یکی از کتابفروشی های آمازون تعطیل می گردد

به گزارش وبلاگ ماریانا به نقل از گاردین، به فروشندگان و موسسه های انتشاراتی همکار فروشگاه آنلاین کتاب دپاسیتری گفته شده است که این فروشگاه، آخر آوریل تعطیل می گردد. این اتفاق بعد از آن می افتد که آمازون، شرکت کتابفروش مادر، خاطرنشان کرد که میخواهد فعالیت بعضی از خرده فروشی های کتاب و وسایل خود را متوقف کند.

یکی از کتابفروشی های آمازون تعطیل می گردد

کتابفروشی دپاسیتری، مستقر در گلاستر انگلستان در سال 2004 به وسیله استوارت فلتون و اندرو کرافورد، کارمندان پیشین آمازون با شعار فروش کمتر از بیشتر به جای بیشتر از کمتر راه اندازی شد. هدف آن، فروش 6 میلیون عنوان بود که به جای تمرکز بر پرفروش ها، طیف گسترده ای از ژانرها و موضوعات را پوشش می داد.

این کتابفروشی اگرچه در ابتدا رقیب آمازون بود، در سال 2011 به وسیله این غول خرده فروشی خریداری شد، مسئله ای که موجب ایجاد نگرانی در بعضی اهالی صنعت نشر در زمینه تنگ تر شدن عرصه برای تجارت کتاب انگلستان، زیر سایه این شرکت آمریکایی شد. بر اساس اعلام آمازون به فروشندگان و ناشران همکار با دپاسیتری، آخرین زمانی که مشتریان می توانند به این کتابفروشی آنلاین سفارش دهند 26 آوریل است.

اندی چارت، مدیر فروش دپاسیتری گفت: در هفته های آینده، کسب و کار ما متوقف و سایت ما بسته خواهد شد. از همه مشتریان کتاب دوست به خاطر مشارکت حمایتی از ما و یاری به ما برای دسترسی بیشتر خوانندگان در سراسر دنیا به کتاب های چاپی تشکر می کنم.

تعطیلی دپاسیتری، بخشی از برنامه آمازون برای کاهش هزینه هاست. اندی جاسی، مدیرعامل این شرکت گفت: در ماه نوامبر، تصمیم سختی را برای حذف بعضی از کسب وکارهای مربوط به فروش وسایل و کتاب- به علت عدم امنیت اقتصادی- اعلام کردیم. البته هنوز روند برنامه ریزی سالانه ما تمام نشده است و انتظار داشتم در اوایل سال 2023 شاهد توقف کسب و کارهای بیشتری باشیم. به گفته وی، آمازون قصد داشته فعالیت بیش از 18 هزار نفر را متوقف کند.

شرکت آمازون هنوز اعلام نکرده که با تعطیلی دپاسیتری، به طور دقیق چه تعداد شغل از دست رفته و چند نفر بیکار خواهند شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یکی از کتابفروشی های آمازون تعطیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از کتابفروشی های آمازون تعطیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید