خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ ماریانا، یک روزنامه آمریکایی گفت که ترامپ میخواهد پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیروهای این کشور را از افغانستان خارج کند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ ماریانا از نیویورک تایمز، مقامات ارشد نظامی آمریکا قرار است روزهای آینده ترامپ را در خصوص گزینه های خروج همه سربازان آمریکایی از افغانستان، با یک جدول زمانی احتمالی برای عقب نشینی نیروها قبل از انتخابات ریاست جمهوری 2020 مطلع نمایند.

فرماندهان نظامی آمریکا بر این باورند که خروج کامل از افغانستان تا ماه نوامبر (آذر) می تواند اولویت ترامپ در انتخابات باشد زیرا این امر می تواند به تقویت فعالیت های وی یاری کند.

نیویورک تایمز به نقل از چندین مقام نوشت: چند روز آینده فرماندهان قرار است طرح خروج تدریجی و آهسته آمریکا از افغانستان را به ترامپ پیشنهاد نمایند.

بر اساس این گزارش، در حقیقت پنتاگون کوشش می نماید تا مانع از وقوع شرایط دیگری مانند دستور ناگهانی ترامپ برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه مقامات نظامی شوند.

اواخر اسفند 98، توافقنامه ای میان آمریکا و طالبان به امضای ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان و زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان رسید و بخشی از آن به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اختصاص یافته بود.

طبق توافقی که میان طالبان و آمریکا در زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان انجام شده بود، آمریکا و متحدانش توافق کردند که طی 135 روز آینده از زمان امضای قرارداد، نیروهای آمریکا به هشت هزار و 600 نفر کاهش یابد.

این توافق همچنین تأکید شده که تمامی نیروهای خارجی در پنج پایگاه اصلی در افغانستان به طور کامل تخلیه خواهند شد.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید