خبرنگاران آذربایجان شرقی بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است

به گزارش وبلاگ ماریانا، مراغه - خبرنگاران - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: این استان بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است و از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد .

خبرنگاران آذربایجان شرقی بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است

حبیب امین زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دو واحد فولادی فراوریی شهرستان عجب شیر افزود: اهمیت فراوری در شرایط کنونی بیش از گذشته روشن تر می گردد و تسهیل فراوری و رونق تجارت فرامرزی از برنامه های اولویت دار صنایع استان محسوب می گردد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: رصد میدانی شرایط صنایع و رفع چالشهای پیش روی صنعتگران و هموار ساختن جهت فراوری از جمله اهداف بازدید از واحد فراوریی است .

وی ادامه داد: اهمیت فراوری برای مسولان مثل روز روشن است و باید در هر لحظه ضمن بازدیدهای میدانی، نسبت به رفع مسائل و تسهیل صادرات اقدام کرد .

امین زاده افزود: بر همین اساس مرکز فوریتهای رسیدگی به مسائل فراوری به منظور دریافت به هنگام مشکات فراوری و رفع آنها، در مرکز استان راه اندازی شد .

وی حداقل خام فروشی در محصولات فراوری داخل و صادراتی را حیاتی دانست و گفت: آذربایجان شرقی بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است که از این فرصت باید برای توسعه صادرات استفاده کرد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام اینکه روزانه 1.5 میلیون عدد ماسک در استان فراوری می گردد، گفت: بیشتر واحدهای فراوریی ماسک استان با انباشت فراوری و نبود فروش مناسب روبرو هستند.

وی با بیان این که در سال جهش فراوری اولویت های اداره صمت فعال کردن چرخه فراوری و اشتغال است، افزود: موانع و مسائل و مسائل فراوری کارخانه فولاد صائب تا آخر سال جاری رفع می گردد و این کارخانه فراوری خود را آغاز خواهد نمود.

آذربایجان شرقی از نظر ظرفیت بالقوه فراوری و فعالیت حدود 30 واحد فراوریی فولادی، 15 درصد ظرفیت فراوری شمش فولادی و 24 درصد ظرفیت فراوری مقاطع فولاد ساختمانی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با فراوری بیش از 5.1 میلیون تن شمش فولادی و 2.5 میلیون تن مقاطع فولاد ساختمانی از قطب های فولاد در محصولات نهایی و طولی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آذربایجان شرقی بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان شرقی بزرگترین فراوری کننده مقاطع فولادی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید