توسعه آموزش های مهارتی از ارکان اصلی برطرف مشکل کمبود نیروی متخصص در کردستان است

به گزارش وبلاگ ماریانا، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی یکی از ارکان اصلی برطرف این مشکل در سطح استان است.

توسعه آموزش های مهارتی از ارکان اصلی برطرف مشکل کمبود نیروی متخصص در کردستان است

خالد جعفری در جلسه کمیته استانی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با اشاره به کمبود نیروی متخصص و کارآمد در استان به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کردستان در بحث اشتغال، اظهار کرد: توسعه و گسترش بیش از پیش آموزش های مهارتی یکی از ارکان اصلی برطرف این مشکل در سطح استان است.

وی اضافه کرد: با توجه به تنوع مشاغل و احتیاج استان به مشاغل نوین و لزوم پاسداشت و حفظ مشاغل موجود ضروری است آموزش های مهارتی با هدف تامین این احتیاجها پایه ریزی و اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استاندار کردستان ارائه آموزش های مهارتی متناسب با احتیاج بازار کار و منطقه را از دیگر اهداف استانداری کردستان ذکر کرد و گفت: احتیاج سنجی مناسب از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود منطقه ای در راستای افزایش فراوریات داخلی و یاری بهره وری فراوری به وسیله اشاعه و گسترش فرهنگ مهارت آموزی از دیگر اهداف استان در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار است که لازمه دستیابی به این مهم مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط در پیشبرد اهداف و برنامه ریزی های انجام شده است.

در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با اشاره به آموزش بیش از 4 هزار نفر از جوانان کردستانی در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سال 96 تا کنون اعلام کرد: یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای که طی آن مهارت و شایستگی های مورد احتیاج از استادکار به مهارت آموز همزمان با فرآیند فراوری محصول و ارائه خدمات منتقل می شود طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است.

وی آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، یاری به بنگاه های مالی فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار ماهر، کاهش هزینه های فراوری و خدمات به وسیله جذب و بکارگیری نیروی های مهارت آموخته و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی در محیط کار واقعی بنگاه های مالی را از جمله اهداف مهم دنبال شده در این طرح ملی ذکر کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در انتها ابراز امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی شاهد متفع شدن جوانان کردستانی از مزایای این طرح ملی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه آموزش های مهارتی از ارکان اصلی برطرف مشکل کمبود نیروی متخصص در کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه آموزش های مهارتی از ارکان اصلی برطرف مشکل کمبود نیروی متخصص در کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید