خبرنگاران آسوشیتدپرس: 42درصد از جانباختگان کرونایی در آمریکا سیاه پوست هستند

به گزارش وبلاگ ماریانا، تهران- خبرنگاران- براساس گزارش آسوشیتدپرس، محدودیت سیاه پوستان آمریکا در دسترسی به مراقبت ها و امکانات بهداشتی موجب شده است که بسیاری از این قشر در مقابل کرونا آسیب پذیرتر باشند به طوری که حدود 42 درصد از درگذشتگان ناشی از این بیماری در ایالات متحده از سیاه پوستان هستند.

خبرنگاران آسوشیتدپرس: 42درصد از جانباختگان کرونایی در آمریکا سیاه پوست هستند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به دنبال گسترش شیوع ویروس کرونا در آمریکا مسئله فاصله طبقانی و آسیب پذیری سیاه پوستان این کشور در برابر ویروس کرونا مشاهده می گردد.

این خبرگزاری اضافه کرد، در حالیکه روز به روز بر تعداد جانباختگان و مبتلایان به کرونا در آمریکا اضافه کرده می گردد، قانونگذاران دموکرات و رهبران جامعه در شهرهایی که تحت فشار این بیماری قرار دارند در خصوص میزان بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس در میان جامعه سیاه پوستان هشدار می دهند زیرا تا کنون سرعت افزایش مرگ و میر سیاه پوستان در برابر کرونا بیشتر از سفید پوستان بوده است.

در میان شهرهایی که ساکنان سیاه پوست آنان بیشتر گرفتار کرونا شده اند، می توان به نیویورک، دیترویت، نیواورلئان، شیکاگو و میلواکی اشاره نمود.

دریک جانسون رییس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان می گوید: به هر کجا که نگاه کنیم ویروس کرونا در حال ویران کردن جامعه ما است.

براساس داده های خبرگزاری آسوشیتدپرس، از مجموع 13 هزار مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا، نزدیک به سه هزار و 300 نفر یعنی حدود 42 درصد متعلق به سیاه پوستان بوده است. آمریکایی های آفریقایی تبار تقریباً 21درصد از کل جمعیت مناطق تحت پوشش این ارزیابی را تشکیل می دهند.

تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس یکی از اولین کوشش ها در آمریکا برای آنالیز نابرابری نژادی در خصوص مرگ و میر ویروس کرونا در سراسر این کشور است.

براساس این گزارش، سابقه نژادپرستی سیستمی و نابرابری آمریکا در دسترسی به مراقبت های بهداشتی و فرصت های مالی باعث شده است که بسیاری از آمریکایی های آفریقایی تبار نسبت به این ویروس آسیب پذیرتر باشند.

بیشتر سیاه پوستان بزرگسال آمریکایی از چاقی، دیابت و آسم رنج می برند و همچنین احتمالاً اغلب آنان تحت پوشش بیمه قرار ندارند. آن ها اغلب گزارش می دهند که پزشکان متخصص بیماری های آنان را کمتر جدی می گیرند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آسوشیتدپرس: 42درصد از جانباختگان کرونایی در آمریکا سیاه پوست هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آسوشیتدپرس: 42درصد از جانباختگان کرونایی در آمریکا سیاه پوست هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید