خبرنگاران استاندار: سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در کرمانشاه افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ماریانا، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه بیان کرد که میزان سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در این استان از 300 میلیون دلار به حدود 500 میلیون دلار افزایش پیدا نموده است.

خبرنگاران استاندار: سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در کرمانشاه افزایش یافت

دریافت 94 MB

به گزارش وبلاگ ماریانا، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت هلدینگ ایرانی است، که در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت بر پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و کارخانجات شیمیایی، همچنین فراوری فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی، مواد شیمیایی و پلیمرها فعالیت می نماید.

این شرکت وابسته به وزارت نفت قرار است، سه واحد مالی زیرمجموعه پتروشیمی را در استان کرمانشاه ایجاد کند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت که روز شنبه 17 بهمن به همراه معاون اول رییس جمهوری به کرمانشاه آمد، اعلام نمود که این شرکت قرار است 300 میلیون دلار به منظور ایجاد واحدهای زیرمجموعه پتروشیمی در کرمانشاه احداث کند.

اما هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ماریانا از افزایش این میزان سرمایه گذاری اطلاع داد و گفت: در نشستی خصوصی با وزیر نفت قرار شد که میزان سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در استان کرمانشاه به حدود 500 میلیون دلار افزایش پیدا کند.

وی شرح داد: براساس برنامه ریزی اجرا شده قرار است این شرکت پس از انجام مطالعات لازم سه واحد مالی را در شهرستان های سنقروکلیایی و کنگاور و منطقه اورامانات ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه اضافه نمود: این سه منطقه براساس مذاکرات اجرا شده به وسیله وزارت نفت به مدیران هلدینگ پیشنهاد شده و آنان نیز موافقت نموده اند اما تصمیم گیری نهایی در رابطه با منطقه دقیق احداث واحدها بر عهده آنان است.

سرمایه گذاری های 2 میلیارد دلاری دولت در کرمانشاه

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به دیگر سرمایه گذاری های وزارت نفت در کرمانشاه اشاره نمود و گفت: در هفته ای که سپری شد عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم کرمانشاه در منطقه اسلام آبادغرب با حضور معاون اول رییس جمهوری شروع شد.

وی اضافه نمود: این پتروشیمی که با سرمایه گذاری 14 هزار میلیون تومان وزارت نفت اجرایی می گردد، استان کرمانشاه را به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد نمود.

وی همچنین به پروژه بزرگ احداث پالایشگاه و پتروشیمی گازی در کرمانشاه اشاره نمود و گفت: قرار است که وزارت نفت با استفاده از یکی از مخازن گازی حد فاصل بین گیلانغرب و سرپل ذهاب یک پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه اعلام نمود که به غیر از هزینه های لازم برای استخراج گاز، وزارت نفت 2 میلیارد دلار برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی در منطقه مذکور هزینه خواهد نمود.

به گفته بازوند، تیم مشاوری از دانشگاه شهید بهشتی 2 ماه قبل فرایند مطالعات لازم در زمینه احداث را شروع نموده است و پس از انتها مطالعات مکان دقیق احداث را تعیین خواهد نمود.

به گفته وی، این میزان سرمایه گذاری وزارت نفت رقم بسیار بالایی محسوب می گردد و یک یادگار ارزشمند از دولت دوازدهم خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این سوال خبرنگار وبلاگ ماریانا که با توجه به نزدیک شدن به انتها عمر دولت این پروژه ها چقدر ضمانت اجرایی دارند، گفت: این پروژه ها را شورای اقتصاد و هیات دولت مصوب نموده اند از این رو برای دولت آینده لازم الاجرا هستند.

بازوند اضافه نمود: دولت آینده اگر بخواهد این پروژه ها را انجام ندهد باید مصوبات شورای اقتصاد و هیات دولت را لغو کند که تا به امروز چنین کاری انجام نشده است.

وی توضیح داد: بودجه این پروژه ها تعیین شده است و سر سوزنی نباید نگران اجرایی نشدن آنها در دولت آینده باشیم؛ اگر قرار باشد هر دولتی مصوبات دولت قبل را لغو کند دیگر سنگ به روی سنگ بند نخواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار: سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در کرمانشاه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در کرمانشاه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید