خبرنگاران کرونا جان 62 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش وبلاگ ماریانا، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز یک میلیون و 518 هزار و 263 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 62 نفر از بیماران مبتلا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به 58 هزار و 945 نفر رسیده است.

خبرنگاران کرونا جان 62 نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش خبرنگار وبلاگ ماریانا، سیما سادات لاری روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (26 بهمن 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 7 هزار و 390 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و 568 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 518 هزار و 263 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز یک میلیون و 298 هزار و 23 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 3709 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 10 میلیون و 48 هزار و 871 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، در حال حاضر 9 شهرستان در شرایط قرمز، 39 شهرستان در شرایط نارنجی، 228 شهرستان در شرایط زرد و 172 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری گفت: فرایند صعودی موارد بستری کرونا در بعضی استانها همزمان با مشاهده موارد ویروس جهش یافته انگلیسی زنگ خطر جدی در جهت ورود به خیز چهارم کرونا در ایران است و با توجه به اینکه ویروس جهش یافته میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد اگر اصول بهداشت کرونا رعایت نگردد با شرایطی به مراتب بدتر و پیچیده تر از خیزهای قبلی کرونا در کشور روبرو می شویم.

به گزارش وبلاگ ماریانا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 109 میلیون نفر را در جهان مبتلا نموده و بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد تلفات کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت، نهمین کشور جهانست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک،انگلیس، ایتالیا، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی وچشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا جان 62 نفر دیگر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 62 نفر دیگر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید