خبرنگاران 200 ورزشکار حرفه ای بیلیارد در لرستان فعالیت دارند

به گزارش وبلاگ ماریانا، خرم آباد - خبرنگاران - رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس لرستان گفت: 400 ورزشکار استان با این هیات همکاری دارند که 200 نفر از این تعداد، فعالیت ورزشی را به صورت حرفه ای دنبال می کنند.

خبرنگاران 200 ورزشکار حرفه ای بیلیارد در لرستان فعالیت دارند

رضا طولابی روز یکشنبه به رسانه ها گفت:300 ورزشکار مرد و 100 نفر زن در رشته های ورزشی بولینگ، بیلیارد و بولس فعال هستند که 10 باشگاه خصوصی و یک خانه تخصصی بیلیارد در اختیار این افراد واقع شده است.

وی شرح داد: هرچند هیات بولینگ، بیلیارد و بولس لرستان نوپا است اما ورزشکاران خوبی در این رشته شناسایی شده اند و عباس لرستانی داور بین المللی و مدرس رسمی فدراسیون متبوع است.

وی ادامه داد: سارا و پری بهاروند اعضای لرستانی تیم ملی بولینگ، بیلیارد و بولس هستند که برای حضور در مسابقات بین المللی با هزینه شخصی و حمایت های هیات، اعزام می شوند بنابراین انتظار داریم ورزشکاران از طریق فدراسیون نیز حمایت شوند.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس لرستان اضافه کرد: تمامی باشگاه های این رشته ورزشی باتوجه به شیوع کرونا تعطیل است و تسهیلات پرداختی به باشگاه داران، خسارت های بالای اقتصادی آنها را جبران نمی کند.

طولابی گفت: درآمد باشگاه های بیلیارد نیمه دوم سال بیشتر است و اکنون در بهترین زمان ممکن برای درآمدزایی، هیچگونه فعالیتی ندارند اما همچنان تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی اضافه کرد: هیات بولینگ، بیلیارد و بولس همواره حامی ورزشکاران، مربیان و داوران لرستانی بوده و قبل از شیوع کرونا در این راستا نسبت به ارائه آموزش های رایگان به ویژه برای دانش آموزان اقدام کرده است.

رشته ورزشی بولس دارای فدراسیون جهانی که محل آن در شهر مارسی کشور فرانسه است، می باشد و محل تشکیلات رسمی کنفدراسیون ورزش های بولس و پتانک آسیا در شهر بانکوک کشور تایلند واقع شده است که همه ساله مسابقات آن به طور رسمی انجام می شود.

با توجه به جذابیت این رشته وزشی و بررسی های مسئولان فدراسیون بولینگ و بیلیارد، برنامه ریزی و توسعه این ورزش در دستور کار قرار گرفت تا در کنار رشته های بیلیاردی زمینه های گسترش آن فراهم شود.

گفتنی است، بازی پتانک که از رشته های زیر مجموعه ورزش بولس می باشد، در یک محوطه شروع دایره ای شکل انجام می شود و محوطه کلی زمین بازی در حدود 5×14 متر است.

ابزار این ورزش یک توپ یا گوی فلزی تو خالی که وزن آن در مسابقات به رده سنی بازیکنان آن بستگی دارد و همچنین یک توپ چوبی کوچک که جک نام دارد می باشند، این بازی روی خاک سخت یا شن نرم یا حتی روی چمن نیز انجام می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 200 ورزشکار حرفه ای بیلیارد در لرستان فعالیت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 200 ورزشکار حرفه ای بیلیارد در لرستان فعالیت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید