بعضی آقایان دنبال سابقه و کارت کشتی هستند، نام فنون را نمی دانند!

به گزارش وبلاگ ماریانا، ابراهیم جوادی یکی از پیشکسوتان عنواندار کشتی ایران با اظهار تعجب از کوشش کمیته لیگ کشتی برای برگزاری این مسابقات به هر قیمتی به خبرنگاران گفت: واقعا جای تعجب دارد در شرایطی که اتحادیه جهانی کشتی تمامی رویدادهای این رشته را تا ماههای آینده به حالت تعلیق در آورده، اما بعضی آقایان همچنان بدنبال برگزاری لیگ کشتی هستند. البته در این میان حساب برگزاری اردوهای تیم ملی با رعایت تدابیر و پروتکل های بهداشتی از برگزاری لیگ جداست و می توان اردوهای تیم ملی را به شکل قرنطینه ای و با تعداد محدود کشتی گیر برپا کرد.

بعضی آقایان دنبال سابقه و کارت کشتی هستند، نام فنون را نمی دانند!

وی ادامه داد: داستان لیگ کشتی کاملا متفاوت است و نمی توان با جان و آینده کشتی گیران شوخی کرد. برگزاری لیگ از نظر اقتصادی به سود مربیان و کشتی گیران است، ولی به چه قیمت؟ آیا در شرایطی که المپیک هم یکسال به تعویق افتاده باز هم می توان حرف از برگزاری لیگ کشتی زد و ادعا کرد می توان این مسابقات را بدون هیچ عواقبی راه انداخت؟

دارنده مدال برنز المپیک 1972 مونیخ به نکته جالبی اشاره نمود و گفت: متاسفانه بعضی از آقایان که تازه به عرصه کشتی وارد شدند، برای تبلیغات و اهداف شخصی در حال کوشش برای تهیه سابقه و کارت کشتی هستند. عجیب تر آنکه کسانی از برگزاری لیگ کشتی حرف می زنند که هیچ سابقه ای در این رشته ندارند و اصلا اسم فنون کشتی را هم نمی دانند! واقعا جای تاسف دارد که این افراد مدتهاست برای کشتی تصمیم می گیرند و مدام در رسانه ها و اخبار به بهانه دلسوزی برای کشتی مشغول مصاحبه و عرض اندام هستند.

جوادی با تاکید بر اهمیت لیگ برای کشتی گیران اضافه نمود: هیچکس مخالف برگزاری لیگ نیست و همه می دانیم این میدان مهم داخلی می تواند باعث پویایی کشتی و کشف استعدادهای ناب گردد، اما لیگ کشتی مستلزم شرایط و امکانات لازم برای برگزاری است و نمی توان در شرایط کرونایی به راه اندازی آن فکر کرد.

وی به مقایسه غیر منطقی رقابتهای لیگ فوتبال با کشتی اشاره نمود و گفت: چطور می توان لیگ فوتبال را با کشتی مقایسه و ادعا کرد که چون مسابقات فوتبال برگزار می گردد، لیگ کشتی هم قابل برگزاری است. فوتبال یک رشته گروهی است که در فضای باز برگزار می گردد و به هیچ عنوان از نظر درگیری فیزیکی و نحوه مبارزه با کشتی قابل قیاس نیست. در کشتی باید مدام درگیری فیزیکی با حریف داشت و برای اجرای فن، تن به تن جنگید. در نتیجه حضور تنها یک فرد کرونایی در سالن مسابقات لیگ، می تواند باعث ابتلای کشتی گیران، مربیان، عوامل اجرایی و داوران و تماشاگران گردد.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی دنیا در خاتمه گفت: امیدوارم آقایانی که دم از برگزاری لیگ کشتی می زنند، بتوانند با همین صراحت و اطمینان به اهالی کشتی هم تضمین دهند که هیچ خطری کسی را تهدید نمی کند. به عنوان یکی از پیشکسوتان کشتی که میادین دنیای و المپیک را تجربه کردم به این آقایان اعلام می کنم کشتی وسیله ای برای تبلیغات و رسیدن به اهداف شخصی نیست و نمی توان در عرض چند ماه برای خود سابقه و رزومه بدست آورند. مدیریت و برنامه ریزی در کشتی سهم مردان بزرگی است که در این عرصه استخوان خُرد نموده اند و سرد و گرم این ورزش سنگین و افتخار آفرین را چشیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بعضی آقایان دنبال سابقه و کارت کشتی هستند، نام فنون را نمی دانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی آقایان دنبال سابقه و کارت کشتی هستند، نام فنون را نمی دانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید