5 نکته مهم برای خرید گاوصندوق که باید در نظر بگیرید

به گزارش وبلاگ ماریانا، برای اغلب افراد وسیله ای مانند گاوصندوق چیزی به جز یک جعبه فلزی بسیار محکم و سنگین نیست! اما به شما اطمینان می دهیم که با آنالیز بیشتر متوجه خواهید شد که این نوع کالاها بیش از آنچه در ابتدا فکر می کردید جزئیات و جوانب دارند. بنابراین در این راهنمای خرید از سری مقالات خبرنگاران مگ به سراغ این وسیله امن و کاربردی می رویم تا بتوانید با خیال راحت آن را بخرید.

5 نکته مهم برای خرید گاوصندوق که باید در نظر بگیرید

آشنایی با انواع گاوصندوق خانگی

به طور کلی 4 نوعِ مختلف گاوصندوق در بازار وجود دارد که هدف کلی همه آن ها ایمن نگه داشتن اشیاء قیمتی است. اما در عین حال ویژگی ها، ضخامت و رتبه بندی های امنیتی متفاوتی برای انواع آن ها وجود دارد که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم.

1. گاوصندوق های نسوز (Fire Safe)

گاوصندوق های نسوز ازجمله محصولاتی هستند که در برابر حرارت و شعله های آتش مقاومت می نمایند و محتویات آن ها آسیب نمی بیند. این نوع از صندوق های ایمن دارای درجه بندی های مختلفی از نظر مقاومت در برابر حرارت دارند و بعضی از آن ها می توانند در بازه های زمانی بسیار طولانی ای محتویات داخلی صندوق را امن نگه دارند.

توجه داشته باشید که در بازار بین گاوصندوق ها نسوز (Fireproof) و مقاوم نسبت به آتش (Fire Resistant) تفاوت است؛ عموما این تمایز می تواند به رتبه حفاظتی محصول تأثیر بگذارد! با این حال، توجه به این نکته حائز اهمیت است که بیشتر گاوصندوق های مقاوم به آتش (به غیر از مدل هایی که به عنوان ضدحریق و ضدسرقت طبقه بندی می شوند!) چندان ایمن نیستند؛ چراکه اگرچه در مقابل شعله های آتش مقاومت دارند اما ایمنی بالایی را در برابر نفوذ و تخریب کالا برای دسترسی به محتویات آن ارائه نمی نمایند. به همین علت، بعضی از کارشناسان امنیتی توصیه می نمایند اگر از مدل های مقاوم به آتش استفاده می کنید قفل این گاوصندوق ها را باز بگذارید. به این ترتیب، اگر دزد گاوصندوق را پیدا کند، ممکن است آن را باز کند و در صورت تماشا اسناد و مدارک، از بردن صندوق به بیرون منصرف گردد. در غیر این صورت، اگر گاوصندوق قفل باشد، احتمالاً آن را با خود می برند تا بعداً باز نمایند!

برترین کاربری مدل های مقاوم به آتش: نگه داشتن اسناد و یادگاری های خانوادگی از تخریب در آتش سوزی و حوادث مشابه

2. گاوصندوق های ضدسرقت (Burglary Safe)

همانطور که احتمالاً از نام این محصول می توانید حدس بزنید، یک گاوصندوق ضدسرقت برای محافظت از اشیاء قیمتی طراحی شده است. این نوع گاوصندوق اغلب به عنوان برترین گاوصندوق امنیتی خانگی در نظر گرفته می شوند، زیرا اغلب با استفاده از مواد ضخیم تر و ایمن تر ساخته می شوند. برترین مدل های ضدسرقت معمولا از فولاد ساخته شده می شوند و بسیار سنگین هستند.

علاوه بر این، گاوصندوق های ضدسرقت اغلب دارای فناوری هایی هستند که افراد را ملزم به استفاده از کلید، اثر انگشت، ترکیبی و غیره برای ورود می نماید. این اقدامات امنیتی همراه با بدنه بادوام باعث می گردد که این کالاها در مقابل ابزارها و تکنیک هایی که دزدان در اغلب موارد استفاده می نمایند (استفاده از مشعل های برشی، ابزارهای برقی، ابزارهای دستی و…) ایمن باشد!

برترین کاربری مدل های ضدسرقت: محافظت از اشیاء قیمتی در مقابل دزدان

3. گاوصندوق های جواهرات (Jewelry Safe)

اگر در پی نگهداری از جواهرات با ارزش، طلا، نقره، آثار ارزشمند خانوادگی یا سایر قطعات ارزشمند هستید، در پی خرید گاوصندوق جواهرات باشید. گاوصندوق جواهرات علاوه بر امنیتی که به خاطر ساختار ضخیم و مکانیسم های قفلی خود ارائه می نمایند برای محافظت در برابر هر نوع خراش به جواهرات هم طراحی شده اند.

این دسته از صندوق های امنیتی فضای داخلی و قفسه هایی با کشوهایی پوشیده شده از آسترهای مخملی دارند تا به کاربران در سازماندهی لوازم خود یاری نمایند. علاوه بر این توصیه می گردد که اگر از بابت هزینه مسئله ای ندارید، گاوصندوق جواهرات نسوز انتخابی ایمن تر برای شما خواهد بود!

برترین کاربری این مدل ها: نگهداری از جواهرات، ساعت ها و یادگاری های عتیقه و مهم

4. گاوصندوق های توکار (Floor Safe)

یکی از بزرگترین مزایای محصولات توکار در این است که جدا کردن آن ها از خانه تقریبا غیرممکن است. این نوع از گاوصندوق به شکل توکار در زمین یا دیوار جا می گیرند، به این معنی که نمی توان آن ها را به سادگی از آن محیط خارج کرد! بعلاوه از دیگر مزایای گاوصندوق توکار زمینی در این است که پنهان سازی آن راحت تر از سایز مدل ها است؛ زیرا می توان مبلمان یا فرش ها را روی گاوصندوق بکشید تا از دید پنهان گردد.

با این حال، قبل از نصب گاوصندوق توکار زمینی در خانه، بهتر است که به چند نکته توجه داشته باشید! از آن جایی که این محصولات در بتن کف خانه قرار می گیرند، احتمال زنگ زدگی فلز در آن ها بیشتر است. بعلاوه ممکن است با گذشت زمان، محتویات گاوصندوق در اثر رطوبت آسیب ببیند. اگر قصد دارید که از گاوصندوق توکار بهره ببرید، حتما در پی گاوصندوقی با پوشش های محافظی باشید که احتمال زنگ زدگی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، اسناد و اشیاء با ارزش خود را قبل از قرار دادن در گاوصندوق در داخل یک ظرف دربسته یا کیسه پلاستیکی قرار دهید. یکی از مزایای استفاده از گاوصندوق های دیواری نسبت به مدل های زمینی در این است که برای افزودن یا برداشتن اشیاء قیمتی احتیاجی به خم شدن در زمان استفاده ندارید و قرارگیری آن در دیوار دسترسی شما را راحت تر می نماید.

برترین کاربری گاوصندوق توکار: جلوگیری از سرقت گاوصندوق از طریق دزدان

بازگشت به لیست

آشنایی با انواع قفل های نصبی بر روی صندوق ها و مزایا و معایب هر کدام

علاوه بر انتخاب از بین انواع گاوصندوق های ذکر شده در بخش بالا، گزینه های متنوعی هم در خصوص قفل های نصبی بر روی این دسته از کالاها وجود دارد که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. در حالت کلی این محصولات می توانند دارای قفل کلید، قفل ترکیبی، قفل دیجیتال، قفل اثر انگشت یا یک قفل دوگانه باشد که در ادامه به معرفی هر یک همراه با مزایا و معایب آن ها می پردازیم.

قفل و کلید سنتی (Key Lock)

بعضی از گاوصندوق های موجود در بازار دارای مکانیزم قفلی هستند که از طریق یک کلید باز و بسته می گردد. این نوع گاوصندوق معمولاً ارزانتر از سایر مدل ها با سیستم الکترونیکی یا یا بیومتریک هستند. بعلاوه باز کردن آن آسان است و کاربر احتیاجی به حفظ هیچ ترکیب عددی ای را ندارد. با این حال، اگر کلیدها گم شوند، ممکن است حسابی به دردسر بیافتید. علاوه بر این، اگر شخص دیگری کلیدهای شما را به دست آورد، عملا امنیت گاوصندوق شما به باد خواهد رفت.

مزایا:

  • ارزان
  • عدم احتیاج در به خاطر سپردن رمزهای ترکیبی!

معایب:

  • احتمال گم شدن کلیدها یا دسترسی دزدان به آن ها همواره وجود دارد!

قفل هایی با رمزهای ترکیبی (Combination Dial Lock)

این نوع از صندوق ها به یاری رمزهای ترکیبی باز می شوند و دارای سه یا چهار چرخ (یکی برای هر عدد در ترکیب) هستند و هنگامی که ترکیب صحیح وارد گردد، چرخ ها می چرخند و اجازه می دهند که گاوصندوق باز گردد.

مزایا:

  • با وجود بیش از 1 میلیون ترکیب مختلف برای این نوع از گاوصندوق ها، دسترسی به محتوای آن بدون دانستن رمز بسیار سخت است.

معایب:

  • باز کردن گاوصندوق با وارد کردن رمز ترکیبی وقت گیر است.

قفل های الکتریکی یا دیجیتال (Electronic or Digital Lock)

گاوصندوق های دارای قفل الکترونیکی با ورود یک کد روی نمایشگر دیجیتال باز می شوند. به طور کلی بیشتر این گزینه ها به کاربران اجازه می دهند که کد خود را به دلخواه تغییر دهند یا دسترسی بعضی افراد را ببندند که در مواردی مانند طلاق یا خاتمه کار، می تواند مفید باشد.

مزایا:

  • سریع تر از گاوصندوق هایی با رمز ترکیبی باز می شوند.

معایب:

  • احتیاج به باتری و طبیعتا تعویض آن دارند!

قفل بیومتریک (Biometric Lock)

گاوصندوق هایی با قفل بیومتریک عملا برای هیچ کس به جز صاحب صندوق قابل دسترسی نیست. این گاوصندوق ها ممکن است دارای سیستم اسکن شبکیه یا اسکن اثر انگشت باشند و تنها در صورتی باز می شوند که اطلاعات اسکن شده با اطلاعات موجود در در سیستم صندوق مطابقت داشته باشد. بعلاوه مدل های بیومتریک لزوم به خاطر سپردن رمز یا استفاده از کلید برای دسترسی به گاوصندوق را از بین می برند و امکان دسترسی سریع تر را فراهم می نمایند.

مزایا:

  • دسترسی سریع همراه با راحتی در استفاده
  • سطح ایمنی بسیار بسیار بالا

معایب:

  • این محصولات جزو انتخاب های گران قیمت به حساب می آیند!

قفل دوگانه (Dual Lock)

گاوصندوق هایی با قفل دوگانه به منظور افزودن یک لایه حفاظتی بیشتر به صندوق طراحی شده اند؛ درواقع این مدل ها قبل از باز شدن احتیاج به دو روش ورود دارند! به عنوان مثال، بعضی از گاوصندوق های دارای قفل دوگانه برای باز کردن به دو کلید مختلف احتیاج دارند، در حالی که بعضی دیگر ممکن است هم به وارد کردن رمزی ترکیبی یا کد دیجیتال همراه با یک کلید فیزیکی احتیاج داشته باشند.

مزایا:

  • با وجود دو مکانیسم برای باز کردن صندوق، سطح ایمنی این نوع از محصولات بالاتر می رود.

معایب:

  • باز کردن این مدل ها وقت گیر است!

بازگشت به لیست

نکاتی در خصوص گاوصندوق های مقاوم به آتش

در ابتدا اجازه دهید که منظور خود از کلمه مقاوم در برابر آتش را یک بار برای همواره واضح کنیم! زمانی که شما چنین گاوصندوقی را می خرید کالای شما در برابر آتش مقاوم است اما نه تا هر زمانی! به بیان دیگر این وسیله مقاوم در یک دوره زمانی مشخص در برابر گرما و دود (و در بعضی موارد در برابر آب) مقاومت می نمایند. به طور کلی بعضی از گاوصندوق ها نهایت بعد از نیم ساعت حرارت شدید ذوب می شوند در حالی که مدل هایی وجود دارند که بیش از 2 ساعت در حرارت شدید دوام می آورند و دمای داخل گاوصندوق را در حالت تعدیل حفظ می نمایند.

گاوصندوق های مقاوم به آتش برای محافظت از اسناد کاغذی (و حتی مقادیر اندکی پول نقد) در برابر آسیب گرما و دود کارا هستند، با این حال ضروری است بدانید که، گزینه های مقاوم به آتش از فلز بسیار نازک (16-18 گیج) در طراحی بدنه آن ها استفاده شده است که نسبت به حمله دزدان آسیب پذیر است. اگرچه این دسته از فلزات در درجه اول در برابر آتش و گرمای شدید مقاوم هستند اما به راحتی می توان به یاری ابزارهای دستی ساده آن را برش داد، سوراخ یا حتی اره کرد.

بنابراین اگر در حالت کلی اگر برای محافظت از اسناد مهم مانند وصیت نامه، گذرنامه، گواهی ازدواج، اندازه کمی پول نقد و اشیاء قیمتی در برابر آتش سوزی، قصد خرید گاوصندوقی را دارید که علاوه بر مقاومت در برابر آتش بودن، مشکل کم ضخامتی بدنه را نداشته باشد و به معنی واقعی ضدسرقت باشد بهتر است به نمونه های ضدسرقت و مقاوم به آتش نگاهی بیاندازید؛ چراکه این محصولات به منظور محافظت از اشیای قیمتی شما در برابر حملات دزد و آتش سوزی مهندسی و طراحی شده اند.

در عین حال اگرچه عبارت مقاوم به آتش به معنای مقاومت در برابر حرارت است اما بعضی از کاربران تصور دارند که گاوصندوق مقاوم به آتش از همه چیز محافظت می نماید. به طور کلی سیستم های الکترونیکی، عکس ها، سی دی ها/دی وی دی ها، دیسک ها و غیره) مستعد آسیب در برابر گرما و رطوبت هستند. بنابراین گاوصندوق استاندارد و مقاوم به آتش شما به صراحت برای محافظت از این دست کالاها طراحی نشده است.

گاوصندوق های مقاوم به آتش به منظور مراقبت از کاغذ طراحی شده اند و دمای داخلی گاوصندوق را تا زیر 350 درجه فارنهایت نگه می دارند، این عدد حد بحرانی دما برای تبدیل کاغذ به زغال است.

بازگشت به لیست

هر آنچه ضروری است قبل از خرید گاوصندوق خانگی بدانید!

گاوصندوق های ایستاده در سبک ها و مقدار های مختلفی در بازار وجود دارند و بسیاری از آن ها صرفاً صندوق های طبقه بندی شده ای بدون قابلیت محافظ در برابر آتش یا سرقت هستند. به همین دلیل توصیه می کنیم که نوع سازه (ضخامت فلز و مکانیزم قفل) اولین دغدغه شما در زمان خرید باشد و در درجه دوم مقاومت در برابر آتش را در نظر بگیرید.

1. جنس و ضخامت بدنه گاوصندوق

در زمان خرید گاوصندوق دقت داشته باشید که گزینه های ارزان قیمت معمولا از فلز بسیار نازکی شبیه به فولاد 16 یا 18 گیج (gauge) ساخته شده اند، که تنها با یک چکش خانگی استاندارد و یک پیچ گوشتی بزرگ به راحتی می توان به داخل آن نفوذ کرد! بنابراین توصیه می گردد که در زمان خرید گاوصندوق، مدل هایی با فولاد 12 گیج که سنگین تر و ضخیم تر هستند را انتخاب کنید. البته در بازار ممکن است مدل های 10 گیج را هم پیدا کنید!

2. ویژگی های درب صندوق

در کنار اهمیت ساخت بدنه گاو صندوق، توجه به نوع درب آن هم بسیار مهم است. به همین دلیل توصیه می گردد که مدل هایی با حداقل ¼ اینچ فولاد ورقه ای جامد در ساختار درب را در نظر بگردید. در این میان مدل های گران قیمت تر و باکیفیت تر درب هایی با فولاد ½ اینچی یا ضخیم تر دارند.

3. اندازه مقاومت گاوصندوق خانگی در آتش

درجه بندی اندازه مقاومت به حرارت صندوق هم از دیگر ملاحظات مهم در زمان خرید این دسته از محصولات است؛ پیشنهاد می گردد که به سراغ مدل هایی با قابلیت حداقل 1 ساعت مقاومت در برابر آتش بروید!

به یاد داشته باشید گاوصندوق هایی با سطح مقاومت کمتر از یک ساعت به ندرت از آتش سوزی خانه یا کسب و کار جان سالم به در می برند. به طور کلی گاوصندوق های مقاوم به آتش برای محافظت از اسناد کاغذی در برابر آتش گزینه هایی ایدئال هستند، اما برای از مقادیر زیاد پول نقد یا اقلامی با ارزش بالا در برابر سرقت چندان توصیه نمی گردد.

4. آینده نگری در انتخاب ظرفیت صندوق

هنگامی که قصد خرید گاوصندوق را دارید، به حدبیشتر محتویاتی که در طی 10 سال آینده در این وسیله ذخیره خواهید کرد فکر کنید. زیرا از آن جایی که ارزش محتوای شما در طول زمان احتمالا افزایش پیدا خواهد نمود، باید مدلی را انتخاب کنید که ظرفیت کافی برای ذخیره سازی بلندمدت را داشته باشد.

5. بیرون گاوصندوق را با داخل آن مقایسه نکنید!

همان طور که احتمالا دیده اید، جداره و درب گاوصندوق ها در اغلب موارد ضخامت زیادی دارند، این در حالی است که فضای داخلی آن ها بسیار کوچک تر از چیزی است که توقع دارید. فضای داخلی این نوع از محصولات معمولا براساس فوت مکعب نوشته می گردد، بنابراین قبل از خرید بهتر است که اندازه فضای داخلی مدنظر را حساب کنید!

اگر حجم گاوصندوق در فروشگاه آنلاین مورد نظر به مترمکعب یا سانتی متر مکعب ذکر شده بود، تنها کافیست ارتفاع، عرض و عمق مدنظر خود را در هم ضرب کنید و عدد به دست آمده را با عدد گاوصندوق انتخابی مقایسه کنید.

بازگشت به لیست

محاسبه مقدار گاوصندوق مناسب برای خرید!

بسیاری از نمونه های وارادتی گاوصندوق به ایران دارای حجمی بر حسب فوت مکعب هستند که ممکن است دید واضحی در خصوص اندازه فاضی داخلی محصول به شما ندهد. به همین علت هم به منظور مشخص مقدار داخلی گاوصندوق، تنها کافیست که از فرمول زیر بهره ببرید:

ارتفاع، عرض و عمق مدنظر خود را بر مبنای اینچ در هم ضرب کنید و سپس مجموع آن را بر 1728 تقسیم کنید (ارتفاع x عرض x عمق ÷ 1728)؛ در خاتمه عدد به دست آمده مقدار فضای داخلی گاوصندوق به فوت مکعب است. این عدد درکی از فضای داخلی گاوصندوق را به شما می دهد و به شما یاری می نماید که محصولی در محدوده متناسب با احتیاج خود را بخرید. بهتر است که این عدد را با توجه به ذخیره سازی خود برای 5 الی 10 سال آینده انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

اهمیت لنگر انداختن برای گاوصندوق خانگی

لنگر انداختن برای گاوصندوق یکی از ضروری ترین کارها به منظور افزایش امنیت اشیای با ارزش شما است، چراکه ساده ترین و راحت ترین راه برای یک دزد به منظور نفوذ به هر گاوصندوقی این است که آن را به جای دیگری منتقل کند که سر فرصت و با ابزار مخصوص به جان صندوق بیافتد. در حالت کلی حتی اگر فکر می کنید که گاوصندوق شما به خوبی مخفی است و به راحتی پیدا نمی گردد باز هم بهتر است که برای آن لنگر بیاندازید یا آن را به زمین پیچ کنید!

بازگشت به لیست

معرفی محبوب ترین مدل های گاوصندوق در بازار ایران

در بازار ایرانی یکسری از برندها و محصولات بیش از سایر گزینه ها با استقبال عمومی روبرو شده اند، به همین علت هم به منظور راحتی بیشتر در انتخاب گاوصندوق مناسب در این قسمت به معرفی محبوب ترین مدل های گاوصندوق در بازار ایران می پردازیم!

صندوق الکترونیکی تراست سیف مدل 30CRH

صندوق الکترونیکی تراست سیف مدل 30CRH محصولی است که هم قابلیت قرارگیری به شکل ایستاده و هم دیواری را دارد. این نوع گاوصندوق از جمله کالاهایی است که قابلیت رمزدهی از 3 رقم تا 8 رقم را دارد و در کنار آن همراه با پاور شارژ، کلید اضطراری، پوشش داخلی تمام موکت هم رنگ درب محصول (ایدئال برای نگهداری جواهرات)، دارای دکمه ری استارت و شارژر اکسترنال است.

جالب است بدانید که این دستگاه مجهز به زنگ هشدار است و در صورت وارد کردن بیش از 3 بار رمز اشتباه، صندوق به صدا در می آید. وزن این گاوصندوق 14 کیلوگرم است و ابعاد آن با طول، عرض و عمق 38، 30 و 30 سانتی متری همراه است. حجم داخلی این نوع صندوق حدودا 27 لیتر است و ضخامت درب و بدنه آن به ترتیب 4 میلی متر و 2 سانتی متر است. شرکت تراست سیف یک کمپانی ایرانی است که در زمینه فراوری انواع گاوصندوق های امن و باکیفیت فعال است. گفتنی است که محصولات این شرکت دارای گواهی نامه های بین المللی ISO 9001:2015 و ISO 14001:2015 است.

صندوق الکترونیکی نیکا سیف مدل SFT-20ER

یکی دیگر از کالاهای کوچک و الکترونیکی که توانسته است نظر کاربران را به خود جلب کند، صندوق الکترونیکی نیکا سیف مدل SFT-20ER است که حجم داخلی 10 لیتری دارد؛ بنابراین جزو گزینه های جادار و بزرگ به شمار نمی رود! SFT-20ER دارای مشخصه هایی از جمله قابلیت ورود رمز 3 الی 8 رقمی، ضخامت بدنه و درب حدودا 2 سانتی متری، وزن 7 کیلوگرمی، طول، عرض و ارتفاع 20، 30 و 20 سانتی متری و بدون طبقه است.

لازم به تاکید است که این مدل صندوق قابلیت لنگر انداختن، یا همان پیچ شدن به زمین را دارد و با یک سال ضمانت نامه کتبی صندوق ایمن ایران و 5 سال خدمات پس از فروش گزینه ای ارزان برای نگهداری از اقلام گران بهای شماست.

صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFT-25ER-40H

اگر علاقه مند به خرید گاوصندوقی با امنیت بالا هستید که چندین سال برای شما کار کند، ما به شما صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFT-25ER-40H را پیشنهاد می کنیم. به طور کلی این دسته از محصولات با بتن دوجداره ساخته شده اند که همین موضوع باعث افزایش امنیت بیشتر آن ها می گردد.

رمز این صندوق بین 3 الی 8 رقم قابل تغییر است و اگر رمز را 3 بار پشت سر هم و به صورت اشتباه وارد کنید، این صندوق به مدت 5 دقیقه رمزی نمی پذیرد. ضخامت درب این کالا 4.3 میلی متر است و با وجود لنگر محافظ و لولا های داخلی امنیت بالایی را به شما هدیه می نماید. صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFT-25ER-40H ابعادی به مقدار 40×25×35 سانتی متر است و وزنی 14 کیلوگرمی دارد.

صندوق الکترونیکی سدید مدل 470

یکی از نمونه های امن و در عین حال زیبای گاوصندوق در بین مدل های بازار صندوق الکترونیکی سدید مدل 470 است. این نوع صندوق قابل پیچ شدن به زمین و دیوار است و برای نگهداری از اسناد گزینه ای قابل توجه است. این کالای امنیتی تنوع رنگ جذابی دارد و همراه با قابلیت اعمال رمز 3 الی 8 رقمی، پوشش برای مخفی کردن کلیدها، دکمه ری استارت، اهرم بازنماینده پلاستیکی، آژیر هشدار، 2 زبانه و ضخامت درب 5 میلی متری یکی از گزینه های کم جا و باکیفیت است.

البته باید بدانید که صدای آژیر هشدار این صندوق چندان بالا نیست، بعلاوه جزو گزینه های سنگین وزن به شمار نمی رود. گفتنی است که ابعاد این صندوق 28×35×45 سانتی متر است و وزنی به مقدار 20 کیلوگرم دارد.

صندوق الکترونیکی تراست سیف مدل 40EKLC

صندوق الکترونیکی تراست سیف مدل 40EKLC محصولی کامل و قابل اطمینان است که در طراحی آن از تمام اصول ایمنی استفاده شده است. ضخامت درب و بدنه این کالا به ترتیب 5 میلی متر و 3 سانتی متر است و در کنار آن دارای مشخصه هایی از جمله حجم داخلی 44 لیتری، رمز الکترونیکی، شارژر اکسترنال، قابلتی نصب بر روی دیوار و به شکل ایستاده، بدنه تمام فلزی، دارای لنگر به منظور افزایش امنیت کالا، پوشش داخلی تمام چرم برای نگهداری مطمئن تر از جواهرات و آژیر خطر است. گفتنی است که طول و عرض این صندوق باکیفیت به ترتیب 43 و 40 سانتی متر است و وزن آن به 23 کیلوگرم می ٰرسد.

صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFK-48ER

صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFK-48ER یکی دیگر از کالاهای باکیفیت و تمام فلزی است که توانسته است، نظر کاربران را به خود جلب کند. این محصول طبقه ندارد، اما قابلیت باز کردن با کلید و رمز را دارد. ضخامت بدنه این نوع صندوق 2 سانتی متر و و درب آن 4 میلی متر است. بعلاوه ابعاد این صندوق به ارتفاع 37، عرض 30 و عمق 10 سانتی متر است که جزو مدل های کوچک و به منظور نگهداری یکسری اقلام است. وزن صندوق الکترونیکی نیکا مدل SFK-48ER 16 کیلوگرم است و قابلیت نصب با لنگر بر روی دیوار یا زمین را هم دارد!

گاوصندوق الکترونیکی سدید مدل 1200 LE

گاوصندوق الکترونیکی سدید مدل 1200 LE یک محصول همه چیز تمام است که با وجود ویژگی هایی همانند نسوز و ضدسرقت بودن، وجود قفل حرفه ای همراه با رمز دیجیتال و قابلیت اتصال به زمین می تواند گزینه ای عالی برای کسب و کار شما باشد. درب این نوع گاوصندوق با ورقه های فولادی اس تی به ضخامت 10.37 میلی متری ساخته شده است و بدنه ای به ضخامت کلی 8 سانتی متر دارد.

این کالای باکیفیت از پشم سنگ ساخته شده است و می تواند تا 1300 درجه سانتی گراد حرارت را تحمل کند. گاوصندوق الکترونیکی سدید مدل 1200 LE دارای 10 زبانه ضدسرقت است و بخش های داخلی آن با چرم پوشانده شده است. گفتنی است که این محصول با یک عدد پاوربانک جهت شارژ رمز الکترونیکی در صورت اتمام باتری همراه است و حجم داخلی و وزن این کالا به 222 لیتر و 215 کیلوگرم می رسد.

گاو صندوق گنجینه مدل GS-650-GMP

گاو صندوق گنجینه مدل GS-650-GMP محصولی جمع وجور با قفل های ضدسرقت و مقاوم در برابر حریق تا 60 دقیقه است که می تواند حرارت مسقیم تا 800 درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل کند.

از جمله مشخصه های این محصول می توان به مواردی همانند چرخ برای سهولت در جابه جایی، ساختار بسیار مقاوم میانی برای جلوگیری از آسیب از طریق دیلم، مته و برش، بدنه ای فولادی از نوع فولاد اس تی و لولاهای جداشونده اشاره نمود؛ بعلاوه درب و بدنه این نوع صندوق از ضخامت 5 سانتی متری برخوردار است. گاوصندوق گنجینه مدل GS-650-GMP حدودا 250 کیلوگرم وزن دارد و یکی از گزینه های بسیار مقاوم و با کیفیت در بین انواع گاوصندوق های موجود در وبلاگ ماریانا به شمار می رود.

بازگشت به لیست

سخن خاتمهی

در خاتمه گفتنی است که برای خرید گاوصندوق مناسب برای خانه خود باید ویژگی ها و شرایط منزل و اتاق ها را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط فعلی خود یک گاوصندوق مناسب را انتخاب کنید. چراکه ممکن است آن چیزی که برای شما کاراست برای دیگری مناسب نباشد! بنابراین هیچ گاه به توصیه دیگران و بدون توجه به شرایط منزل خود اقدام به خرید گاوصندوق نکنید.

منبع: SAFE AND VAULT, bob vila

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته مهم برای خرید گاوصندوق که باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای خرید گاوصندوق که باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید