گران ترین و عظیم ترین بازار های کالا های لوکس دنیا

به گزارش وبلاگ ماریانا، چین بزرگترین بازار و شانگ های گران ترین بازار کالا های لوکس دنیا شناخته شد.

گران ترین و عظیم ترین بازار های کالا های لوکس دنیا

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، با وجود شیوع گسترده کرونا در قاره آسیا، این قاره کماکان گران ترین منطقه دنیا از نظر میانگین قیمت کالا های لوکس در دنیا محسوب می گردد. گزارش جدید مرکز تحقیقات بانک جولیوس باویر نشان می دهد میانگین قیمت کالا های لوکس در شهر شانگ های بیش از هر شهر دیگری در دنیا بوه است.

پس از شانگ های که برای نخستین بار لقب گران ترین شهر دنیا را از آن خود نموده است، نام هنگ کنگ و توکیو- پایتخت ژاپن- دیده می گردد. طبق اعلام این گزارش که 25 شهر گران قیمت دنیا را رتبه بندی نموده است، شهر های تایپه از تایوان و موناکو از فرانسه در رده های چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

با در نظر دریافت قیمت دلاری به عنوان قیمت معیار، متوسط قیمت کفش در این 25 شهر به نسبت سال گذشته 11.7 درصد کاهش داشته است. این میزان برای هزینه اقامتی هتل ها 9.3 درصد بوده، اما از سوی دیگر متوسط قیمت پرواز ها یک سال 11.4 درصد و قیمت ساعت 6.6 درصد رشد داشته است.

انتظار می رود متوسط قیمت اقلام لوکس در شهر های آسیایی سال جاری نیز بیشتر از هر نقطه دیگری در دنیا باشد. طبق پیش بینی بانک جولیوس باویر اگرچه هند در حال حاضر یکی از ارزان ترین کشور های آسیایی محسوب می گردد، اما با توجه به تداوم رشد بالای مالی این کشور و افزایش شمار ثروتمندان، انتظار می رود تقاضا برای خرید اقلام لوکس در این کشور افزایش محسوسی داشته باشد.

چین کماکان عظیم ترین بازار مصرفی کالا های لوکس در دنیا بوده است. انتظار می رود تا انتها سال 2025 چین بین 47 تا 49 درصد از کل بازار دنیای کالا های لوکس را در اختیار داشته باشد در حالی که این رقم برای آمریکا 16 تا 18 درصد و اروپا 12 تا 14 درصد برآورد می گردد.

منبع: فرارو

به "گران ترین و عظیم ترین بازار های کالا های لوکس دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین و عظیم ترین بازار های کالا های لوکس دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید