی مینیمال محصولات خود سازگار نیست. البته بعضی بر این باور هستند که اپل با مشخص قیمت بسیار بالا برای این محصول، فقط گروه محدودی از کاربران را هدف گرفته و قرار نیست برای همان کاربران هدف موردنظر هدست PSVR 2 ارائه شود.

باید خاطرنشان کنیم متا طی چند سال گذشته بودجه هنگفتی را برای آماده سازی زیست بوم هدست های واقعیت مجازی خود هزینه نموده و با وجود تمام این هزینه ها، هنوز به موفقیت گسترده ای دست پیدا ننموده است. بنابراین باید ببینیم آیا اپل می تواند به سرعت یک زیست بوم مناسب برای این هدست فراهم کند یا نه. بعضی افشاگران اعلام نموده اند که کارکنان اپل هم نسبت به موفقیت هدست اپل امیدوار نیستند. اما به احتمال زیاد در رویداد WWDC 2023 در تاریخ 15 خرداد شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود و باید ببینیم اپل چه برنامه هایی برای افزایش فروش این محصول در سر دارد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل احتمالا در بدترین زمان ممکن وارد بازار واقعیت مجازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالا در بدترین زمان ممکن وارد بازار واقعیت مجازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید