خبرنگاران ارتباطات فامیلی پاشنه آشیل شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش وبلاگ ماریانا، یاسوج- خبرنگاران- ارتباطات عاطفی، قومی، فامیلی و خانوادگی که همیشه وجه برجسته و از ویژگی های شاخص مردم کهگیلویه وبویراحمد به شمار می رود و همین موضوع در انتقال ویروس مرموز کرونا به دغدغه اصلی و به نوعی پاشنه آشیل تبدیل شده و بر اساس آنالیز ها تنها سه شخص مبتلا به بیماری کرونا، عامل ابتلای 36 نفر به کرونا در این استان بوده اند.

خبرنگاران ارتباطات فامیلی پاشنه آشیل شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش وبلاگ ماریانا، استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشگی یاسوج در سه منطقه از شهرهای این استان ظرف هفته جاری و پس از آنالیز ها و انجام ازمایش تعیین شده که یک نفر 16 فرد دیگر از اعضای خانواده و بستگانش را به این ویروس مبتلا نموده است.

حسین کلانتری امروز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا گفت: همچنین با نتایج تست های صورت گرفته در دو هفته قبل تعیین شد که 2 نفر درگیر که مبتلا به ویروس کرونا و از استان های دیگر وارد کهگیلویه وبویراحمد شدند در مناطق گرمسیری استان نیز20 نفر را مبتلا نموده اند.

وی ابراز داشت: البته این سه نفر در سه منطقه جدا از هم بودند ولی بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشترین شیوع و شیب صعودی بیماری کرونا بویژه در زمینه مبتلایان فامیلی و خانوادگی بیشتر در مناطق گرمسیری استان بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون ، نظام و حکومت مسئول تامین سلامت مردم است و اگر جایی افرادی و اصنافی که فعالیتشان باید بر مبنای رعایت اصول، موازین و پروتکل های بهداشتی باشد در انجام وظایف و تعهد خود کوتاهی نمایند بدون شک با ابزارها و ظرفیت های قانونی در اختیار، با آنها برخورد خواهیم کرد.

کلانتری یادآور شد: باردیگر و به صراحت اعلام می کنیم که دوران کرونا تمام نشده و بر اساس آنالیز ها پیک صعودی این بیماری در بعضی مناطق دنیا و حتی کشورمان نیز شروع شده و مردم نباید شرایط را عادی تلقی نمایند.

فرآیند مواجهه در فاصله گذاری هوشمند راضی نماینده نیست

وی تاکید نمود: همچنین بر اساس آنچه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر می گویند و رصد نموده اند فرآیند مواجهه مردم و بعضی اصناف در مرحله فاصله گذاری هوشمند چندان رضایت بخش نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم تا حدودی شرایط را عادی تلقی نموده اند، به راحتی در مکان های شلوغ ازدحام می نمایند، به خیابان می آیند و خرید می نمایند که این شرایط بدون شک نگران نماینده خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه معاونت بهداشتی با قوت و جدیت ورود نمایند و با بعضی اصناف و بازارایانی که در رعایت موازین و اصول بهداشتی کمترین کوتاهی و تخلفی انجام می دهند برخورد قاطع و لازم را انجام دهند.

کلانتری توضیح داد: اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به اذعان مسئولان امر در سطح ملی و وزارت بهداشت در بعضی شاخص ها از جمله غرباگری و بیماری یابی فعال خوب و با بالاترین کیفیت عمل نموده و شرایط استان هم اینک سفید و یا در زمینه تعداد فوتی ها و مبتلایان شیب کندی دارد، نباید سبب کوتاهی و در انجام مسئولیت ها و وظایف در ادامه راه گردد.

وی گفت: باید بتوانیم با تکیه بر همین نقاط مثبت سعی در برطرف بعضی نقاط منفی کنیم و شرایط بیماری را همچنان با کوشش، همراهیو مشارکت مردم مدیریت کرد.

کلانتری مجدد بر تسریع در انجام فرآیند نام نویسی و دریافت کد فعالیت از وزارت بهداشت توسط اصناف، بازاریان، دستگاه های مختلف اجرایی، نهادهای آموزشی، اجتماعی، فرهنگی ، ورزشی و حتی دینی و مذهبی اعم از دولتی و خصوصی در استان شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: یکی از مهمترین پارامترها و شاخص های ارزیابی مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی بر میزان ورود به این سامانه هست.

24 هزار واحد صنفی کد دریافت کردند

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تا به امروز حدود 24 هزار واحد اعم از مالی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، تجاری و سایر مراکز دینی ومذهبی با ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت کد فعالیت بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت نموده اند.

محمد مهدی بانشی گفت: مهلت نام نویسی در این سامانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ساعت 24 روز چهارم اردیبهشت ماه است.

وی توضیح داد: بر اساس پیش بینی حدود 32 تا 33 هزار واحد باید تا این مدت در استان وارد سامانه وزارت بهداشت شوند و کد فعالیت دریافت نمایند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت صاحبان تمامی صنوف و مشاغل و سایر مجموعه های اداری، اجرایی، ورزشی ، دینی ، اجتماعی اعم از شرکت های دولتی و خصوصی موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir هستند و دریافت کد هستند.

شیب بیماری صعودی می گردد

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: با توجه به آنالیز ها و یافته های آزمایشگاهی شیب بیماری کرونا و فرایند مبتلایان ظرف روزهای آینده صعودی خواهد بود و شرایط حاکم در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند رضایت بخش نیست.

وی یادآور شد: این بیماری عالم گیر همچنان مرموزانه و بی رحمانمه به راه خود ادامه می دهد و به فرایند شروع پیک صعودی و مجدد آن در بعضی نقاط دنیا نگرانی متولیان امر در سازمان دنیای بهداشت را نیز فراهم نموده است.

یزدان پناه یاداور شد: همچنان رعایت فاصله گذاری ها، دوری از تجمعات و ازدحام و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی بهترین راهبرد برای مقابله و جلوگیری از گسترش این ویروس است.

وی به بعضی پیش بینی ها و تلقی ها در محافل عمومی و حتی رسانه ای مبنی بر تاثیر گرمای هوا بر کاهش و فرایند نزولی این بیماری نیز گفت: تا به امروز هیچ مرجع رسمی و علمی این گزاره را تایید ننموده و مردم نباید با این تصور راه شروع پیک صعودی این ویروس را فراهم نمایند.

یزدان پناه یاداور شد: تا به امروز بیش از 5 هزار 600 مورد تست کرونا در سطح استان صورت گرفته که بیش جواب حدود 98درصد آنها نیز تا به امروز دریافت شده است.

وی شمار بیماران بهبود یافته را در استان نیز 247 نفر مطرح کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ارتباطات فامیلی پاشنه آشیل شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارتباطات فامیلی پاشنه آشیل شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید