داستان های قوافی تباهی موضوع تنهایی و حیرت دارند

به گزارش وبلاگ ماریانا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مجموعه قوافی تباهی، شامل 13داستان کوتاه است، که در عین ارتباط و پیوستگی به تنهایی نیز داستانی مستقل و کامل اند.

داستان های قوافی تباهی موضوع تنهایی و حیرت دارند

فضای غالب داستان های قوافی تباهی، میل به سوی تنهایی و ویرانی و گم گشتگی دارد و درباره آدم هایی که در دل تاریخ معاصر این سرزمین، هرکدام به دنبال گم گشته خود، آرمان ها و آرزوها و رویاهای خود روان شده اند و در سرانجام، چیزی جز تباهی و تنهایی نصیب نبرده اند، است.

بستر تاریخی، اجتماعی و سیاسی این داستان ها و تلخی و تاریکی نهفته در دل آنها، قوافی تباهی را از دیگر آثار امین علی اکبری متمایز و مجزا نموده و پیوستگی این 13 داستان نیز، می تواند برای بخشی از مخاطبان تجربه مجذوب کننده و متفاوتی را رقم بزند.

در بخشی از داستان آتش بس حلب می خوانیم: کابوس. کابوس هایی که انگار دوباره هجوم آورده اند و این بار خیلی واضح ترند و سرراست تر. نشسته ایم توی ماشین، من و کارون. بی هوا می پرد وسط جاده و من فقط صدای برخورد ماشین با سر گربه را می شنوم و انگار صدای استخوانی که خرد شده. کارون آخی می گوید و کمی خم می گردد سمت آینه بغل تا گربه را احتمالا لهیده روی جاده ببیند، من اما چشم هام را می بندم. صدای برخورد لاستیک ماشین و بدن گربه توی سرم می پیچد. چشم هام را می بندم و یله می کنم خودم را روی صندلی. کارون حرفی نمی زند. پشت چشم های بسته ام مادرم را می بینم که جوان است، باردار است، من و ستاره هم کنارش ایستاده ایم. سه تایی رو به جایی ایستاده ایم که می تواند مثلا دوربینی باشد که قرار است آن لحظه چهار نفره را ثبت کند. من و ستاره هفت هشت سال بیشتر نداریم انگار، پیراهنی سفید و بلند پوشیده ایم و موهامان ریخته روی شانه ها. مادر هم جوان است، جوان تر از حالا. لباسی سفید، پیراهنی بلند؛ موهای سرش اما همه ریخته. باردار است، شکمش حسابی جلو آمده. بعد گربه می پرد سمت او که چنگش بیندازد. من و ستاره از جامان تکان نمی خوریم. مادر با همان شکم برآمده پا می گذارد به فرار. می دود، می دود، دور می گردد. چشم هام را که باز می کنم برمی گردم به عقب. امتداد جاده ای را که آمده ایم نگاه می کنم، دور شده ایم از آن جنازه لهیده؛ گربه اما با سری خونین و خردشده، همراه من است، همراه من می ماند. در کابوس های بعد از آن تصادف بارها و بارها سراغم را می گیرد.

از علی اکبری پیش از این کتاب های مجموعه داستان احتمال عکس و انزوا، داستان بلند جُلجُتا و مجموعه داستان قبیله مورچه ها منتشر شده است.

نشر بان مجموعه داستان قوافی تباهی را در 256 صفحه و با بهای 132 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "داستان های قوافی تباهی موضوع تنهایی و حیرت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان های قوافی تباهی موضوع تنهایی و حیرت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید