خریداران خانه مراقب باشند ؛ این تصاویر جعلی است

به گزارش وبلاگ ماریانا، در هفته های اخیر تعداد آپارتمان هایی که با تصویر غیرواقعی در موتورهای جست وجوی آگهی ملکی فایل شده ، افزایش محسوسی پیدا نموده که عمدتا با دو هدف صورت می گیرد.

خریداران خانه مراقب باشند ؛ این تصاویر جعلی است

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از دنیای اقتصاد، آنالیز فایل های عرضه شده در بازارهای احتیاجمندی های ملکی آنلاین طی چند هفته اخیر نشان می دهد تعداد زیادی از آپارتمان های فروشی با تصاویر غیرواقعی و به اصطلاح فیک عرضه شده است.

به طور معمول آگهی دهندگان این فایل ها از جنس مالک نیستند و نمی توان به آنها فایل شخصی اطلاق کرد. واسطه هایی که فایل های فروش بازار مسکن را با عکس فیک عرضه می نمایند، بعضا دلیل را عدم تمایل مالک به انتشار عکس های واقعی ملک یا محدودیت موتورهای جست وجو برای فایل تکراری عنوان می نمایند. از آنجا که بعضا چند واسطه ملکی برای فروش یک واحد اقدام می نمایند و ممکن است هر یک به تنهایی فایلی را در بستر بازارهای احتیاجمندی آنلاین منتشر نمایند، برای متمایز جلوه دادن این فایل ها بعضی واسطه ها از عکس فیک استفاده می نمایند.

اما تا چندی پیش معمول بود که فقط یک عکس غیرواقعی برای این قبیل فایل ها بارگذاری می شد؛ در حالی که اکنون تصاویر متعددی از همه نقاط یک واحد دیگر روی آگهی فروش ملک دیگری قرار می گیرد.

متقاضیان خرید باید پیش از بازدید حضوری از این قبیل املاک تامل بیشتری داشته باشند، چراکه ممکن است شرایط ملک به لحاظ احتیاج به بازسازی به حدی نامطلوب باشد که به همین دلیل واسطه یا مالک از انتشار تصاویر آن پرهیز می نمایند.

البته با توجه به توسعه امکانات آنالیز غیرحضوری فایل های ملکی، این روزها کمتر خریداری حاضر به بازدید حضوری از آپارتمانی است که از کلیات موقعیت، نقشه، نور و احتیاج واحد به تعمیرات آگاه نیست؛ با این حال دلیل انتشار تصاویر فیک روی فایل های ملکی باید پیش از بازدید حضوری آنالیز گردد.

  • پرطرفدارترین آپارتمان ها در بازار مسکن را بشناسید | خریداران در پی این خانه ها هستند
منبع: همشهری آنلاین

به "خریداران خانه مراقب باشند ؛ این تصاویر جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خریداران خانه مراقب باشند ؛ این تصاویر جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید